Gå til innhold

Noen med 60-/70-talls møbler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da først og fremst på møbler i teak eller palisander.

Hvilke farger har dere på veggene?

Hvilken type kjøkkeninnredning har dere?

Anonymous poster hash: 6f206...e44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en gammel kommode i teak. Vegger og tak er hvite.

Kjøkkeninnredningen er moderne JKE, glatte, matte og hvite flater .

Anonymous poster hash: 1644c...d63
Skrevet

Vi har grå/blå vegger og hvite nøytrale skuffer uten profiler eller håndtak istedenfor underskap på kjøkkenet. Som overskap har vi brukt en gammel kjøkkeninnredning fra 60-tallet med skråskap. Har fjernet dørene og fått hyllene spraymalt røde.

Skrevet

Jeg har en sofa, to stoler og et salongbord fra Dokka Møbler men de er fra 1960-tallet og både foringen og stoffet er byttet ut siden de var nye. I den stuen der de står har jeg dueblå vegger og hvite karmer/lister.

Skrevet

Spisestue, skjenk, bokhyller og salongbord i teak. De to første fra 1956, de to siste fra 60-tallet. Hvite vegger, mosaikkparkett i eik på gulvet. Moderne kjøkkeninnredning i separat kjøkken.

AnonymBruker
Skrevet

Takk :-)

Jeg og har hvite vegger, men slår meg ikke helt til ro med de. Prøver å finne noen fine malerier før jeg velger å skifte farge på veggene. Gulvet er gammel eike-parkett.

Jeg har teak spisestue fra ca 1960, teak speilkommode og en gammel mørk seksjon i tre deler. (Vurderer å erstatte denne med en lav skjenk, siden den mørke fargen er veldig dominerende i stuen)

Kjøkkenet er i lys eik, og flisene er malt i en behagelig mint-farge. Det er upraktisk og gammelt, så jeg vurderer å skifte det ut. Er ikke sikker på om jeg skal gå for hvit håndtaksløs innredning, eller om jeg skal gå for mørk brun med lyse overskap (-slik som IKEA hadde i sin utstilling).

Ts

Anonymous poster hash: 6f206...e44

Gjest Mythic
Skrevet

Vi har grå/blå vegger og hvite nøytrale skuffer uten profiler eller håndtak istedenfor underskap på kjøkkenet. Som overskap har vi brukt en gammel kjøkkeninnredning fra 60-tallet med skråskap. Har fjernet dørene og fått hyllene spraymalt røde.

Jeg har også skråskap på kjøkkenet, og har tenkt på muligheten å fjerne dørene, da de er litt skranglete. Blir det ikke veldig støvete og fettete inne i skapene når det er åpent? Og alt står på utstilling...

Skrevet

Jeg har også skråskap på kjøkkenet, og har tenkt på muligheten å fjerne dørene, da de er litt skranglete. Blir det ikke veldig støvete og fettete inne i skapene når det er åpent? Og alt står på utstilling...

Jeg vasker inni skapene ca. 1 gang i måneden. Tar ca. 40 min. Har aldri opplevd at det har rukket å bli særlig ekkelt på den tiden. Og det er selvsagt bare de fine tingene som får stå i hyllene. Kunne ikke gjort det om jeg ikke hadde hatt de dype skuffene som jeg har under benken. Må jo legge rotet noe sted ;)
Gjest Mythic
Skrevet

Jeg vasker inni skapene ca. 1 gang i måneden. Tar ca. 40 min. Har aldri opplevd at det har rukket å bli særlig ekkelt på den tiden. Og det er selvsagt bare de fine tingene som får stå i hyllene. Kunne ikke gjort det om jeg ikke hadde hatt de dype skuffene som jeg har under benken. Må jo legge rotet noe sted ;)

Takk for svar :) Da må jeg tenke litt på saken.

Jeg har for øvrig ingen 60-tallsmøbler, for å svare på spørsmålet i HI :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...