Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som opplever dette? Smertene kommer på sidene, de er ikke skarpe men ganske tydelige likevel. Er straks 11 uker på vei. Med en gang jeg får puls på over 130, kommer smertene. Jeg har makspuls på 192, så 130 føles ikke som trening.

Jeg har alltid vært i veldig god form, og det er helt forferdelig å ikke kunne trene nå. Blir veldig deprimert av det. Det er en real treningsøkt som gjør livet mitt verdt å leve, der jeg får blåst ut all gørra som samler seg. Nå sitter alt inni meg og jeg får det ikke ut, på en måte.

Huff... Jeg sliter virkelig med å se lyspunktene i denne graviditeten. Bare gråter og føler livet er over. Ingenting å glede seg til. Alt er bare svart.

Anonymous poster hash: aed36...2ba
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flere som opplever dette? Smertene kommer på sidene, de er ikke skarpe men ganske tydelige likevel. Er straks 11 uker på vei. Med en gang jeg får puls på over 130, kommer smertene. Jeg har makspuls på 192, så 130 føles ikke som trening.

Jeg har alltid vært i veldig god form, og det er helt forferdelig å ikke kunne trene nå. Blir veldig deprimert av det. Det er en real treningsøkt som gjør livet mitt verdt å leve, der jeg får blåst ut all gørra som samler seg. Nå sitter alt inni meg og jeg får det ikke ut, på en måte.

Huff... Jeg sliter virkelig med å se lyspunktene i denne graviditeten. Bare gråter og føler livet er over. Ingenting å glede seg til. Alt er bare svart.

Det er nok lurt å ta det med ro da. Bare Vær glad du er i form til å trene! Jeg klarte ikke engang å stå oppreist på den tiden.... Og nå klarer jeg ikke å gå mer enn 300 m før jeg må sette meg pga bekkenet. Sånn er det dessverre for mange og man MÅ lytte til kroppen, det er babyen som er viktigst nå.

Anonymous poster hash: 4c5a6...f44

Gjest Solstråla88
Skrevet

Da kan du ikke trene så hardt da, sånn er det! Når jeg var 11 uker var keg avhenigig av krykker pga bekkenet. Ta det med ro og hør på kroppen! Trene kan du gjøre når ungen er født

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde smerter/ubehag nederst i magen ved kondisjonstrening i første trimester. Tok det litt roligere da, men kuttet ikke treningen. Det gikk over av seg selv litt ut i andre trimester og har ikke merket noe til det senere.

Skrevet

Jeg skjønner godt du blir frustrert av å ikke kunne trene som før, men det må du nok bare regne med som gravid... Jeg måtte slutte å jogge rundt uke 20, og før dette måtte jeg ta det mye roligere med joggingen da jeg opplevde smerter i nederste del i magen om jeg løp for fort.

Kanskje du kan prøve annen form for trening? Her funker spinning bra for bekkenet og jeg er er i uke 31 :)

Gjest Runforit
Skrevet

Hm? Var er det da? Øm livmor? Jeg har jogget hele veien og kan få små kynnere, men ikke noe smerte...

Skrevet

Hm? Var er det da? Øm livmor? Jeg har jogget hele veien og kan få små kynnere, men ikke noe smerte...

Nederste del av magen strammet seg og gjor vondt dersom jeg løp for fort - dette gikk fint om jeg roet ned tempoet litt.

Smertene på sidene som TS nevner opplevde jeg først senere, virker som om det er ligamentbåndene eller noe som ikke tåler den økte vekten av magen...

Gjest Runforit
Skrevet

Nederste del av magen strammet seg og gjor vondt dersom jeg løp for fort - dette gikk fint om jeg roet ned tempoet litt.

Smertene på sidene som TS nevner opplevde jeg først senere, virker som om det er ligamentbåndene eller noe som ikke tåler den økte vekten av magen...

Ah, voksesmerte følelsen ja. Ja, man må jo bare lytte til kroppen, selv om jeg skjønner det er kjipt.

Tror jeg hadde gått på veggene om jeg måtte stoppe å jogge :bond:

AnonymBruker
Skrevet

Ah, voksesmerte følelsen ja. Ja, man må jo bare lytte til kroppen, selv om jeg skjønner det er kjipt.

Det er faktisk ikke å ta for gitt at man kan jogge og trene som normalt

svangerskapet. De som kan det bør bare være glad de er i form til det. Selv en idrettsutøver kan få bekkenløsning osv. Man SKAL lytte til kroppen når man er gravid. Alt annet er egoistisk.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Det er faktisk ikke å ta for gitt at man kan jogge og trene som normalt

svangerskapet. De som kan det bør bare være glad de er i form til det. Selv en idrettsutøver kan få bekkenløsning osv. Man SKAL lytte til kroppen når man er gravid. Alt annet er egoistisk.

Har jeg skrevet noe annet?

Skrevet

Jeg ble utrolig lei meg når jeg måtte slutte... Bruker løping som en form for "frihet" der tankene får vandre fritt og jeg blir i mye bedre humør etterpå. Heldigvis klarer jeg å spinne enn så lenge :) klarer ikke å gå lange turer lenger før jeg får vondt i bekkenet. Håper at du klarer å holde løpingen gjennom svangerskapet :)

AnonymBruker
Skrevet

Gå turer istedenfor. Det er frarådet å trene som grvid når det gjør vondt. Det er kun 9 mnd av ditt liv og i uke 11 har du ca 6 mnd igjen, du klarer fint å ikke trene som før i 6 mnd.

Anonymous poster hash: 8dc27...1db

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg ble utrolig lei meg når jeg måtte slutte... Bruker løping som en form for "frihet" der tankene får vandre fritt og jeg blir i mye bedre humør etterpå. Heldigvis klarer jeg å spinne enn så lenge :) klarer ikke å gå lange turer lenger før jeg får vondt i bekkenet. Håper at du klarer å holde løpingen gjennom svangerskapet :)

Ja, krysser fingrene :)

Bra du kan spinne da :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Smertene kommer av høy puls som spinning, svømming, gå oppover etc. Løping har jeg faktisk ikke engang prøvd, siden spinning gjør så vondt.

Krysser fingrene for at det går over i andre trimester! Det er IKKE bare lett å roe ned når man er 40 år og alltid har vært hyperaktiv.

Skrevet

Jeg er 23+5 og kan få slike smerter på spinning av og til.

Har vært hos jordmor i dag og nevnte disse. Hun sa at det mest sannsynlig var kynnere. Og at det ikke er noen fare så lenge det går over når jeg tar det med ro.

Hun sa at jeg bare måtte kjenne på hva som funker for meg i forhold til trening. Blir det for ubehagelig så finner jeg på noe annet i stedet.

Liker også å jogge i utgangspunktet, men det har jeg ikke gjort på flere måneder nå. Min redning har blitt elipsemaskinen, som gir samme joggebevegelse, uten at jeg hopper opp og ned.

Det kombinert med styrketrening funker i alle fall bra for meg om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...