Gå til innhold

Kan katter bli lei seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff føler meg slem nå, men har hatt en skikkelig dårlig dag og er kjempelei meg. Vanligvis ville det hjulpet å kose med katten. Hun er veldig flink til å trøste når jeg er lei meg. Men da jeg kom hjem ville jeg bare være være i fred og sa "gå vekk!" flere ganger når hun ville kose.

Hun stod og skrek fortvilet og nå ligger hun med rumpa snudd mot meg. Jeg prøvde å kose litt men hun responderer ikke.

Skjønner katter når de blir avvist på denne måten? Hun virker skikkelig lei seg jo..

Anonymous poster hash: af6bf...fae
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjæledyr har vel følelser dem også??

Anonymous poster hash: 1230b...c9c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja,det kan de bli.

Anonymous poster hash: 2d32d...b41
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ååh har verdens dårligste samvittighet nå! Hun ligger fortsatt med rumpa mot meg :( Skal jeg bare la henne komme til meg når hun vil da? Jeg prøver å snakke rolig til henne og sånn.

Skrevet

Jeg ville ikke lagt for mye i at hun er "lei seg". Det er fort gjort å tolke dyrs atferd inn i vår referanseramme, noe som ikke nødvendigvis blir riktig. Men antagelig føler hun seg, forståelig nok, avvist. Jeg ville ikke tenkt så mye over det og latt henne være i fred hvis hun ikke vil ha kontakt. Så kan du heller kose ekstra med henne og evt gi henne nok god mat når hun kommer bort til deg igjen, så er det fort glemt. :)

• Liker 3
Skrevet

Lei seg er nok ikke helt ordet, men jeg kan tenke meg at hun er litt furt og snurt fordi du dyttet henne bort og hun føler seg avvist. Det pleier å gå over av seg selv etter en stund. Alt fra ti minutter til to dager er vanlig.

Du kan prøve å innynde deg hos henne med litt ekstra godbiter eller noe ekstra godt å spise. Og så ta tiden til hjelp ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun var ikke sur lenge.. nå ligger hun på brystet mitt og maler. Og jeg føler meg mye bedre :rodmer:

• Liker 5
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Man må slutte å gi dyr menneskelige føleser.

Dyr er ikke mennesker. De tenker og føler ikke ting slik vi gjør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man må slutte å gi dyr menneskelige føleser.

Dyr er ikke mennesker. De tenker og føler ikke ting slik vi gjør.

Ja men duuuuu.... jeg vet jo det da! Har hatt katt siden jeg var født så har litt peiling. Men har aldri sett en katt reagere som min Josefin gjorde nå i kveld. Hun pøvde å dytte poten borti meg for å få kos flere ganger og skrek da jeg ikke reagerte. Ingen av kattene jeg har hatt tidligere har gjort dette. Men hun er tydeligvis ikke langsint :)

Skjønne pusen min.

• Liker 1
Skrevet

Ja alle dyr har følelser, har mange katter og prater med dem og diskuterer alt mulig rart. :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Dyr har de samme følelser som menneskedyret har, men å overføre våre egne subjektive mentale opplevelser av selve følelsen til dyrene... det er en helt annen sak.

Glede, skrekk, forventning, kjærlighet, skuffelse, frykt, redsel...alle disse følelsene har alle dyr (mennesket inkludert)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...