AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Tenker da først og fremst på møbler i teak eller palisander. Hvilke farger har dere på veggene? Hvilken type kjøkkeninnredning har dere?Anonymous poster hash: 6f206...e44
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Har en gammel kommode i teak. Vegger og tak er hvite. Kjøkkeninnredningen er moderne JKE, glatte, matte og hvite flater . Anonymous poster hash: 1644c...d63
Olive Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Vi har grå/blå vegger og hvite nøytrale skuffer uten profiler eller håndtak istedenfor underskap på kjøkkenet. Som overskap har vi brukt en gammel kjøkkeninnredning fra 60-tallet med skråskap. Har fjernet dørene og fått hyllene spraymalt røde.
Antoinette Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har en sofa, to stoler og et salongbord fra Dokka Møbler men de er fra 1960-tallet og både foringen og stoffet er byttet ut siden de var nye. I den stuen der de står har jeg dueblå vegger og hvite karmer/lister.
Amarone Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Spisestue, skjenk, bokhyller og salongbord i teak. De to første fra 1956, de to siste fra 60-tallet. Hvite vegger, mosaikkparkett i eik på gulvet. Moderne kjøkkeninnredning i separat kjøkken.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Takk :-) Jeg og har hvite vegger, men slår meg ikke helt til ro med de. Prøver å finne noen fine malerier før jeg velger å skifte farge på veggene. Gulvet er gammel eike-parkett. Jeg har teak spisestue fra ca 1960, teak speilkommode og en gammel mørk seksjon i tre deler. (Vurderer å erstatte denne med en lav skjenk, siden den mørke fargen er veldig dominerende i stuen) Kjøkkenet er i lys eik, og flisene er malt i en behagelig mint-farge. Det er upraktisk og gammelt, så jeg vurderer å skifte det ut. Er ikke sikker på om jeg skal gå for hvit håndtaksløs innredning, eller om jeg skal gå for mørk brun med lyse overskap (-slik som IKEA hadde i sin utstilling). TsAnonymous poster hash: 6f206...e44
Gjest Mythic Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Vi har grå/blå vegger og hvite nøytrale skuffer uten profiler eller håndtak istedenfor underskap på kjøkkenet. Som overskap har vi brukt en gammel kjøkkeninnredning fra 60-tallet med skråskap. Har fjernet dørene og fått hyllene spraymalt røde. Jeg har også skråskap på kjøkkenet, og har tenkt på muligheten å fjerne dørene, da de er litt skranglete. Blir det ikke veldig støvete og fettete inne i skapene når det er åpent? Og alt står på utstilling...
Olive Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Jeg har også skråskap på kjøkkenet, og har tenkt på muligheten å fjerne dørene, da de er litt skranglete. Blir det ikke veldig støvete og fettete inne i skapene når det er åpent? Og alt står på utstilling... Jeg vasker inni skapene ca. 1 gang i måneden. Tar ca. 40 min. Har aldri opplevd at det har rukket å bli særlig ekkelt på den tiden. Og det er selvsagt bare de fine tingene som får stå i hyllene. Kunne ikke gjort det om jeg ikke hadde hatt de dype skuffene som jeg har under benken. Må jo legge rotet noe sted
Gjest Mythic Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Jeg vasker inni skapene ca. 1 gang i måneden. Tar ca. 40 min. Har aldri opplevd at det har rukket å bli særlig ekkelt på den tiden. Og det er selvsagt bare de fine tingene som får stå i hyllene. Kunne ikke gjort det om jeg ikke hadde hatt de dype skuffene som jeg har under benken. Må jo legge rotet noe sted Takk for svar Da må jeg tenke litt på saken. Jeg har for øvrig ingen 60-tallsmøbler, for å svare på spørsmålet i HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå