Gå til innhold

Hvor dyr leilighet/hus har dere aleneboende kjøpt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg leilighet i Oslo.. Har litt egenkapital. Hvor dyr leilighet (eller hus) har dere andre aleneboende kjøpt? Kan man kjøpe noe til 2 millioner eller er dette veldig skummelt i disse tider?

Anonymous poster hash: 8e553...0ff
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hvor mye du tjener, ts. Og hvor lenge du har tjent det.Og ikke minst: hvor sikker den jobben er.

Min leilighet (ikke i Oslo) er verdt 2.5 mill. For en person på 30 med fast inntekt på 500 000 i bunnsolid jobb er ikke det mye. Lånet mitt er mye billigere å betjene enn husleie på en like stor leilighet ville vært.

Er du fersk rett fra skole i usikker bransje: leig.

Anonymous poster hash: f53f5...f09

Skrevet (endret)

Min leilighet kostet 1 250 000 kr. Nå er den verdt 1 600 000 kr. Er en leilighet på 30 kvm.

Kan hende du finner noe, men du kan ikke forvente å kjøpe så stort. Skal sies at min samboer og jeg nettopp fikk kjøpt oss en leilighet på 85 kvm i Oslo for under 2 millioner, men da bør man ha litt flaks og samtidig være villig til å flytte seg ut av Oslo-kjernen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Kjøpte leilighet til 2.7 :) Som sagt over, lånet mitt er mye billigere enn å leie :) Jeg bor med ett barn så aleneboende er jeg kanskje ikke, men ja ;)

Endret av Phoenix
  • Liker 2
Skrevet

Kjøpte i Bergen i 2009. 1,8 mill, 60% lån og 350k i daværende inntekt. Leide ut ett rom de tre første årene.

Om 2 mill er skummelt kommer jo an på din økonomi. Det er ikke noe fasitsvar på det.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hvor mye du tjener, ts. Og hvor lenge du har tjent det.Og ikke minst: hvor sikker den jobben er.

Min leilighet (ikke i Oslo) er verdt 2.5 mill. For en person på 30 med fast inntekt på 500 000 i bunnsolid jobb er ikke det mye. Lånet mitt er mye billigere å betjene enn husleie på en like stor leilighet ville vært.

Er du fersk rett fra skole i usikker bransje: leig.

Anonymous poster hash: f53f5...f09

Oi, trodde jeg hadde skrevet hva jeg tjente allerede. Jeg tjener 500.000. Jeg gjorde det etter bachelor også, men har nå tatt master for å ha litt flere valgmuligheter. Håper på å gå opp i lønn etter hvert. Bare synes det er så skummelt å kjøpe når man hører om en fremtidig boligboble osv. Eier også en del av et hus (ca 500.000, søsknene mine eier resten). Har 3750 i leieinntekter i måneden der, men tenker å selge for å få litt ekstra egenkapital.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har leilighet til 3,5 mill, hadde egenkapital på 1,1 mill og tjener 700 000 i året. Hva du får i alån avhenger av inntekt, sikkerhet for jobb, forbruk, evt tidligere betalingsproblemener og mulighet for egenandel.

Anonymous poster hash: 0b706...c91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener nett over 500 000 i fast jobb og eier leilighet som jeg kjøpte for 1,85 mill. Måtte låne egenkap. av foreldre men det går fint å betale både boliglånet og lånet fra foreldre.

Anonymous poster hash: e1a54...98a
Skrevet

Tjener rett over 400000, hadde 600000 i egenkapital. Kjøpte til 2,2 mill i Oslo, nyutdannet.

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er vel heller hvor mye lån det er trygt å ta opp med tanke på egen inntekt. Ikke hvor dyr leiligheten er. Det er stor forskjell på å kjøpe til 2 mill om du har 100 000 i egenkapital og om du har 500 000 i egenkapital, og om du tjener 300 000 i året eller 500 000 i året.

Jeg kjøpte til 1,7 mill, hadde 600 000 i egenkapital, og 400 000 i lønn. Altså lån på 1,1 mill. På den tiden var renten rundt 7%.

Anonymous poster hash: 38efd...dd4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte nettopp til 4.5

Egenkapital på 4.2.

Men det skal sies at jeg har brukt hele voksenlivet på å kjøpe, pusse opp og selge...

Det har vært en livsstil, så kanskje ikke gjengs...

Anonymous poster hash: c2243...235
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Betalte halvannen mill.

Lite. Er du fattigmann, Bud?

Anonymous poster hash: b5f90...701

Skrevet

Lite. Er du fattigmann, Bud?

Anonymous poster hash: b5f90...701

Ja, det kan visst jaggu se slik ut :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Tjener rett over 400000, hadde 600000 i egenkapital. Kjøpte til 2,2 mill i Oslo, nyutdannet.

Dette er vel mer mot normalen. Hvordan går det med nedbetaling og slikt? Betaler du mye per måned? Synes du at du fikk en ålreit leilighet?

Skrevet

Leilighet til på 52 kvadrat til 1,7 millioner. I Bergen.

AnonymBruker
Skrevet

Leilighet til på 52 kvadrat til 1,7 millioner. I Bergen.

høy fellesgjeld?

Anonymous poster hash: 32b71...43d

AnonymBruker
Skrevet

67 m2 Oslo vest til ca 3 mill. Aleneforsørger for et barn så bor altså ikke helt alene... Egenkapital på ca 1,7 så ville definitivt kostet mere å leie. Årsinntekt på ca 500 000.

Anonymous poster hash: 82560...4b0
Skrevet

høy fellesgjeld? Anonymous poster hash: 32b71...43d

Husker ikke helt hva den er på nå. Betaler 4000 i fellesutgifger, og da er alt inkludert utenom eget strømforbruk.

Skrevet

Dette er vel mer mot normalen. Hvordan går det med nedbetaling og slikt? Betaler du mye per måned? Synes du at du fikk en ålreit leilighet?

Ca 6000 i mnd. Fikk en helt ny leilighet på 60 kvm, og har 30 kvm veranda. Så er veldig fornøyd ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...