dreamy Skrevet 18. august 2004 #21 Skrevet 18. august 2004 Ingen tvil om at det kan føles som ett press å stå ovenfor en bekjent som forkynner gull og grønne skoger om sitt selskap. Selv har jeg vært med i Herbalife og Nikken. begge selskapene er solide og har gode produkter.. En dårlig representant ' date='kan derimot godt klare å rive ned inntrykket. Jeg valgte tilslutt ett norsk selskap, Eurosmart, pågrunn av konseptet. Man velger selv hva man vil handle, ikke noe press. De som bare vil være kunder kan være det. Dem som ønsker noe mer, har muligheten til det. Prisene er det som gjør Eurosmart til noe ekstra, sjekk selv, https://www.eurosmart.no/cgi-bin/members.exe/SMELLE[/quote'] Jeg er også med i Eurosmart og er veldig fornøyd med det . Null kjøpepress. Jeg har ikke vært med i noe annet MLM selskap og har kun denne erfaringen.. Jeg lurer også på hva T5PC er?
Sandman Skrevet 18. august 2004 #23 Skrevet 18. august 2004 Si meg folkens, leser dere ingenting av hva finanspressen skriver om dette tøyset? :o Ta en titt på denne linken: http://www.hegnar.no/hegnar/ Lengst ut til høyre, litt ned på siden, så finner dere en egen "avdeling" som heter "Alt om pyramidene", hvor de fleste av disse "leke-butikkene" er behørig omtalt.... ...som om ikke ovenstående skulle være nok, så kan dere kikke litt på denne, også: http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=156885&cat=103 Hele "bransjen" gir meg asossiasjoner til barndommens "leke butikk", hvor vi handlet fiktive varer, med fiktive penger...
KalloRilla Skrevet 18. august 2004 #24 Skrevet 18. august 2004 Takker ~Viva~, nysgjerrigheten min er stilt
Pjuk Skrevet 18. august 2004 Forfatter #25 Skrevet 18. august 2004 Si meg folkens, leser dere ingenting av hva finanspressen skriver om dette tøyset? :o Ta en titt på denne linken: http://www.hegnar.no/hegnar/ Lengst ut til høyre, litt ned på siden, så finner dere en egen "avdeling" som heter "Alt om pyramidene", hvor de fleste av disse "leke-butikkene" er behørig omtalt.... ...som om ikke ovenstående skulle være nok, så kan dere kikke litt på denne, også: http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=156885&cat=103 Hele "bransjen" gir meg asossiasjoner til barndommens "leke butikk", hvor vi handlet fiktive varer, med fiktive penger... Alle som driver med mlm vet at Hegnarsiden kun er negativ til mlm. Er det ikke noe positivt å skrive, så lar de det selvsagt være. ... hele feilen er at man setter liketstegn mellom seriøse mlm aktører og pyramidekonsepter. Det er faktisk mange som ikke evner å se forskjellen. Innlegget er endret i henhold til reglene Chiquita (mod)
Sandman Skrevet 19. august 2004 #26 Skrevet 19. august 2004 Alle som driver med mlm vet at Hegnarsiden kun er negativ til mlm. Er det ikke noe positivt å skrive, så lar de det selvsagt være. ... hele feilen er at man setter liketstegn mellom seriøse mlm aktører og pyramidekonsepter. Det er faktisk mange som ikke evner å se forskjellen. Innlegget er endret i henhold til reglene Chiquita (mod) At man blokkerer for balansert informasjon, i perioder hvor man er fullstendig hekta på noe, er ganske menneskelig...
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #27 Skrevet 19. august 2004 Det er også vanskelig å se nyansert på ting når man har bestemt seg for å ikke like noe, Sandman... Personlig er jeg ikke overbegeistret for de selskapene som selger "lekeaksjer" og andre fiktive "produkter" www.networkmarketing.no/artikkel_les.php?ar_id=38 Syns faktisk det er helt greit at mennesker jobber med mlm. Syns heller ikke at damene som selger tupperware er blindet av noe... kjenner flere som har solgt oppbevaringsbokser i flere år... og er da ganske nyanserte damer... Ingen av dem har blitt rike, men de trives med ekstrajobben sin og sine 2-5000 ekstra i mnd..... ser ikke noe galt i ynes heller ikke de produktene jeg selger fiktive varer... Det er faktisk helt ekta varer, og søler du dem på gulvet, så må du faktisk tørke opp... Og pengene jeg får fra kunder og selskap? Jo, det går faktisk an å handle i vanlige butikker med dem..... Ha en glimrende, og nyasert dag alle sammen.......
