AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Mange mener at det ikke finnes slike forhold. Men jeg merker at det blir flere og flere der kvinnen er muslim Ikke for å rakke ned på noen, kun positivt ment. Men det jeg lurer på at må disse mannfolka konvertere? Kjenner dere noen som er i et slikt forhold? Hvordan godtar foreldrene dette og omgivelsene rundt? Synes de er sterke kvinner og lurer og om det blir noe kulturkrasj el religion krasj? Anonymous poster hash: 21177...67c
Tøytigern Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Mange mener at det ikke finnes slike forhold. Men jeg merker at det blir flere og flere der kvinnen er muslim Ikke for å rakke ned på noen, kun positivt ment. Men det jeg lurer på at må disse mannfolka konvertere? Kjenner dere noen som er i et slikt forhold? Hvordan godtar foreldrene dette og omgivelsene rundt? Synes de er sterke kvinner og lurer og om det blir noe kulturkrasj el religion krasj? Anonymous poster hash: 21177...67c Hvorfor skal de ikke godta det? Vil du at de skal nekte? Nei, han må ikke konvertere til noe han ikke tror på.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Jeg synes det er vanskelig å få kontakt med muslimske damer. De holder seg litt borte fra øyekontakt og smiler sjelden. De har hijab på sykehuset og hilser høflig tilbake hvis man hilser på dem. Det er iallefall min erfaring her på sykehuset hvor jeg jobber. Det kan hende de føler seg beglodd eller merker at de skiller seg ut når de har hijab. Anonymous poster hash: 1b32c...e1a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 Hvorfor skal de ikke godta det? Vil du at de skal nekte? Nei, han må ikke konvertere til noe han ikke tror på. Ikke vær krass, jeg mener selv det er positivt men jeg lurer siden min venninnne fikk ikke lov! Anonymous poster hash: 21177...67c
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 17. mars 2015 #5 Skrevet 17. mars 2015 Klart det finnes jeg mener hørt om Hadia Tajik hun er jo gift med en eller annen hvit ikke muslim fra partiet høyre. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Jeg synes det er vanskelig å få kontakt med muslimske damer. De holder seg litt borte fra øyekontakt og smiler sjelden. De har hijab på sykehuset og hilser høflig tilbake hvis man hilser på dem. Det er iallefall min erfaring her på sykehuset hvor jeg jobber. Det kan hende de føler seg beglodd eller merker at de skiller seg ut når de har hijab. Anonymous poster hash: 1b32c...e1a Venninnen min går med hijab, hun er sjenert og tenker nok ikke mange nordmenn som er interessert i henne Hun er utrolig snill og god og ønsker selv å gifte seg med en norsk. Anonymous poster hash: 21177...67c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Klart det finnes jeg mener hørt om Hadia Tajik hun er jo gift med en eller annen hvit ikke muslim fra partiet høyre. Er han ikke blitt muslim? Anonymous poster hash: 21177...67c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 Venninnen min går med hijab, hun er sjenert og tenker nok ikke mange nordmenn som er interessert i henne Hun er utrolig snill og god og ønsker selv å gifte seg med en norsk. Anonymous poster hash: 21177...67c Ja muligens. Jeg synes ikke de er avvisende bare litt korrekt høflig. Anonymous poster hash: 1b32c...e1a
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 17. mars 2015 #9 Skrevet 17. mars 2015 Er han ikke blitt muslim? Anonymous poster hash: 21177...67c Tviler jeg på men det må du nesten spør han eller Hadia Tajik om.
AndreasBR Skrevet 17. mars 2015 #10 Skrevet 17. mars 2015 Mange mener at det ikke finnes slike forhold. Men jeg merker at det blir flere og flere der kvinnen er muslim Anonymous poster hash: 21177...67c Fetteren min giftet seg med ei jente (dame?) som er iraner eller noe.. Tror faktisk han har konvertert også, uten at jeg er sikker på dette.
Gjest Castielz Skrevet 17. mars 2015 #11 Skrevet 17. mars 2015 Holder meg laaaaaangt unna slike religiøse gærninger! Dessuten har disse alltid 10-15 brødre/fettere/onkler som plutselig kan komme på mye galskap. No thanks!
AndreasBR Skrevet 17. mars 2015 #12 Skrevet 17. mars 2015 Holder meg laaaaaangt unna slike religiøse gærninger! Dessuten har disse alltid 10-15 brødre/fettere/onkler som plutselig kan komme på mye galskap. No thanks! Er totalt uaktuelt for meg også. Pangea splittet seg i flere deler av en grunn.
maskineple Skrevet 17. mars 2015 #13 Skrevet 17. mars 2015 (endret) . Endret 16. juni 2015 av kjærligbåttur
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #14 Skrevet 17. mars 2015 Hvordan klarer han å tolerere en sosialist i et forhold? Må jo være sutring,klaging blablabla sutring over skatt hele tiden. Mannen er høyremann, så han får vel tyn for å betale alt for lite i skatt... Anonymous poster hash: 1b32c...e1a 3
AndreasBR Skrevet 17. mars 2015 #15 Skrevet 17. mars 2015 Mannen er høyremann, så han får vel tyn for å betale alt for lite i skatt... Anonymous poster hash: 1b32c...e1a Og ikke nok veiavgifter... AP's kåte drøm er vel 100% moms 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #16 Skrevet 17. mars 2015 Hva betyr pangea? Men iranere er ikke så religiøse da Anonymous poster hash: 21177...67c
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 17. mars 2015 #17 Skrevet 17. mars 2015 Hvordan klarer han å tolerere en sosialist i et forhold? Må jo være sutring,klaging blablabla sutring over skatt hele tiden. Du er klar over at det faktisk er forskjel på sosialistisk slik SV er og på sosialdemokratisk som AP er.
AndreasBR Skrevet 17. mars 2015 #18 Skrevet 17. mars 2015 Hva betyr pangea? Men iranere er ikke så religiøse da Anonymous poster hash: 21177...67c Pangea eller Pangaea er gresk for «all jord» (fra «Παγγαία», pan- betyr «all-», gaia betyr «jorden»). Det er navnet på superkontinentet som eksisterte før platetektonikkens prosess hadde skilt kontinentene til den nåværende formen. Pangea omfattet mesteparten av den kontinentale jordskorpen. Superkontinentet oppstod ved en sammenføying av Laurasia i nord og Gondwanaland i sør. Navnet Pangea ble først brukt av den tyske opphavsmannen av platedriftteorien, Alfred Wegener, i 1920 i hans bok om platedrift, Die Entstehung der Kontinente und Ozeane, hvor han skrev at Pangea spilte en nøkkelrolle.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #19 Skrevet 17. mars 2015 Pangea eller Pangaea er gresk for «all jord» (fra «Παγγαία», pan- betyr «all-», gaia betyr «jorden»). Det er navnet på superkontinentet som eksisterte før platetektonikkens prosess hadde skilt kontinentene til den nåværende formen. Pangea omfattet mesteparten av den kontinentale jordskorpen. Superkontinentet oppstod ved en sammenføying av Laurasia i nord og Gondwanaland i sør. Navnet Pangea ble først brukt av den tyske opphavsmannen av platedriftteorien, Alfred Wegener, i 1920 i hans bok om platedrift, Die Entstehung der Kontinente und Ozeane, hvor han skrev at Pangea spilte en nøkkelrolle. Takk Føler du at han ble annerledes etter at han giftet seg med henne? Godtok begge familiene dette? Anonymous poster hash: 21177...67c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #20 Skrevet 17. mars 2015 Dersom en etnisk nordmann (en ikke-muslim) forelsker seg i en muslim. Så virker det som denne personen alltid må konverte til islam, for at de skal kunne gifte seg? Og giftermålet skal da selvfølgelig finne sted i en moske, og heile seremonien skal da også foregå på arabisk. Jeg har iallefall fremdeles til gode å høre om en muslim som konverterer til for eksempel kristendommen eller jødedommen for å kunne gifte seg med en kristen (eller en jøde) Og det kommer iallefall ikke på tale at giftermålet skal finne sted i en kirke eller en synagoge. Dette ville sannsynligvis både muslimen selv (og dens familie) fått ganske kraftig i vrangstrupen for å si det slik. Men nordmenn er kanskje blitt en god del mer åpne. Slik at det ikke er noe absolutt krav for dem at de må gifte seg i en kirke. Anonymous poster hash: 8ed6f...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå