AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Jeg har datet en mann i noen uker nå. Vi har vært ute og spist, vært på konsert, kino og også vært hjemme hos hverandre. Vi har ikke hatt sex, men kysset, og vi sender en del tekstmeldinger frem og tilbake. Han har mange av de kvalitetene jeg er ute etter, og jeg kjenner meg absolutt betatt. Vi er i starten av 30-årene. I går var han hjemme hos meg for et glass vin, og vi kom inn på temaet tidligere relasjoner. Da fortalte han at han har en elskerinne, som han har kjent en god stund og pleier kontakt med til han havner i et etablert forhold. De kommer aldri til å bli et par, men de respekterer hverandre som personer og har god seksuell kjemi. Han hadde tilbragt helgen hos henne. Dette virket veldig naturlig for ham, men jeg må innrømme at jeg ble litt.. skeptisk? Sjalu? Jeg synes det er spesielt å ha en mann hjemme hos seg på date, som kommer rett fra elskovshelg med en annen kvinne. Vi har ikke hatt "praten" om å være eksklusive eller kalle oss et par - siden vi er over 30 og ønsker noe seriøst, tenker jeg at det er naturlig å ikke haste inn i en definisjon før vi kjenner hverandre litt bedre. Men samtidig synes jeg det er naturlig å konsentrere seg om én kvinne om gangen.. Eller er jeg helt ute her? Hva hadde dere tenkt/gjort i tilsvarende situasjon? Anonymous poster hash: f2ff4...158 1
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Vist dere ikke faktisk er sammen så ser jeg ikke noe galt i det han gjør. 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Aldri i livet, hallo……………dette er No go Er du forelsket har du ikke sex med andre. Anonymous poster hash: 7ef4f...e28 18
Gjest Snuppi Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 Som kvinne ville jeg også reagert på denne type informasjon av en mann som jeg dater. Jeg tror kanskje at jeg hadde fått litt avsmak og gått videre. Men det er bare min mening. Andre reagerer gjerne på en annen måte.
mijaa Skrevet 17. mars 2015 #5 Skrevet 17. mars 2015 Som Horatio Hornblower sier, så har han jo ikke gjort noe galt. Men det er nå ganske sært å nevne at man har en fuckfriend, og at man nesten kommer rett derifra, på en date.. Med mindre du spesifikt spurte etter detaljer hadde det kanskje holdt å si at han møter andre? Men så er jeg enig med de som sier at man ikke har sex med andre om man er interessert eller forelska i en annen, så jeg hadde blitt ganske skeptisk av denne informasjonen. 7
CMHuser Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Jeg ville ha tatt det opp med han For meg, og sikkert ganske mange andre jenter, holder jeg meg til denne ene. Vil gi alt for å få han Da er det uaktuelt for meg å ha sex med en annen. Men igjen, jeg er ikke mann, så jeg kan ikke snakke på hans/deres vegne. Så jeg ville ha tatt det opp med han Er det uaktuelt for deg, må du faktisk si det til han! 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Vist dere ikke faktisk er sammen så ser jeg ikke noe galt i det han gjør. Jeg mener ikke at han er et utro svin eller at han fortjener masse tyn, jeg er fullt klar over at vi ikke er kjærester. Jeg er bare litt usikker på hva som er "normale" spilleregler når man er i en datingprosess hvor begge tilsynelatende er interessert i hverandre. Jeg forventer ikke at en mann skal droppe alle andre muligheter og seksuelle opplevelser etter den første, usikre daten - men når man treffes flere ganger, og datingen blir mer systematisk, da hadde jeg kanskje trodd man holdt seg unna andre inntil videre. At eksklusivitet er noe som kommer naturlig når man treffes flere ganger, kysser og ser potensialet til noe seriøst. Men andre har gjerne andre oppfatninger av dette, ja. TS Anonymous poster hash: f2ff4...158 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 Tror dessverre dette ikke er så uvanlig blant menn. Selv hadde jeg ikke blitt hoppende glad (og ville aldri gjort det samme), men hadde nok prøvd å snakke med han og spørre om han kunne tenke seg å bare treffe meg fremover. Ikke at dette er helt det samme, men jeg datet en fyr hvor alt gikk fantastisk bra. Viste seg at han datet TO andre samtidig. Følte meg litt mindre spesiell da. Men "din" fyr har jo såvidt jeg skjønner "kun" sex med en annen, kan være at han legger svært lite i det. Anonymous poster hash: c1cc9...70d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #9 Skrevet 17. mars 2015 Helt normalt. Anonymous poster hash: 3f787...445 2