Sandman Skrevet 19. august 2004 #28 Skrevet 19. august 2004 Ikke særlig tillitvekkende virksomhet: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/19/405900.html
Sommerfugl83 Skrevet 19. august 2004 #29 Skrevet 19. august 2004 At man blokkerer for balansert informasjon, i perioder hvor man er fullstendig hekta på noe, er ganske menneskelig... Balansert informasjon? Er det kun hegnar.no man skal stole/høre på mener du? :o Selv mener jeg MLM er en super form for markedsføring og jeg kjøper produkter og benytter meg av tjenester fra et MLM selskap daglig. :-) Tidligere jobbet jeg i et MLM selskap, men fant fort ut at jeg er for lat til denne type jobb. :oops: Jeg mener det er alt for mye reklame i samfunnet vårt. Skulle gjerne visst hva jeg egentlig kunne betalt for produktene jeg "må" ha som feks. vaskemidler, shampo, sminke osv... Produsentene bruker jo flere millioner på reklame..... bortkastet!
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #30 Skrevet 19. august 2004 Ikke særlig tillitvekkende virksomhet: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/19/405900.html Når det gjelder akkurat dette selskapet, så er min personlige mening at dette ikke har noe med MLM å gjøre i det hele tatt.... Lekeaksjer og gambling kan de holde på med som ønsker dette... er ikke noe jeg ville sett på som verken lovlig eller aktuelt for meg... Network marketing i ordets rette betydning jobber med reelle varer, ikke fiktive aksjer. Selskaper der det koster penger å bli med, der man forplikter seg til å verve medlemmer for å ha en mulighet til å tjene penger eller forplikter seg til å kjøpe produkter for en viss sum hver mnd er heller ikke noe jeg er interessert i... Så lenge jeg har kunder som kommer tilbake hver mnd for å kjøpe produktene jeg selger (mennesker jeg ikke engang kjenner) er jeg veldig fornøyd... Da selger jeg i allefall noe kundene ønsker... Og kan jeg leve av salg og nettverk og faktisk jobbe for min egen drøm, ikke en sjefs... da er jeg enda mer fornøyd... Og jeg sier igjen, er ikke noen automatkk i at den som fikk meg inn i selskapet tjener mer enn meg, for det gjør ikke denne personen... Man er hver sin egen lykkes smed, og jeg vil heller ha en jobb som gir meg god råd og masse fritid enn å stå opp hver morgen fordi vekkerklokken ringer så jeg kommer meg på en jobb som andre har bestemt at jeg skal utføre.....
dreamy Skrevet 20. august 2004 #31 Skrevet 20. august 2004 Jeg har som sagt ingen erfaring med MLM bortsett fra den jeg får nå. Jeg har tjent inn igjen det jeg betalte for å bli medlem mange ganger.. Det kommer stadig noen kroner inn på kontoen min, når jeg vil ha dem ut så er det gjort med ett tastetrykk. Det er penger jeg ikke hadde hatt hvis jeg ikke var medlem. Fiktive varer finnes heller ikke. Alle varer jeg har bestilt har blitt levert i løpet av en uke. Jeg er heller ikke overbegeistret for folk som maser på meg om å bli med på alt mulig, så derfor har jeg brukt mail. Men det går jo ann å si nei også..
Gjest Poirot Skrevet 20. august 2004 #32 Skrevet 20. august 2004 Men det går jo ann å si nei også.. Selvfølgleig. Men når en del MLM-selskaper kurser i hva slags svar man skal gi og argumenter man skal bruke ut fra hvorfor folk sier nei, så synes jeg det er spekulativt.
KalloRilla Skrevet 20. august 2004 #33 Skrevet 20. august 2004 "kursingen /svarlisten" utfra kommentarer er jo for at den nye konsulenten som kanskje ikke føler seg helt sikker på det h*n driver med skal komme med et fornyftig svar. Og det er da ikke bare mlm bransjen som driver slikt. Jeg kan raskt ramse opp 4 - 5 andre bransjer eller yrker jeg vet følger samme strategi, i forhold til å svare kunder eller mulige kunder.
Gjest Poirot Skrevet 21. august 2004 #34 Skrevet 21. august 2004 "kursingen /svarlisten" utfra kommentarer er jo for at den nye konsulenten som kanskje ikke føler seg helt sikker på det h*n driver med skal komme med et fornyftig svar. Og det er da ikke bare mlm bransjen som driver slikt. Jeg kan raskt ramse opp 4 - 5 andre bransjer eller yrker jeg vet følger samme strategi' date=' i forhold til å svare kunder eller mulige kunder.[/quote'] Fornuftige svar??? Hvorfor må man ha en liste over vrange argumenter hvis jeg sier NEI til å bli med på hemmelig og interessant møte? Hvorfor må jeg da svare på 5 nye spørsmål, der man uansett hva man svarer vil føle seg som en idiot med mindre man sier ja? Er ikke nei et nei? Hvorfor er det ikke nok å si: NEI, jeg ønsker ikke å bytte telefonselskap? Hvorfor blir man møtt med en smørbrødliste med nye spørsmål, slik at man for å få avsluttet masingen må være nesten litt uhøflig?
KalloRilla Skrevet 21. august 2004 #35 Skrevet 21. august 2004 Jeg synes det er like irriterende som deg jeg at verden av i dag ikke tar et nei for et nei, men poenget mitt her var at det ikke bare er mlm bransjen som holder på slik.
Delfia Skrevet 2. september 2004 #36 Skrevet 2. september 2004 Vel, jeg har bare dårlig erfaring med så kalt MLM. WGI,Natures Own,Bumblebee og hva det nå er. Økokrim og/eller skattekrimetaten dukker jo ofte opp da. Som her ; http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=242744
Gjest Nefertiti Skrevet 2. september 2004 #37 Skrevet 2. september 2004 Det jeg aldri har skjønt er hvorfor MLM selskapene aldri kan si hva det gjelder når de ringer folk. Jeg blir skikkelig forbanna når folk jeg kjenner ringer og spør om ikke jeg vil være med på kafe å høre om noe interessant. Selvfølgelig svarer jeg ja, men når jeg da kommer å får høre om dette "liksom-bedrift"-greiene blir jeg irritert! Hvorfor ikke si hva det gjelder? Er forresten produktene virkelig så dårlige at de er nødt til å spille på medlemmene sine venner, som kun av høflighet ikke tørr å si nei. Dere burde ha dårlig samvittighet. Jeg ville aldri vært så lumpen mot mine venner! *kaster inne en brannfakkel og forsvinner raskt* :-)
Gjest Madden Skrevet 3. september 2004 #38 Skrevet 3. september 2004 Tror dette blir litt smak og behag...jeg synes for eksempel det er mye mer behagelig å få servert reklamen i et blad, på tv eller på tilbudsplansjer hengende rundt omkring, enn jeg synes det er å få servert reklamen av en pågående person, det være seg slektning eller fremmed. Min erfaring med MLM-foretak er det at jeg blir mast hull i hodet på, og jeg har NESTEN gitt etter for maset bare for å få det litt stille rundt ørene! Utrolig irriterende når slekta plutselig okkuperer telefonlinja sent og tidlig for å gi meg fantastiske tilbud..og dette er folk som ALDRI ringer meg ellers!Det verste var når jeg skulle forsøke å overtale noen av mine beste venner til å bli med på noe som jeg ikke hadde snev av tro på selv..det blir bare pinlig og ekkelt for min del! Jeg har stor tro på ærlig arbeid og jevn innsats..for min del fungerer det utmerket med den jobben jeg har, skal jeg tjene ekstra penger..ja så får jeg jobbe ekstra! Jeg handler det jeg trenger i butikken, da er det om ikke annet ukjente folk jeg avvisert tilbudene til, når jeg velger et produkt foran et annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå