Caliopi Skrevet 17. august 2004 #1 Skrevet 17. august 2004 Hender det du tenker tilbake på opplevelser fra fortiden din, om hvordan ting kunne vært i dag om ting hadde tatt en annen vei enn det opprinnelig gjorde ? Har du en tidligere flamme "du aldri glemmer" ? Jeg har en person jeg tydeligvis aldri blir helt ferdig med. Vi har begge gått videre og trives der vi er i dag. Vi har fortsatt kontakt og har vært gode venner helt siden den gang. Vi var forlovet i 1 år og skulle gifte oss. Omstendighetene gjorde sitt til at det endte med brudd. I dag bor vi omtrent en hel dagsreise unna hverandre. Snakker sammen dann og vann, vi er jo gode venner Saken er den, at jeg aldri har klart å glemme han. Selv om det er flere år siden nå, er han fortsatt som et "spøkelse" i bakhodet. Jeg tenker: Hva om vi ikke hadde gått hvert til vårt den gangen, men giftet oss. Hvordan ville vi hatt det i dag ? Ville vi fortsatt vært gift ? Lykkelig/ulykkelig ? Barn/ikke barn? Det som gjør det hele litt værre, er at jeg vet at han ikke er kommet over meg heller. Som sagt har vi begge våre liv på hver vår kant nå, så det er ikke snakk om å bryte ut av noe og hoppe inn i noe gammelt. Jeg er bare litt lei av at denne personen skal oppta så mye tankekapasitet, så lenge etter.
Arkana Skrevet 17. august 2004 #2 Skrevet 17. august 2004 Ja, det hender. Jeg angrer ikke på noen ting og jeg har aldri ønsket at jeg tok andre valg enn jeg gjorde. Men det hender jeg lurer på hvordan det hadde vært om jeg hadde valgt annerledes eller om enkelte ting ikke hadde skjedd (ting jeg ikke var herre over).
~Viva~ Skrevet 17. august 2004 #3 Skrevet 17. august 2004 Ja jeg kan godt fundere over fortiden og tidligere valg noen ganger. Det betyr ikke at jeg angrer på noe eller ville gjort noe annerledes, bare at jeg lurer på om livet og ikke minst jeg som person kunne ha "endt opp" ett annet sted enn der jeg er nå. Det er naturlig at mennesker gjør dette tror jeg- kanskje fordi vi lengter etter noe annet, kanskje fordi vi søker bekreftelse på at livet vi har valgt er det riktige og det beste vi kunne fått.
Gjest 1111 Skrevet 17. august 2004 #4 Skrevet 17. august 2004 Ja, har en "turbulent" fortid, og jeg stadig vekk på hvor jeg hadde vært i dag hvis jeg hadde gjort andre valg enn jeg gjorde. ingenting jeg kan si at jeg angrer på, men tenker på valg jeg har gjort. det vil derimot ikke si at jeg lever i fortiden, for det ser jeg ikke noe poeng i.
kverulantine Skrevet 17. august 2004 #5 Skrevet 17. august 2004 Hender det du tenker tilbake på opplevelser fra fortiden din' date=' om hvordan ting kunne vært i dag om ting hadde tatt en annen vei enn det opprinnelig gjorde ? [/quote'] Alle gjør vel det innimellom vel? Har du tenkt på at du kanskje er av typen menneske som "tror gresset er grønnere på andre siden av gjerdet?" Livet ditt ville kanskje vært annerledes.. men ikkje nødvendigvis lykkeligere. Det var jo en grunn til at dere gikk hvert til deres. Sett at den grunnen bare forverret seg, og gjorde et forhold jævligere og jævligere for hver dag? Som det så banalt heter, ikkje gråt over spilt melk. Du bør vel heller slutte å fantasere om hva-hvis-kanskje, og heller se på det du har her og nå. Livet leves her og nå uansett.. og fortiden ødelegger. Den som hele tiden ser seg tilbake går med rumpa først inn i fremtiden, heter det seg.. Kanskje noe verdt å tenke på? ~kverulantine~
kjellebassen Skrevet 17. august 2004 #6 Skrevet 17. august 2004 Skal innrømme at jeg innimellom dveler endel ved valgene jeg gjorde som yngre, ikke om gamle flammer men om andre parktiske ting som, "hva om jeg jadde gått allmennfaglig istedenfor elektro" (Noe som gjorde det umulig å komme inn på høyskole grunnet en regelendring som skjedde mens jeg gikk på videregående), eller "hva om jeg ikke hadde begynt å røke osv.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #7 Skrevet 18. august 2004 Angrer ikke, men man vet jo ikke hvordan ville blitt uansett. kan det være at dere aldri fikk snakket ut i forb. med bruddet? har du det bra i dag, skal du ike dvele ved fortiden. har vi ike alle noe vi tenker på, men kansje det blekner etterhvert for deg også.
Gjest Eir Skrevet 18. august 2004 #8 Skrevet 18. august 2004 Jeg pleier å fundere alt for mye over fortiden, og i mitt tifelle er det mere "hva ville skjedd dersom jeg ikke ble sammen med x likevel?" og en annen jeg tenker mye på for tida: "hva ville skjedd dersom jeg ikke hadde latt moren min velge utdannelse for meg?"
dreamy Skrevet 18. august 2004 #9 Skrevet 18. august 2004 Jeg tenker på fortiden og hvordan noen ting kunne ha vært en sjelden gang. Noen ting angrer jeg på, men jeg har vel lært litt av det også.. Da jeg skilte meg sa min mor at jeg måtte huske på at gresset ikke var grønnere på den andre siden.. Men det var det jammen med
Gjest agurk Skrevet 18. august 2004 #10 Skrevet 18. august 2004 Dveler endel over fortiden og hvordan ting kunne blitt, men jeg angrer ikke valgene jeg har tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå