Gå til innhold

Troll på forumet - kanskje det er nettopp DEG?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe jeg legger godt merke til er at det er en haug med troll her inne på forumet. Troll vil beskrives i alle former; trenger ikke være bare de som slenger dritt direkte, men også folk som bevisst skriver på en måte som er hakkende på andre, som kan virke "manipulerende" på trådstartere og andre brukere. Har inntrykk fra mange tråder her at det nesten ikke er mulig å være menneske med mulige feil og mangler, som ALLE jo har, uten at noen skal skrive negative kommentarer på din person. Hva er det egentlig som får folk til å sitte bak et tastatur og finne feil hos andre? Misfornøyd med eget selv, kanskje?

Merker også finnes en troll-type 2: de som driver og plusser alle disse hakkende, noen ganger hetsende kommentarene. Hvorfor i all verden har disse negative kommentarene opptil flere plusser bak seg? Underholdningsverdi for en stakkar, kanskje?

Anonymous poster hash: 45142...9fa
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte personer her som bare bidrar med tullete, meningsløse svar som ikke er spesielt morsomme eller passende. Jeg tenker spesielt på en bruker jeg ikke kan nevne med navn, som bare skriver tullesvar i mange av de trådene jeg selv har besvart i dag.

Anonymous poster hash: b8342...279
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nevn brukeren med navn da din feiging. Har du sagt a får du pinadø si b. Ihvertfall de to første bokstavene i brukernavnet.

Anonymous poster hash: 2af1d...752

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ville være å regne som hets eller personangrep din tulling.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Enkelte personer her som bare bidrar med tullete, meningsløse svar som ikke er spesielt morsomme eller passende. Jeg tenker spesielt på en bruker jeg ikke kan nevne med navn, som bare skriver tullesvar i mange av de trådene jeg selv har besvart i dag.

:fnise: Slapp av, jeg blir ikke fornærma.

Endret av Evilposelos
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere av de. Mange er under AnonymBruker, og bare ved å skrive dette så ville det (ihvertfall i en annen tråd) komme en annen AB og skrive til meg at jeg ikke kan si noe om AB'er siden jeg er AB selv... Eh, det er forskjell på en trolle-AB og en seriøs AB.

Anonymous poster hash: 00b7c...6d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For at det skal være god trolling, så må det i det minste være gjennomført, morsomt, litt på grensa men aldri helt over, ha noen spenningskurver og være troverdig, helst over tid. Det må også være intelligent. Alle de patetiske forsøkene på provokasjon, med inkonsekvenshet, dårlig håndverk, hastverkstrolling, vann over hodet kunnskaps- og innholdsmessig, hvor hovedelementene er drittoppførsel, personangrep og svada, ja, kort sagt; lavkvalitetstrolling, er bare støy. Sistnevnte er det SYKT mye av.

Anonymous poster hash: b33b2...973
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere av de. Mange er under AnonymBruker, og bare ved å skrive dette så ville det (ihvertfall i en annen tråd) komme en annen AB og skrive til meg at jeg ikke kan si noe om AB'er siden jeg er AB selv... Eh, det er forskjell på en trolle-AB og en seriøs AB.

Du skriver jo som AB selv. :)

Anonymous poster hash: 23930...7c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For at det skal være god trolling, så må det i det minste være gjennomført, morsomt, litt på grensa men aldri helt over, ha noen spenningskurver og være troverdig, helst over tid. Det må også være intelligent. Alle de patetiske forsøkene på provokasjon, med inkonsekvenshet, dårlig håndverk, hastverkstrolling, vann over hodet kunnskaps- og innholdsmessig, hvor hovedelementene er drittoppførsel, personangrep og svada, ja, kort sagt; lavkvalitetstrolling, er bare støy. Sistnevnte er det SYKT mye av.

Anonymous poster hash: b33b2...973

Finnes det noe som heter god trolling? Trodde det bare var støy alt sammen jeg.

Isåfall hvis man skal skrive noe av underholdningsverdi så bør det være underholdende for samtlige eller de aller fleste, og ha humor. Men vet ikke om jeg vil definere det som trolling, da trolling er (ihvertfall har blitt) et negativt ladet begrep myntet på irriterende mygg på Internett.

