AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Vi har ei snuppe på 2.5 år. Bor et stykke unna bhg. Ingen barn på samme alder i nærområdet. Har lekt med tanken på å invitere ei fra avd i bhg på samme alder som snuppa vår hjem på besøk. De leker mye i bhg. Vi er 1.gangsforeldre-også i bhg sammenheng. Er de får små til besøk? Skjønner jeg må ha med foreldre....Hva er riktig da? Kaffe,noe å bite i,kaker. .. Takknemlig for svar☺Anonymous poster hash: 20cd8...f41
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Vi har ei snuppe på 2.5 år. Bor et stykke unna bhg. Ingen barn på samme alder i nærområdet. Har lekt med tanken på å invitere ei fra avd i bhg på samme alder som snuppa vår hjem på besøk. De leker mye i bhg. Vi er 1.gangsforeldre-også i bhg sammenheng. Er de får små til besøk? Skjønner jeg må ha med foreldre....Hva er riktig da? Kaffe,noe å bite i,kaker. .. Takknemlig for svar☺Anonymous poster hash: 20cd8...f41 Synes det er så ekkelt når folk skriver "lekt med tanken". Er jo bare å invitere det. Anonymous poster hash: 8b33d...7f4
ops2 Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Jeg prøver å huske tilbake... det er utrolig så fort en glemmer slikt. Jeg tror faktisk vi hadde besøk av andre barn uten at foreldrene var med, allerede i den alderen. Min sønn ble bleiefri i 2,5 års alderen og da er det lettvint å ha besøk. Bare småbesøk på en times tid. Under bleiefri alder så sov de fremdeles gjerne litt etter barnehagen, så besøk begrenset seg automatisk. Vi hadde noen besøk mens de ennå brukte bleier, og da var gjerne en av foreldrene med. Vi hadde en liten barnehage og alle var trygge på hverandre. Jeg vil anta at en av foreldrene vil være med hjem de første gangene. Avtale besøk etter at både dere og de andre har spist middag? Trenger ikke å være stort. Kaffe og en pose kjeks, og oppskåret frukt og grønnsaker, som gulrøtter, epler, bananer eller druer... det er så mange som ikke spiser sukker og mel av diverse årsaker, så frukt og grønnsaker som både barn og voksne kan tygge på er det greiit å sette fram.
Sol79 Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Min 2,5-åring er ikke klar for besøk etter barnehagen enda. Da er han sliten og humøret dertil. Sånn sett er det bedre med besøk i helga enn på ettermiddager. Vi har vært invitert hjem til barnehagekompis og det var virkelig hyggelig. Barna kosa seg sammen og vi voksne ble litt bedre kjent. Barn er forskjellige, men min vil ikke være igjen hos andre som han ikke kjenner godt uten mamma eller pappa.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Vi orker ikke slikt. 3-åringene er slitne etter 100% barnehage hver dag! De må få ro og være seg selv hjemme. Er ikke lenge mellom hjemme fra barnehage og leggetid.Anonymous poster hash: 026c2...960
Cinzia Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Her begynte vi egentlig ikke med besøk før i 3-4 årsalderen, men det er jo ikke noe i veien for å starte før! Jeg hadde syntes fet var hyggelig å bli invitert. Synes ikke det er nødvendig å styre med så mye servering..da legges lista litt høyt. Samt at ungene er så små at dere sikkert blir litt opptatt med å følge med dem litt også. En kopp kaffe/ vann og oppskåret frukt passer fint, tenker jeg!
Engel Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Er jo bare å spørre, men ja du må regne med at foreldrene blir med. Og det er nok kanskje bedre å ta det en helg enn på ettermiddagen. De legger seg jo tidlig også i den alderen, så blir fort kort tid om de skal komme etter middag. En kopp kaffe er greit å tilby da, men du trenger ikke diske opp noe voldsomt. Vi har stort sett drøyd det å ha med noen hjem rett fra bhg til ca 4-års alderen, samme tid som de gjerne starter med barnebursdager. Unntaket har vært i forbindelse med at vi har hatt noen søskenpar på samme alder som våre, og da har de yngste fått bli med søsknene på besøk fra 3-års alderen.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Vi har også ventet, mest fordi barna fort nok kommer til å mase om det selv (hele tiden, hver dag... ). Så vi tenker at det kommer tidsnok, og da er barna også store nok til å kunne være noen timer uten mamma og pappa. Når det er sagt ville vi slett ikke reagert negativt på en invitasjon, det hadde vært hyggelig nok det. Men noe stort behov for å dra i gang selv har vi ikke. Vår barnehagejente har eldre søsken, da, så det er kanskje derfor vi tenker at det snart er i gang uansett og vi nyter den rolige tiden enn så lenge Anonymous poster hash: 9e000...f50
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Vi besøker og får besøk av andre barnehagebarn sammen med foreldrene. Å sende barna i veg på egenhånd til et hjem de ikke har vært i før, ville jeg ikke føle meg komfortabel med. Å bli med hjem, synes jeg hører skolen til. Det var da jeg begynte og det er da mine barn begynner. Min 6 åring har ikke etterspurt det heller, for han ville ikke like å dra et nytt sted uten en trygg voksen med seg. Anonymous poster hash: 73d0f...f82
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Har en på samme alder, han har hatt venner hjem fra barnehagen men bare der vi kjenner foreldrene (foreldrene har ikke vært med). Mest vanlig når de starter på "stor" avdeling, dvs. fra 3 års alder og de er ferdig med bleierAnonymous poster hash: a599a...317
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå