Gå til innhold

sjokkert av oppførsel til mor!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En slektning har et barn på 3 år som jeg syns blir veldig urettferdig behandlet, barnet er i barnehagen hele dagen og moren bryr seg ikke om barnet er sliten eller trøtt, vil moren på butikken eller på shoppingsenteret så driter hun i barnet.. er så frustrert og lei meg på barnet vegne for moren er vell det mest selvopptatte person på jorda!! barnet er hos faren annenhver helg.. jeg vet rett og slett ikke hva og hvem jeg skal snakke med om dette.. barnevernet inni bildet også men idag så var hun innom kjøpesenteret og barnet skrek og var trøtt og ville opp til mor og hun var dritsur på irritabel på barnet... nå er jeg faktisk bekymret for barnets ve og vell:-(

Anonymous poster hash: 4dad8...005

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En slektning har et barn på 3 år som jeg syns blir veldig urettferdig behandlet, barnet er i barnehagen hele dagen og moren bryr seg ikke om barnet er sliten eller trøtt, vil moren på butikken eller på shoppingsenteret så driter hun i barnet.. er så frustrert og lei meg på barnet vegne for moren er vell det mest selvopptatte person på jorda!! barnet er hos faren annenhver helg.. jeg vet rett og slett ikke hva og hvem jeg skal snakke med om dette.. barnevernet inni bildet også men idag så var hun innom kjøpesenteret og barnet skrek og var trøtt og ville opp til mor og hun var dritsur på irritabel på barnet... nå er jeg faktisk bekymret for barnets ve og vell:-(

Høres ut som som su stalker henne...

Anonymous poster hash: 79573...c9f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

er barnevernet inne i bildet er det ikke noe mer du kan gjøre. Da jobber de med denne familien. Forandringer skjer ikke over natta..

• Liker 5
Skrevet (endret)

Kanskje du skulle prøve å støtte henne? Hvis BV er inne i bildet, har hun det sikkert vanskelig...

Endret av Zereta
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skulle prøve å støtte henne? Hvis BV er inne i bildet, har svin det sikkert vanskelig...

Ikke sant. Høres ut som TS vil at mor skal miste barnet.

• Liker 7
Skrevet

Du kan melde bekymring selv om barnevernet er inne i bilde, men vær mer konkret en dette

• Liker 5
Skrevet

Du burde være litt forsiktig med å dømme, for alt vi vet kan det hende denne moren har sine problemer og sliter selv. Barnevernet er allerede inni bilde, og da får man bare håpe på at de gjør jobben sin så godt som mulig. Vil nok tro at moren bryr seg om barnet sitt, men at hu trenger hjelp til å takle ulike situaskoner? Kan ligge så mye bak som vi ikke vet noen ting om, så det beste er å ikke uttale seg så altfor mye før man vet hele historien.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan tilby deg å være barnevakt slik at barnet får en annen voksenperson i livet sitt?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sant. Høres ut som TS vil at mor skal miste barnet.

TS? Høres ut som mor selv ikke er speielt interessert, mens TS bare vil barnets beste

Anonymous poster hash: c7fbd...d11

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Blir litt overrasket over svarene her.

Storsett får slike innlegg til svar at de må melde ifra til barnevernet, heller en gang for mye enn en gang for lite.

Her som allerede barnevernet er inne i bildet skal det ikke meldes fra? Hvor er logikken?

I de fleste tilfeller hvor det meldes til barnevernet så kan det ligge noe bak som ikke andre ser. Det er ikke sikkert barnevernet vet om dette.

Hvis du er usikker TS, ta kontakt med barnevernet. Det er ikke mor som skal skjermes, men barna.

Anonymous poster hash: 4d166...c70

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selv om BV allerede er inne i bildet, er det ikke noe i veien for å sende en bekymringsmelding. I barnehagen rapporterer vi gjerne fortløpende til BV angående barn som er i systemet. Det gjør at de kan ta en totalvurdering på situasjonen, og saken får mer kjøtt på beinet enn bare en melding.

I dette tilfellet høres det ut som omsorgssvikt, og det skal man selvfølgelig ta på alvor! At folk argumenterer med at mor sikkert har det vanskelig nok fra før, gjør da virkelig ikke bekymringen mindre. Snarere tvert i mot. Strever man med foreldrerollen, er det på sin plass å få hjelp og veiledning.

Anonymous poster hash: fd985...5ac
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør jo ikke dette for moro skyld, jeg reagere på måten barnet blir behandlet på, er man blitt forelder så må man prioritere barnet først?? man vet jo selv hvor tungt alt er når man er trøtt å sliten såklart jeg syns synd i barnet, noen er jo ikke skikket som foreldre.. bv var visst kontaktet av barnehagen. Men kan familievernkontoret hjelpe?

ts

Anonymous poster hash: 7dc46...a38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir litt overrasket over svarene her.

Storsett får slike innlegg til svar at de må melde ifra til barnevernet, heller en gang for mye enn en gang for lite.

Her som allerede barnevernet er inne i bildet skal det ikke meldes fra? Hvor er logikken?

I de fleste tilfeller hvor det meldes til barnevernet så kan det ligge noe bak som ikke andre ser. Det er ikke sikkert barnevernet vet om dette.

Hvis du er usikker TS, ta kontakt med barnevernet. Det er ikke mor som skal skjermes, men barna.

BV holder jo på å jobbe med familien, og har allerede satt igang tiltak. Vil jo ikke endre noe at man sender inn flere bekymringer når de holder på med tiltak. Ting skjer ikke over natta folkens. Er det så forbanna vanskelig å forstå?

AnonymBruker
Skrevet

BV holder jo på å jobbe med familien, og har allerede satt igang tiltak. Vil jo ikke endre noe at man sender inn flere bekymringer når de holder på med tiltak. Ting skjer ikke over natta folkens. Er det så forbanna vanskelig å forstå?

Det kan helt klart ha noe å si om man får inn flere bekymringsmeldinger. Kanskje omsorgssvikten er mer omfattende enn det BV har fanget opp.

Anonymous poster hash: 02770...284

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet ingen på hvilket grunnlag bv er innkoblet. Kan være noe helt annet enn TS reagerer på, og ja jeg mener det er på sin plass å sende inn bekymringsmelding dersom TS er bekymret. Dersom bv allerede vet om dette, skjer det ikke noe. Dersom bv ikke allerede vet dette vil de kunne hjelpe barnet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville helt klart meldt fra hvis jeg var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...