Gå til innhold

Barn er allergisk mot valpen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi har hatt valp i litt over to uker. Vi merket raskt at sønnen vår på 2 var allergisk mot denne lille valpen. Han nyser ofte, og har kronisk rennende nese.

Skal nevnes at både meg og samboer også er allergisk, men fint klarer å leve med det til valpen er større og mer renslig.

Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: 9173d...098

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvitt dere med valpen, det er eneste løsning.

Anonymous poster hash: e641a...9fe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ts:

Det er en allergivennig rase, som han muligens ikke reagerer på når han blir eldre. Er derfor vi er så usikker. Erfaringer?

Skrevet (endret)

Kontakte oppdretter, han vil gjerne ta den tilbake.

Trist, men når det gjelder små barn, er det vel fort det blir verre etterhvert.

Edit: Så nå at det er en allergivennlig rase, håper noen andre her kan komme med råd og har erfaring, håper det ordner seg.

Endret av Tvist
  • Liker 6
Gjest Magdalene
Skrevet

Nå er det jo forskjølelsestid da, så rennende nese og nysing trenger jo ikke bety allergi..

Ellers så er det jo ganske tankeløst av dere å skaffe dere valp, med tanke på at begge dere foreldrene er allergiske, for da er jo sannsynligheten stor for at barnet også er det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo forskjølelsestid da, så rennende nese og nysing trenger jo ikke bety allergi..

Ellers så er det jo ganske tankeløst av dere å skaffe dere valp, med tanke på at begge dere foreldrene er allergiske, for da er jo sannsynligheten stor for at barnet også er det.

Vi har vært masse med hunder begge to, samboeren min har også hatt hund uten å reagere. Er først nå som vi har en hund rundt oss hele tiden at vi har reagert. Ville selvsagt ikke skaffet oss hund hvis vi visste vi var allergisk...

Ts

Skrevet

Kan dere teste sønnen for allergi? Evt snakke med legen om hvilke muligheter som finnes.

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Hei, vi har hatt valp i litt over to uker. Vi merket raskt at sønnen vår på 2 var allergisk mot denne lille valpen. Han nyser ofte, og har kronisk rennende nese.

Skal nevnes at både meg og samboer også er allergisk, men fint klarer å leve med det til valpen er større og mer renslig.

Bort med hunden, stakkars barn som må ha ubehag fordi det kan vokses av. Jeg er selv hundeallergiker og mange av disse allergivennlige rasene reagerer jeg på. Eneste jeg ikke har hatt reaksjon på er puddel

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med oppdretter med en gang, ikke "test" ut om dere tåler hunden eller ikke. Hunden fortjener et godt hjem fra den er valp av, ikke å være en levende allergitest for barnet deres.

Anonymous poster hash: 8e6af...f3a

• Liker 5
Skrevet

Valpen har bare vært hos dere to uker. Jeg tror det beste for alle parter er om dere leverer valpen tilbake til oppdretter umiddelbart slik at valpen fortsatt kan få seg et godt hjem mens den enda er liten valp. Det er bedre for valpen å gjøre det nå enn å vente til den er 7-8 måneder.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at hunden skal være allergivennlig.

Det er den sikkert, men noen allergikere kan reagere uansett.

Jeg reagerer på flere allergivennlige hunder. Jeg reagerer på begge kjønn, selv om de er voksne, men av en eller annen grunn reagerer jeg sterkere på tisper enn på hannhunder, og spesielt rundt løpetiden.

De eneste allergivennlige hunderasene jeg ikke reagerer på, er renraset puddel og kinesisk nakenhund.

Anonymous poster hash: 8c7b4...3aa
Skrevet

Det finnes ingen hunder som er allergivennlige. Det finnes hypoallergeniske raser, for eksempel raser som flasser eller røyter mindre, det vil da hjelpe dersom man er allergisk mot allergenene i flasset. Det finnes allergener i spytt, urin, hårrøter, hudceller osv. Om man da er allergisk mot allergenene i spyttet hjelper det lite med en hypoallergenisk rase, desverre..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

allergivenlige dyr er svada. noen reagerer på huden til dyret, og andre på pelsen, noen på støvet den avgir og andre på noe helt annet. tankeløst å skaffe hund før dere har testet barnet for allergi når dere begge er allergiske. dere burde i det minste hatt en prøveperiode så dere kunne sett hvordan ungen reagerer over tid. herlighet....

Anonymous poster hash: 5b177...38a
  • Liker 3
Skrevet

Du sier at det er en allergivennlig rase, men det er aldri noen garanti for at en allergiker ikke reagerer.
Her må dere sette barnet først og ta kontakt med oppdretter og si i fra at det ikke funket.

Så kan dere heller prøve å la barnet omgås en allergivennlig rase senere over litt tid når det er større og ta det derfra.

Skrevet

Ingen raser er 100% allergivennlige.
Noen reagerer, andre ikke, kommer helt an på hvilken grad allergien er på.

Ei venninne og samboeren hennes skaffet seg en hund som skal være allergivennlig, samboeren hennes reagerer ikke på hunden i det hele tatt.
Men jeg klarer ikke å være inne i huset uten å få astma allergisk anfall. Om hunden hilser og gir meg ett lite slikk på hånden, så får jeg utslett også ._.
Er bare ett par type hunder jeg reagerer veldig på og noen raser kan jeg nærmest sitte å sniffe pelsen uten å få noe som helst anfall xP

AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å kvitte seg med ungen.

Anonymous poster hash: a8e8f...441
  • Liker 1
Skrevet

Det er barnet eller valpen som må gå. Og det så raskt som mulig. "Allergivennlig" gjelder altså ikke i deres hjem.

Ingenting å lure på..

• Liker 2
Skrevet

Det er barnet eller valpen som må gå. Og det så raskt som mulig. "Allergivennlig" gjelder altså ikke i deres hjem.

Ingenting å lure på..

Litt flåsete sagt, men ja. Omplassere enten ungen eller valpen, og helst så snart som mulig.

Synd, selvsagt. Man blir veldig sjarmert av valper.

Men for valpens beste (regner med at det er den som ryker) så bør dette ordnes omgående.

Barnet blir bare dårligere og dårligere jo lengre dere har den i huset.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både for barnets og valpens skyld bør dere levere tilbake til oppdretter snarest. Ungen har ikke godt av å gå rundt og ikke få puste skikkelig, og jo eldre valpen blir jo vanskeligere blir det å få omplassert den for oppdretteren.

Og IKKE skaff dere kjæledyr igjen før dere vet med sikkehet om dere er allergiske. Om dere vil ha et dyr, så se om dere får passet et dyr for et kortere tidsrom, så dere får prøvd å bo med dyret og ser om dere reagerer.

Anonymous poster hash: c8d2c...a2e
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Test barnet. To uker er ikke lenge, han kan jo ha blitt forkjølet.

Anonymous poster hash: 0f9f9...8af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...