Inwe Skrevet 17. mars 2015 #10 Skrevet 17. mars 2015 Det som er merkelig her er at han fortalte deg det. Han har ikke gjort noe galt, dere er ikke eksklusive og dere har ikke hatt sex. 3
Sweet77 Skrevet 17. mars 2015 #11 Skrevet 17. mars 2015 Bare et eksperiment: si til ham at du gjør akkurat det samme, og se hvordan ha reagerer. Det burde ikke være noe problem for ham hvis han ikke legger noe i det. 6
Gjest Mythic Skrevet 17. mars 2015 #12 Skrevet 17. mars 2015 Det hadde ikke vært greit for meg, og jeg hadde avsluttet datingen. Men det er rett for meg, og trenger ikke være rett for deg. Du må rett og slett finne ut av hva du selv føler er greit for deg i denne fasen av datingen.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #13 Skrevet 17. mars 2015 For min del hadde jeg backet helt ut og avsluttet enhver kontakt med mannen. I min verden er ikke dette ok. Sikkert mange som synes slikt er greit, og det er jo fint det, men jeg ville heller ha funnet noen med samme tankesett som meg. Anonymous poster hash: 3f002...4dc 4
Ferny Skrevet 17. mars 2015 #14 Skrevet 17. mars 2015 Seriøst - han virker jo helt blåst. Forteller at han har sex med en annen samtidig som han dater deg?? Skjønner godt at du blir skeptisk og sjalu. Jeg hadde sagt NEI TAKK til han der. 4
Gjest Faerunpedia Skrevet 17. mars 2015 #15 Skrevet 17. mars 2015 Det er snodig at han forteller det. Jeg bryr meg i prinsippet lite om hva en date gjør før det blir seriøst, men å fortelle noe sånt er bare rart.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #16 Skrevet 17. mars 2015 Jeg hadde ikke orket en sånn sexgal mann. Anonymous poster hash: 7b58a...47d 1
happiest Skrevet 17. mars 2015 #17 Skrevet 17. mars 2015 Fortell han hva du tenker. Kanskje han kan ta en pause fra denne elskerinnen til dere finner ut av forholdet deres? Jeg har også hatt en "elsker" mens jeg har datet. Jeg har ikke sagt i fra om dette på første date, men jeg sa i fra til en jeg datet en liten stund. Da sa jeg "Jeg forstår at du kanskje synes det er rart at jeg har en elsker, men jeg vil gå inn for å virkelig bli kjent med deg, så derfor ville jeg si i fra". Og så har jeg gitt beskjed til elskeren om at vi må ta en pause til jeg har funnet ut av hvor vi står. Jeg synes det er viktig å være åpen og ærlig. Jeg tok det opp da vi snakket om elskere/relasjoner osv. Han synes det var ok, og var glad for at jeg sa i fra. Han ville jo selvfølgelig at jeg skulle ta en pause fra elskeren, og det var jeg jo egentlig fullstendig klar over på forhånd. Men for meg så passet det veldig inn i samtalen å si i fra da. Hadde det ikke gjort det, så ville jeg nok kanskje bare sagt i fra til elskeren at jeg ville ta en pause (uten å si noe til daten). Men jeg synes at når datingen begynner å bli mer seriøs, så bør alle slike elsker-forhold ta en pause. 2
Gjest Mythic Skrevet 18. mars 2015 #18 Skrevet 18. mars 2015 Jeg innser at jeg har gått aldeles ut på dato! Man har en elsker/elskerinne, dater andre, forteller daten om at man har en elsker, avtaler pause med elskeren for å bli bedre kjent med den man dater. Kjenner jeg blir svett ved tanken på at dette er vanlig i dag. Hvordan klarer man å få følelser for den man dater, og ikke minst, IKKE få følelser for elskeren? Blir man ikke aldeles forvirret, og får problemer med å knytte seg til noen?
-Fiona- Skrevet 18. mars 2015 #19 Skrevet 18. mars 2015 Jeg innser at jeg har gått aldeles ut på dato! Man har en elsker/elskerinne, dater andre, forteller daten om at man har en elsker, avtaler pause med elskeren for å bli bedre kjent med den man dater. Kjenner jeg blir svett ved tanken på at dette er vanlig i dag. Hvordan klarer man å få følelser for den man dater, og ikke minst, IKKE få følelser for elskeren? Blir man ikke aldeles forvirret, og får problemer med å knytte seg til noen? Neida, du har ikke gått ut på dato. Jeg er i tyveårene og sitter her med haka i fanget. 10
oeas Skrevet 18. mars 2015 #20 Skrevet 18. mars 2015 Jeg ville dumpet henne hvis det var ei jeg gikk ut med. Men når det er sagt så virker det jo som at de fleste (særlig her inne) tenker at det er om å gjøre å ligge med mest mulig rundt, så det er jo kanskje ikke så rart at denne fyren også tenker sånn. Hvorfor skulle han tenke som meg at sex er noe som er forbeholdt parforhold, når mange (særlig på kg) ser ut til å mene at det er greit å ligge rundt. Han nyter jo bare singellivet har jeg jo skjønt. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå