Pjuk Skrevet 17. august 2004 #1 Skrevet 17. august 2004 Noen her som har gode eller dårlige erfaringer med MLM? Selv er jeg med i ett MLM foretak, og er meget fornøyd.
~Viva~ Skrevet 17. august 2004 #2 Skrevet 17. august 2004 Dårlig erfaring med WGI, som aldri kom med det fantastisk lovende produktet de mente de hadde. Foreløpig svært god tro på Funtendo som er et norsk/amerikansk firma med hovedsatsing på internett- og mobilspill. Er enda på spedbarnsstadiet da, etter fire år med planlegging og forberedelser. Mye av grunnen til at jeg har blitt med i dette er fordi jeg er i slekt med en av programmerene i firmaet og at han har fått forklart meg konseptet på alle punkter slik at jeg er sikker på at det ikke er nok en MLMbløff. MLM er en genial markedsføringsmetode når den brukes slik den skal, men problemet har jo vært at mange selskaper bygger opp hele virksomheten sin rundt valget av markedsføring og satser mindre på å utvikle gode produkter som markedet vil ha.
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #3 Skrevet 17. august 2004 Har også både god og negativ erfaring med Nettverksmarkedsføring. Var tidligere med i Natures Own, og det var ikke det rette for meg. Heldigvis gav jeg meg selv en ny sjanse, og har nå holdt på noen mnd i mitt nye selskap. Faktisk lever jeg kun av dette nå, så kan ikke si meg annet enn strålende fornøyd med det. Holder meg til det tradisjonelle, med omsetning av produkter i stedet for alle nye selskaper med fiktive aksjer...... Om man ikke roter seg bort i det som er totalt useriøst, og ligger unna dem som krever masse penger for at man "skal få lov" til å bli med, og ikke binder seg til noe utover det å bli med tror jeg man har en trygghet... :-)
millemei Skrevet 17. august 2004 #4 Skrevet 17. august 2004 Har vært med og har mange venner som har vært med.. min erfaring er; Du skal være skikkelig pådriver og energibunt for å klare å lykkes med et slikt prosjekt.. og kanskje 2 % av de som faller inn i denne kategorien lykkes. Det meste at dette her er bare bortkastet tid og penger, og vil før eller siden kolapse. De spiller på folks ønske etter rikdom og suksess, ønske om å jobbe minst mulig og tjene mest mulig på kortest mulig tid... Hadde bare livet vært så enkelt Men for all del.. noen får det til og kjempeflott for dem.. men hvor lenge vil det vare??
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #5 Skrevet 17. august 2004 De kaller det med mange flotte navn, men det er pyramidespill. De som startet opp tjente penger. De andre kan glemme det
KalloRilla Skrevet 17. august 2004 #6 Skrevet 17. august 2004 De kaller det med mange flotte navn, men det er pyramidespill. De som startet opp tjente penger. De andre kan glemme det Jeg driver ikke med dette selv,men har fulgt med tett fra sidelinjen - dette gjelder flere selskaper. Det er klart at det er ulike "utbetalingsmodeller" og bland de useriøse (som det florerer av) er det nok noen pyramider ja, men det er langt fra alle. Det er helt feil å dra alle over en kam. Hovedgrunne til at jeg ikke selv har tatt del i dette er at jeg ikke har troen på at jeg kommer til å lykkes. Min instilling er at dette er for energibunter og pådrivere. Jeg er ikke en sånn person.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #7 Skrevet 18. august 2004 De kaller det med mange flotte navn, men det er pyramidespill. De som startet opp tjente penger. De andre kan glemme det Amway, Herbalife, Tupperware, Forever Living Products, dette er vel de selskapene i norge som har vart lengst.... Er også nettverksmarkedsføring, og jeg kjenner mange som har startet opp lenge etter de startet opp, og de tjener penger... Ikke alltid mye penger, men for mange er faktisk 5000,- mye som en ekstra inntekt i mnd for å jobbe en eller to kvelder i uken....
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2004 #8 Skrevet 18. august 2004 Synes det er masete med familie og venner som ellers aldri tar kontakt, plutselig ringer i ett kjør for å overtale deg til å kjøpe deg inn i ulike selskaper, selv om jeg sier nei.
Pjuk Skrevet 18. august 2004 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2004 MLM er en markedføringsform som ble til for over 40 år siden. I dag er denne markedsføringsformen en av de hurtigst voksende i verden. At ett selskap velger å bruke denne formen for markedsføring, viser at de er i takt med de oppadgående trender i markedet. I sin tid ble fristelsen for stor for mange, de kopierte mlm strukturen, og satte i gang med mlm uten substans, kun flytting av penger. Her ble noen søkkrik og andre tapte. En slik pyramideboble har en viss levetid, så er det slutt. Men å kalle alle mlm foretak for pyramide, er ikke riktig. De som gjør det, vet ikke hva de snakker om. Ett av de mest solide selskaper i Japan, Nikken, valgte denne formen for markedsføring for snart 20 år siden. De er fremdeles på banen og vokser for hver mnd. Selv har jeg valgt ett norsk mlm selskap som virker seriøs og som har ett stort potensiale. Man blir ikke automatisk rik av å bli medlem, man må jobbe målrettet. Avkastningen kommer kanskje ikke før etter noen år.
~sikka~ Skrevet 18. august 2004 #10 Skrevet 18. august 2004 Har både gode og dårlige erfaringer. Har vært med i flere selskap som det aldri ble noe mer med. Nå er jeg med i T5PC, og der ser det meget lyst ut
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2004 #11 Skrevet 18. august 2004 Business og vennskapsforhold er for meg ofte en dårlig kombinasjon. Kjøpepress er et stikkord. Unndragelse av sannheten et annet.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #12 Skrevet 18. august 2004 Business og vennskapsforhold er for meg ofte en dårlig kombinasjon. Kjøpepress er et stikkord. Unndragelse av sannheten et annet. Har mange kunder blandt venner og familie, og har ikke noen som helst dårlig samvittighet for det... De velger faktisk selv om de vil kjøpe eller ikke, og velger de å bli kunder er det faktisk av egen vilje... Går ikke aktivt ut for å få alle venner til å kjøpe produkter, men alle vet hva jeg jobber med, og spør om jeg kan anbefale noe... Når det gjelder venner jeg ikke snakker med så ofte, så er det ikke min stil å ringe dem for å presentere noe som helst for dem... De jeg har med i nettverket mitt er noen venner som vil jobbe med dette fordi de ser at jeg lykkes med det, eller noen i vennekretsen eller familien som har registrert seg som forhandler for å få rabatt på egne varer... på varer de faktisk liker og bruker hver eneste dag... Skulle de ikke like det de har kjøpt, har faktisk alle kunder 90 dagers pengene tilbake garanti... så selger produktene mine med meget god samvittighet jeg, enten det er til venner, familie eller andre kunder.....
Melissa Gioberti Skrevet 18. august 2004 #13 Skrevet 18. august 2004 Har noe erfaring fra familie som har fortalt om sitt "gode tilbud" og spurt om jeg vil kjøpe abonnement etc. I det ene tilfellet hadde de rett, tilbudet var bra og overgår flere andre i markedet. I et annet tilfelle klarte jeg faktisk å vurdere selv at tilbudet ikke var bra nok for meg. Synes ikke det er noe galt i at familie/venner spør om jeg vil kjøpe gjennom slike nettverk. Jeg sier bare "nei", og så spør de ikke mer. Men om det er noe for meg? Nei, liker best god gammeldags metode hvor innhold og reklame rimer bra og hvor rollene er krystallklare og oversiktlige: selger, kjøper, reklame, produkt. MLM kan jo lett gi assosiasjoner til Svein i Hotel Cæsar
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #14 Skrevet 18. august 2004 Bruke venner for å presse på for at de skal kjøpe? har ikke turd å bruke beste venner til dette. mange bånd har blitt brutt av dette. om dere har latt dere overtale til å starte, så ble dere hernevasket til å tro at det ikke er pyramide. sannheten er noe annet. ja,hvor mange fam.mdl sitter inne med diverse varer etter å ha blitt overtalt til å kjøpe. Man føler seg o forpliktet. de blir overbevist om at dette er det beste, og at dette må du bare ha. det er alltid det beste, det beste kommer hver mnd snart med nye produkter. Hadde en venn og hun maset rundt på alle sine venner. Alle skulle spytte i 2000 kr. selfølgelig ville de tjene inn summen ti ganger minst, garantert. Da hun gikk ut av døren var pengene tapt. hennes også. det var kun jeg som hadde sagt nei. Hvor tror dere vennene er nå? man utsetter ikke venner for svindel. Når noen forteller at du kan tjene raske penger bør du være på vakt. det er tull.
Sandman Skrevet 18. august 2004 #15 Skrevet 18. august 2004 Verden byr på mye mer interessante, og lønnsomme, muligheter til en egen forretnings-virksomhet, uten å måtte ty til tøys og tull som forutsetter at man plager livet av venner og familie. Kunnskap om et marked, angripe det med nye idèer, og masse arbeidslyst, er en velkjent oppskrift.
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2004 #16 Skrevet 18. august 2004 Sånn holdt min fetter på mht ANC og telefonabonnement: Vi var gode venner da vi vokste opp, vært mye sammen. Men ikke nå lenger. Jeg ble derfor glad da vi møtte på hverandre, og han ville ha telfonnummeret mitt. Fortalte om businessen sin, og jeg var så glad på hans vegne (trodde det var firma i bransjen han er utdannet). Han ville ha meg med på kurs, men jeg var ikke interessert. Var veldig unnvikende når jeg spurte om hva det var. En uke senere ringte han for å mase om dette kurset. Da jeg ikke var interessert gikk han over til å spørre om " du har telefon" og "vil du ha billigere regning" og "hvorfor vil du ikke ha billigere regning", hvor mye jeg ville tjene om jeg solgte til alle mine venner for da kunne man ringe gratis osv. Jeg hadde imidlertid sjekket firmaet på nett, og så at Forbrukerombudet advarte, og at det var en betydelig startandel (som han selvfølgelig ikke hadde nevnt noe om). Man skal ringe MYE for å tjene inn denne. Han nevnte ikke denne med et ord, men jeg tok det opp. Det er vanskelig (synes jeg som er konfliksky) å avvise folk man liker, når de er så pågående. Jeg kom meg unna uten å si direkte at dette var crap, fordi ikke alle jobber liker bifortjenester, jeg var nyutdannet og usikker på ledig fritid. Også lovet jeg å ringe hvis jeg ble interessert (yeah, right!!!) Jeg ble skuffet fordi jeg ble så glad han ville ha kontakt, men da jeg ikke kunne tilby cash så var jeg ikke interessant. Jeg synes det er råttent å være så diffus og unnvikende, og jeg skjønner godt at en del lar seg rive med. Han hadde jo svar på ALT!! Vet også at han har ringt opp begge mine foreldre, bror og andre onkler og tanter...
Melissa Gioberti Skrevet 18. august 2004 #17 Skrevet 18. august 2004 Sånn holdt min fetter på mht ANC og telefonabonnement: Vi var gode venner da vi vokste opp, vært mye sammen. Men ikke nå lenger. Jeg ble derfor glad da vi møtte på hverandre, og han ville ha telfonnummeret mitt. Fortalte om businessen sin, og jeg var så glad på hans vegne (trodde det var firma i bransjen han er utdannet). Han ville ha meg med på kurs, men jeg var ikke interessert. Var veldig unnvikende når jeg spurte om hva det var. En uke senere ringte han for å mase om dette kurset. Da jeg ikke var interessert gikk han over til å spørre om " du har telefon" og "vil du ha billigere regning" og "hvorfor vil du ikke ha billigere regning", hvor mye jeg ville tjene om jeg solgte til alle mine venner for da kunne man ringe gratis osv. Jeg hadde imidlertid sjekket firmaet på nett, og så at Forbrukerombudet advarte, og at det var en betydelig startandel (som han selvfølgelig ikke hadde nevnt noe om). Man skal ringe MYE for å tjene inn denne. Han nevnte ikke denne med et ord, men jeg tok det opp. Det er vanskelig (synes jeg som er konfliksky) å avvise folk man liker, når de er så pågående. Jeg kom meg unna uten å si direkte at dette var crap, fordi ikke alle jobber liker bifortjenester, jeg var nyutdannet og usikker på ledig fritid. Også lovet jeg å ringe hvis jeg ble interessert (yeah, right!!!) Jeg ble skuffet fordi jeg ble så glad han ville ha kontakt, men da jeg ikke kunne tilby cash så var jeg ikke interessant. Jeg synes det er råttent å være så diffus og unnvikende, og jeg skjønner godt at en del lar seg rive med. Han hadde jo svar på ALT!! Vet også at han har ringt opp begge mine foreldre, bror og andre onkler og tanter... Enig med deg der: det er ikke sympatisk å lokke med seg familie/slektninger på slike "mystiske" møter og forsøke å selge dem saker og ting, når en ikk ehar hatt så mye kontakt fra før. Jeg mente i en trygg relasjon, der en har ofte kontakt, kjenner hverandre godt og er sammen mye: da kan man bare si nei, fordi man er så gode "venner". Men det du forteller her er jo bare spekulativt gjort. Kjenner til slike ACN-meetings gjennom venner selv: de sa det skulle være noe "spennende og interessant", men kunne ikke si hva...da jeg oppdaget at det var et salgsmøte for ACN følte jeg meg litt skuffet og lurt: ikke interessant i det hele tatt Men jeg sa bare "nei", fordi vi var så gode venner også ble vi ferdige med den saken. Nå er alt glemt. Annerledes dersom en person jeg snakker med sjeldent plutselig vil at vi skal være "venner" fordi h*n har noe å selge...og masete oppførsel som "hvorfor vil du ikke ha et bra produkt?" er bare teit.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #18 Skrevet 18. august 2004 Grunnen til at jeg startet opp med nettverksmarkedsføring var at jeg faktisk likte produktene før jeg startet... Jeg brukte produktene, og var fornøyd med disse... Jeg valgte da å registrere meg for å få rabatt på produkter jeg allerede brukte. For det første kostet det meg ikke en krone å registrere meg, jeg kjøper kun de produktene jeg selv vil, når jeg vil. Faktisk er det ikke noen forpliktelser i det hele tatt. De fleste jeg kjenner som er med i selskapet er faktisk bare kunder som selv handler de produktene de selv bruker, men de kjøper dem med rabatt. Jeg selger produkter, men ikke bare til familie og venner. Om noen ikke vil ha de produktene jeg tilbyr, vel, det er faktisk opp til dem å avgjøre selv. Et nei er faktisk et nei..... Nå er vel jeg en av de heldige som kun jobber med nettverksmarkedsføring. Og det er en livsstil som passer meg helt perfekt. De fleste i mitt nettverk jeg jobber sammen med kjente jeg ikke engang før jeg startet opp. Det finnes faktisk ganske mange mennesker som vil jobbe med nettverk, og en stor fordel for meg når de selv kommer og spør hva jeg driver med. Jeg har ikke presset inn familie og venner, og har ikke noe dårligere forhold til dem nå enn tidligere... kanskje bedre... Nå har jeg nemmelig tid, overskudd og økonimi til å reise på besøk til folk oftere. Nettverk/MLM er ikke for alle, og alle selskaper er ikke like bra. Men jeg er faktisk stolt over å jobbe med dette. Mange roper ut om pyramider og ulovligheter. Selskapet jeg jobber for har eksistert i et kvart århundre, og er lovlig i alle land de operer i... (er med i direktesalgsforbundet) Man får ikke penger for å verve medlemmer, men for produkter som faktisk omsettes... Det er ikke en masse penger uten å gjøre noe, for slike penger får man lettest hos norsk tipping... Men kundene jeg har er fornøyde, de har tre mnd pengene-tilbakegaranti på alt de kjøper, og jeg som forhandler hadde 180 dager (6mnd) garanti da jeg startet opp... Jeg har mange over meg i dette systemet, men det er ikke dermed sagt at de tjener mer penger enn meg.... Jeg jobber mer enn ganske mange av dem, og tjener dermed mer... sånn er det på alle arbeidsplasser... man må faktisk jobbe for å tjene penger alle plasser. For dem som jobber hardt med dette og lykkes uten å "tråkke over lik" for å oppnå det de ønsker... vel BRA FOR DEM... Men smaken er som baken...... heldigvis...
Pjuk Skrevet 18. august 2004 Forfatter #19 Skrevet 18. august 2004 Ingen tvil om at det kan føles som ett press å stå ovenfor en bekjent som forkynner gull og grønne skoger om sitt selskap. Selv har jeg vært med i Herbalife og Nikken. begge selskapene er solide og har gode produkter.. En dårlig representant ,kan derimot godt klare å rive ned inntrykket. Jeg valgte tilslutt ett norsk selskap, Eurosmart, pågrunn av konseptet. Man velger selv hva man vil handle, ikke noe press. De som bare vil være kunder kan være det. Dem som ønsker noe mer, har muligheten til det. Prisene er det som gjør Eurosmart til noe ekstra, sjekk selv, Innlegget er endret i henhold til reglene Chiquita (mod)
KalloRilla Skrevet 18. august 2004 #20 Skrevet 18. august 2004 Har både gode og dårlige erfaringer. Har vært med i flere selskap som det aldri ble noe mer med. Nå er jeg med i T5PC' date=' og der ser det meget lyst ut [/quote'] Hva er T5PC? Nysgjerrig bare, hadde ikke hørt om dette selskapet enda. ........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå