Gå til innhold

Rengjøre vaffeljern

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Hvordan i huleste gjør man rent et forbanna vaffeljern?

Usj, mitt ser helt for jævlig ut på utsiden og under den. Kan jo ikke dynke den i varmt vann og såpe heller pga ledningen, men jeg kommer jo heller ikke skikkelig til uten å virkelig bruke oppvaskkosten skikkelig.

Nå føles det ut som at det er bedre å kaste hele shiten og kjøpe ny, men det er jo ikke akkurat så bra for miljøet og kjøpe ny vele tiden :ler:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vask innsiden ved å steke en vaskevaffel.

Utsiden kan du vel bare vaske med en klut og litt såpe?

Anonymous poster hash: eed0f...3b7
AnonymBruker
Skrevet

Vaskevaffel og fuktig klut som er skylt opp med vann og litt zalo. Tørkes godt av i flere omganger og med ren, fuktig klut til slutt (uten såper altså)

Anonymous poster hash: 67638...ce9
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en vaskevaffel?

Anonymous poster hash: badcb...674
  • Liker 1
Skrevet

Vaskevaffel trenger jeg ikke bruke, for der er det ikke noe problem å gjøre rent.

Jeg har samme vaffeljern som i artikkelen, og under den så er det slik at man kan surre ledningen inni der, og der er det nå så fett og ekkelt at jeg spyr :P

Og det er klin umulig å komme til med klut og skikkelig med såpe og vann.

Skrevet

Feilen mange gjør er at de ikke rengjør jernet etter bruk og ikke legger kjøkkenpapir inni jernet som absorberer alt fettet. Hvis du ikke får det rent så kjøpt nytt jern og rengjør etterpå.

Fettløsende kjøkkenspray er tingen, jeg bruker Ajax Kitchen & Grease, den gjør jobben og kjøkkenpapir som jeg hiver i ovnen etterpå.

Skrevet

Men som sagt så er det ikke noe problem å få det rent inni.

Det er utenpå, i alle kriker og kroker jeg ikke kommer til

Skrevet

Jeg vasket hele vaffeljernet i vasken jeg, tok selvfølgelig ut ledningen fra kontakten, og hadde så lite av ledningen som mulig i vannet. Fungerer enda, no problemo!

AnonymBruker
Skrevet

Vaskevaffel trenger jeg ikke bruke, for der er det ikke noe problem å gjøre rent.

Jeg har samme vaffeljern som i artikkelen, og under den så er det slik at man kan surre ledningen inni der, og der er det nå så fett og ekkelt at jeg spyr :P

Og det er klin umulig å komme til med klut og skikkelig med såpe og vann.

Tannkost?

Anonymous poster hash: eed0f...3b7

• Liker 1
Skrevet

Har fått rengjort den nå. Eller egentlig ser den fortsatt ufyselig ut, men jeg har fått fjernet en hel del shit

Brukte Jif skrubb og varmt vann...og en spisepinne med papir på for å komme inn i kriker og kroker.

Endte til slutt med å slenge dritten i vasken, men litt forsiktig med ledningsdelen slik som du Thalassos

Var veldig nervøs nåt jeg hadde fått tørket den og satte ledningen i kontakten :ler:

lot den stå en stund så den ble skikkelig varm og forhåpentligvis så dampet all fukt bort.

Men jeg får nok ta en ny runde snart for å få den helt ren...må bare samle sammen tålmodighet og energi først :P

Skrevet

Haha, jeg kjenner igjen følelsen av å gi opp sånne ting, var derfor jeg slang det i vasken. Merkelig at det skal være så vanskelig å vaske sånne ting, som brødrister, vaffeljern og lignende..

Skrevet

Jeg ga opp hele vaffeljernet. Det er så mye stress med å vaske det at det er ikke verdt kosen. Lager heller lapper/sveler :) En stekepanne er jo mye enklere å rengjøre, og smaker det samme :)

Skrevet

Jeg ga opp hele vaffeljernet. Det er så mye stress med å vaske det at det er ikke verdt kosen. Lager heller lapper/sveler :) En stekepanne er jo mye enklere å rengjøre, og smaker det samme :)

Jaa, jooo, men det blir ikke helt det samme :ler:

Det er noe spesielt med vafler, blir en helt annen opplevelse.

Men joda, jeg har flere ganger hatt lyst på vafler, mem ikke orket rengjøringen og dermed bare brukt stekepannen istedenfor :ler:

Skrevet

Haha, jeg kjenner igjen følelsen av å gi opp sånne ting, var derfor jeg slang det i vasken. Merkelig at det skal være så vanskelig å vaske sånne ting, som brødrister, vaffeljern og lignende..

Brødristeren har jeg gitt opp

Heldigvis så samles det ikke fett og sånt i den.

Hender jeg tar den med meg ut og fillerister den - god underholdning for naboene tenker jeg - men likevel så ramler det smuler utover hele kjøkkenbenken så jeg kommer inn med den igjen :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...