AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 I dag kom jeg til å tenke på at jeg pleide å hoppe strikk som barn, men jeg har ikke sett at noen har gjort det på godt over ti år. Jeg husker ikke en gang hvordan vi gjordet det! Var det regler? Var det forskjellige måter å gjøre det på? Jeg kunne godt tenkt meg å gjøre det med niesene mine fordi de ander ikke hva det er for noe. Anonymous poster hash: b7351...b8f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Aner ikke om de gjør det nå til dags, men er bare å innføre det; før vi vet ordet av det kan det være inne igjen Slike trender kommer vel tilbake nettopp for at foreldre/andre voksne introduserer det for barna igjen. Anonymous poster hash: cb0d0...157 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Elsket å hoppe strikk da jeg var lita (barneskolen). Alle jentene på skolen og i gata hoppet. Har prøvd å gjeninnføre strikkhopping til jentene mine men har ikke fått det til. De har vært interessert, men så lenge man ikke har venninnene/ klassevenninner med har interessen dødd bort. Anonymous poster hash: 80d0f...858
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Vi hoppet mye strikk! Både hjemme og på skolen. Det burde videreføres ja, har kun sett små jenter hoppe tau. Anonymous poster hash: 2f785...7b8
Daiquiry Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Tydeligvis ikke, min datter på 13 sier at de bare henger sammen med telefonene sine både på skolen og om ettermiddagen. Syns det er tragisk
Lou Salome Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 I dag kom jeg til å tenke på at jeg pleide å hoppe strikk som barn, men jeg har ikke sett at noen har gjort det på godt over ti år. Jeg husker ikke en gang hvordan vi gjordet det! Var det regler? Var det forskjellige måter å gjøre det på? Jeg kunne godt tenkt meg å gjøre det med niesene mine fordi de ander ikke hva det er for noe. Anonymous poster hash: b7351...b8f Jovisst er det regler! Forskjellige "mønstre" man skal hoppe som heter ting som "Stjerna" og "Bakvendtstjerna". En hopper, og hvis man gjør feil, må man stå og det er neste manns tur. Klarer man det, flyttes strikken opp, slik at det blir vanskeligere. Veldig fin lek for tre. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Æsj, husker jeg hatet å hoppe strikk da jeg gikk på barneskolen for 10-15 år siden. Led meg gjennom mange friminutter pga det, når venninnene mine ville hoppe strikk - ikke var jeg god, og samtidig var det noe av det kjedeligste jeg visste om. Får da virkelig håpe at verden har gått fremover Anonymous poster hash: 369c7...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Jeg jobber på skole og det er en god del som hopper strikk i friminuttet her Anonymous poster hash: a6c6e...598 1
Millimani Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Jeg var veldig klønete med å hoppe strikk, men visst var jeg med på det, og jeg syntes det var gøy! Selv om jeg var mer glad i klappe-leker enn strikkhopping. Jeg flytta fra et sted til et annet i løpet av barneskolen. På første barneskolen hoppa vi trekant, sommerfugl og andre "kuler" som vi kalte det. Og vi hadde en "frier" i tilfelle noen hoppa feil. På andre barneskolen hoppa vi sløyfe og mange andre "viser". På den andre barneskolen så hadde vi med "ut" og "sammen" og "vri" og "rett", - noe vi ikke hadde på den første skolen, der hadde vi bare "ut". Og så hadde vi en "frelser" på andre barneskolen, ikke en frier.
Gjest Runforit Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Vi hoppet hvert friminutt. Men var hovedsaklig på barneskolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå