Gå til innhold

Kan jeg som myndig kjøpe ting med 21 års grense i amerika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 84dd1...795

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

21-årsgrense er på alle, ikke kun amerikanerne. Så nei. Er du under 21, får du ikke kjøpe

Anonymous poster hash: 27a94...7d9
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det vil være ulovlig for de ansatte i butikkene i USA å selge deg ting med 21-årsgrense hvis du er under 21.

Anonymous poster hash: df6ee...4aa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet...

Hvor gammel er du, og i hvilket land ønsker du å kjøpe disse varene som har 21 års grense i USA?

Anonymous poster hash: 31b95...56f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18,ønsker å kjøpe i kentucky ditt jeg skal :)

AnonymBruker
Skrevet

Nope, landets lover gjelder for deg og.

Anonymous poster hash: 223c0...91e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Hvorfor i alle dager skulle ikke lovene gjelde deg?

Anonymous poster hash: 31b95...56f

• Liker 3
Skrevet

Da hadde vi jo hatt fulle 16-åringer fra Danmark på utestedene i Norge.. Og 14-åringer fra Tsjekkia osv. Så nei. :P

• Liker 5
Skrevet

Du er ikke myndig i Kentucky.

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Man følger reglene til landet/(staten) man er i

AnonymBruker
Skrevet

When in Rome, do as the romans do.... eller noe sånt...

Anonymous poster hash: 5da2b...17a

• Liker 2
Skrevet

Ja, så lenge du er over 21. Sier seg selv at 21-årsgrense er 21-årsgrense

AnonymBruker
Skrevet

Er det 21-års grense, så gjelder selvfølgelig det for deg også. Hvorfor skulle det gjøres unntak, mener du?

Anonymous poster hash: 6fe65...781

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Du er myndig som 18 åring i usa, men du er ikke gammel nok til å kjøpe alkohol, desverre

Skrevet

Hvorfor skulle det ha noe å si når du er i USA når det ikke engang har noe å si i Norge? Her er jo myndighetsalderen 18, men du må fremdeles være 20 for å kjøpe sprit.

• Liker 1
Skrevet (endret)

La meg vri om på det - kan en amerikaner under 21 kjøpe noe med 18-årsgrense i Norge og ta det med til USA om det er 21-årsgrense der?

Altså amerikansk 18-20 åring kjøper alkohol med 18-årsgrense i Norge og tar det med til USA der det er 21-årsgrense på samme produktet.

Endret av Bølle
Skrevet

La meg vri om på det - kan en amerikaner under 21 kjøpe noe med 18-årsgrense i Norge og ta det med til USA om det er 21-årsgrense der?

Altså amerikansk 18-20 åring kjøper alkohol med 18-årsgrense i Norge og tar det med til USA der det er 21-årsgrense på samme produktet.

Nei, aldersgrensen gjelder ved import også.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Nei, da vil de bli stoppet og fratatt produktet. Det er ekstremt strengt når det kommer til alkohol i usa.

Skrevet

Dersom du er 18, hvorfor tror du 21-årsgrensen ikke gjelder deg? 18 er under 21

Skrevet

Det kommer an på hvor du skal kjøpe.

Jeg studerte der da jeg var 18/19 år, og alle vennene jeg fikk der borte var fylt 21. Jeg var litt trist siden jeg ikke kunne gå ut på byen med dem, men de skjønte ikke hvorfor jeg var så deppa siden det ikke skulle være noe problem.

De sa at jeg måtte snike fem dollar i hånden på dørvakten som sjekket ID, så slapp jeg inn. Var nervøs første gang, men det funket som bare det.

Alkohol fikk jeg også kjøpe så mye jeg ville av.

Men det er mulig at dette kun funker for jenter :P

Ellers kan du kanskje få noen andre til å handle for deg om du skal ha noe fra en liquor store? Bare spør noen på parkeringsplassen. Amerikanere er litt annerledes enn oss nordmenn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...