Gå til innhold

likevel være gravid?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg skulle hatt mensen for to dager siden og har alltid hatt en syklus på 31 dager. Føler ingen symptomer men tok en test i dag som var negativ. Kan jeg likevel være gravid? Det stod at jeg ikke måtte bruke morgenurin, tok den derfor i ettermiddag.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan være gravid. Hvis ikke mensen kommer om et par dager kan du prøve å ta en test til.

Lykke til!

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Morgenurinen er mere konsentrert og viser mere nøyaktig resultat.

Når du blir gravid vil kroppen produsere et hormon kalt HCG. Detter er svært svakt til å begynne med, derfor anbefaler man å vente med test til det har gått 10 dager etter antatt mens, da testene gir utslag på HCG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

men kjære deg, vi kan jo ikke vite om du er gravid?! det er BARE en graviditestest som kan gi deg svaret på det, og er du tålmodig og venter en uke til, ja så tar du en test til, og svaret er enkelt: er den negativ, er du ikke gravid, er den positiv er du gravid!

Vi er dessverre ikke synsk her inne på kvinneguiden, så hvis det er noen andre så lurer på om dere er gravid eller ikke: ta en test! og er den negativ, så vent noen dager og ta en til! verre er det ikke.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spørsmålsstiller

men kjære gjest 2! Jeg ber deg hverken være synsk eller eller fortelle meg om jeg er gravid. Mitt spørsmål var om en graviditetstest kan være negativ selv om man er gravid. Jeg fikk gode svar på nettopp dette gjennom de første to svarene, og takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jamen kjære spørsmålstiller, hva er vitsen med å lage graviditetstester til folk hvis man er gravid og en graviditetstest viser negativt resultat hvis man er gravid?en test vil alltid vise positiv resultat hvis man er gravid, og hvis den er negativ , har man tatt den for tidlig, så da må man vente noen dager! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spørsmålsstiller

...OG VIPS, DER KOM DU MED SVARET PÅ DET JEG SPURTE OM OG IKKE VISSTE FOR NOEN UKER TILBAKE. HILSEN EN SOM MEST SANNSYNLIG KOMMER MED FLERE SPØRSMÅL OM TING SOM DU MENER Å HA SELVSAGTE OG INNLYSENDE SVAR PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

her kommer noen vanlige spm fra ikke gravide og folk som ikke har lest bruksanvisninger for clearblue test:

SOM sagt: en graviditetstest kan du ta om morgenen , etter middagen, ja hele døgnet, fordi disse testene er 99% sikre, og er meget følsomme for om en kvinne er gravid eller ikke.

Ta en ny test hvis det viser seg at den er negativ, og du ikke har hatt mensen på leeenge, det kan hende du har tatt den for tidlig.

Uteblir fortsatt mensen og du har negativ test, ja ta kontakt med lege.

Og det viktigste av alt: vi kan ikke vite om du er gravid, selv om du har ømme bryst, stikninger i magen osv. bare en test kan hjelpe deg på dette svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...