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo som AB selv. :)

Anonymous poster hash: 23930...7c3

Gjesp

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Isåfall hvis man skal skrive noe av underholdningsverdi så bør det være underholdende for samtlige eller de aller fleste, og ha humor. Men vet ikke om jeg vil definere det som trolling, da trolling er (ihvertfall har blitt) et negativt ladet begrep myntet på irriterende mygg på Internett.

Enig...

Skrevet

Merker også finnes en troll-type 2: de som driver og plusser alle disse hakkende, noen ganger hetsende kommentarene. Hvorfor i all verden har disse negative kommentarene opptil flere plusser bak seg? Underholdningsverdi for en stakkar, kanskje?

Noen har nok en lavere terskel for å gi et innlegg en pluss enn for å faktisk skrive et innlegg i samme stil.

Jeg plusser ikke på hets eller "hakking" på noen, men kan nok finne på å plusse på et innlegg som var ærlig men litt på kanten og ikke noe jeg ville ha skrevet selv.

Er jeg et troll-type 2?

Gjest crazycatlady
Skrevet

Jeg er sikkert et av trollene dere snakker om. Jeg kan være sarkastisk og prøver av og til å være morsom, men jeg er aldri ondskapsfull. Mener ihvertfall ikke å være det om noen tolker det sånn. Jeg plusser også morsomme og sarkastiske kommentarer, men ikke hets og personangrep. Så jeg er sikkert en hybrid av troll 1 og troll 2. :P

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det ville være å regne som hets eller personangrep din tulling. Anonymous poster hash: b8342...279

Pøh, ikke om du nevner bare de to første bokstavene. Og ikke kall meg tulling må jeg be. Det er personangrep.

Anonymous poster hash: 2af1d...752

AnonymBruker
Skrevet

På et forum må man tåle at andre er uenige uten å hyle ut om trolling. Og, ja, det er litt patetisk når en AB kritiserer nettopp at folk skriver som AB ;)

Anonymous poster hash: c370b...250

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

absolutt! Jeg tror veldig deldig mange av "historiene" som en TS kommer med enten er rene usannheter/ sterkt overdrevet/en interessant historie som TS har hørt som hun plutselig selv har blitt hovedpersonen i etc... dette anser jeg som god trolling.Det spiller jo ingen rolle for oss andre om dette ikke er en sann historie et tema kan være morsomt å diskutere for det...

Anonymous poster hash: 6b79f...33a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et troll er en som skriver fiktive historier på nett. Ikke en som slenger dritt.

Anonymous poster hash: 2d32b...265

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et troll er en som skriver fiktive historier på nett. Ikke en som slenger dritt.

Anonymous poster hash: 2d32b...265

Stemmer ikke helt. Intensjonen til et troll er å provosere, og det gjør vedkommende ved å slenge dritt/ indirekte dritt,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På et forum må man tåle at andre er uenige uten å hyle ut om trolling. Og, ja, det er litt patetisk når en AB kritiserer nettopp at folk skriver som AB ;)

Anonymous poster hash: c370b...250

Du har ikke forstått helt poenget? Man kan godt være uenige, det er ikke det det er snakk om her. Poenget er at folk skriver hakkende/hetsende og negative kommentarer, med intensjon om faktisk det å hakke, ikke å diskutere. Og det kommer veldig synlig frem av innleggene til vedkommende, det er ikke snakk om noen saklig diskusjon.

Det er forskjell på en AB som skriver dritt/ troller og kommer med usaklige kommentarer, og en AB som ikke gjør det. Det er feigt å skrive dritt under AB. Det er det som er poenget.

Hvis man er under AB uten å skrive dritt så er det jo ikke noe galt med det.

• Liker 1
Skrevet

absolutt! Jeg tror veldig deldig mange av "historiene" som en TS kommer med enten er rene usannheter/ sterkt overdrevet/en interessant historie som TS har hørt som hun plutselig selv har blitt hovedpersonen i etc... dette anser jeg som god trolling.Det spiller jo ingen rolle for oss andre om dette ikke er en sann historie et tema kan være morsomt å diskutere for det...

Anonymous poster hash: 6b79f...33a

Dette! Derfor plager ikke troll meg. Ja vi vet alle at dette ikke er en sann historie, men temaet kan være verd min tid likevel. Det meste som står her er jo ikke selvopplevd eller nøyaktig slik det fremstilles...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...