Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #1 Skrevet 17. august 2004 Har en gammel mann i nabohuset som går naken rundt i hagen sin om sommeren. Han er ellers veldig snill, vi har kjent han hele livet. Men dette er blitt et problem for oss med barn, det hele blir liksom litt unaturlig. Har gitt han streng beskjed om at vi ikke liker det, og nå er han veldig fornærma.. Det må sies at det er vel ingen av barna som har sett det hele noe særlig, men vi voksne ser det og stresser med å holde barna borte fra naboen. De pleier ofte å springe bort til han med avis o.l. Hva gjør vi nå? Synes jo litt synd på han tross alt... har ingen mistanke om at han kommer til å gjøre barna noe...
Gjest Sukkerert Skrevet 17. august 2004 #2 Skrevet 17. august 2004 Dere kjenner han godt og stoler på han. Hva er problemet? Å se naken hud vil ikke skade barna deres.
Brunhilde Skrevet 17. august 2004 #3 Skrevet 17. august 2004 Hvorfor er nakenhet så farlig? Går han rundt med konstant ereksjon? Eller er han bare en gammel, trivelig naturist? Jeg er litt skremt over å leve i et samfunn hvor vold ikke er farlig mens nakenhet er det....
Gjest Tex Skrevet 17. august 2004 #4 Skrevet 17. august 2004 Folk må da få gå nakne i sin egen hage..... Jeg hadde ikke likt det, men hadde ikke gjort noe med det heller. Ikke før jeg fikk grunn til å bekymre meg.....
:-) anna Skrevet 17. august 2004 #5 Skrevet 17. august 2004 Æh... går han naken fordi han er surrete - eller fordi han rett og slett liker å være naken i sola? Tror ikke barna tar nevneverdig skade av å se en gammel mann naken. Kanskje det heller er litt sunt å se noe annet enn de "perfekte" kroppene... Men det vil nok sette en effektiv stopper for at de går på besøk til ham . Men bare så det er sagt så hadde nok jeg også syntes det var litt snodig om naboen min gikk naken rundt i hagen sin. Selv om det er hans hage så er det jo en rar ting å gjøre dersom det er innsyn og faktisk til sjenanse for andre.
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #6 Skrevet 17. august 2004 Takk for svar. Han er ikke surrete...
Elle Melle Skrevet 18. august 2004 #7 Skrevet 18. august 2004 Da jeg var liten, var jeg med en venninne på hyttetur. Husker faren hennes sto på kjøkkenet og vasket seg helt naken mens vi var utenfor og kikket inn. Moren kjeftet på datteren for at hun brukte sin far som allmen undreholdning, mens vi syntes det var skrekkelig festelig og litt eksotisk. Vi dro også på båttur til en naturiststrand, og der gikk faren naken rundt (ingen av de andre voksne som var med gjorde det, men det var jo andre naturister på stranden). Jeg syntes det var litt rart, men siden ingen gjorde noe oppstuss om det, så tenkte ikke jeg noe nærmere over det egentlig. En av de andre mennene som var med ble oppfordret til å kle av seg, men det ville han ikke. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor, men jeg lærte da at folk er forskjellige. Tror egentlig barn har godt av å lære at folk kan ha ulike grenser når det gjelder kropp og nakenhet, det blir de bare mer åpne og fordomsfrie av.
Diaz Skrevet 18. august 2004 #8 Skrevet 18. august 2004 Så lenge mannen holder seg i egen hage og ikke plager andre ved usømmelig oppførsen , må han jo få lov til og "bare" gå naken....
*Kaisa* Skrevet 18. august 2004 #9 Skrevet 18. august 2004 Dere kjenner han godt og stoler på han. Hva er problemet? Å se naken hud vil ikke skade barna deres. Enig det er neppe skadelig!!! Det som antagelig er mest skadelig her er din holdning!
dreamy Skrevet 18. august 2004 #10 Skrevet 18. august 2004 Jeg soler meg toppløs i min egen hage. Kan ikke sammenlignes med å være naken men... Men hvis naboen min hadde klaget på meg så tror jeg at jeg hadde begynt å sole meg helt naken i protest..
*Kaisa* Skrevet 18. august 2004 #11 Skrevet 18. august 2004 Jeg soler meg toppløs i min egen hage. Kan ikke sammenlignes med å være naken men... Men hvis naboen min hadde klaget på meg så tror jeg at jeg hadde begynt å sole meg helt naken i protest..
mari Skrevet 18. august 2004 #12 Skrevet 18. august 2004 jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hva problemet er. Jeg er veldig glad for at jeg og mannen tør å gå nakene foran barna våre. det lærer dem kanskje at litt hud ikke er farlig. Alt for mange i dag tror at det å se en naken mann er farlig. men man er da ikke pedofil eller noe annet (MAO. ikke noe barna tar skadet av) bare fordi man er såpass komfortabel med sin egen kropp at man lar andre se den.
Gjest Myumi Skrevet 18. august 2004 #13 Skrevet 18. august 2004 Med så mye fokus som det er på pedofili i media finner jeg det ganske utrolig at en mann faktisk går naken rundt i hagen med barn tilstede. Skjønner han ikke at folk blir mistenksomme??? :o Liker han å ha disse mistankene mot seg eller er han så tett i omløpet at han aldri har tenkt tanken. Jada jada kropp er naturlig og bla bla bla men naken i en hage midt inni ett boligområde med barn løpende rundt- nei, jeg hadde ikke godtatt det uansett hvor "snill" han var.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #14 Skrevet 18. august 2004 Bare han ikke setter seg på kafe og vifter med puppene sine er vel alt greit. Jf. tråd under generell.
Veronal Skrevet 18. august 2004 #15 Skrevet 18. august 2004 Jeg er tilbøyelig til å bli imponert over hvor fordomsfrie man er i denne tråden! :o Skal jeg være helt ærlig så er det ikke pedofili som bekymrer meg men total mangel på estetikk. *grøss* Med mindre naboen har en særdeles usjenert hageflekk så ville jeg overhode ikke likt å få verdiforringelse på boligen min pga. naken nabo. :-x
Gjest Mystiqa Skrevet 18. august 2004 #16 Skrevet 18. august 2004 Tror ikke jeg hadde vært veldig begeistret for en naken gammel nabo nei. Greit at nakenhet er naturlig, men å gå naken rundt i en hage så alle kan se en er ikke mye naturlig synes nå jeg. Og mye barn rundt?? Æsj.. nei for en ekkel fyr sier nå jeg. (nesten så jeg håper han virkelig er surrete og har glemt å ta på seg trusa eller shortsen...)
Gjest gjesta Skrevet 18. august 2004 #17 Skrevet 18. august 2004 *tenke* Kunne ønske jeg var helt fordomsfri her og kunne si en hel masse om naturlig nakenhet og alt det der, men - hadde det vært en mann i mitt nabolag, hadde jeg likt det da? Nei. Jeg hadde ikke det. Her ligger hagene tett og barna løper rundt. Hadde det vært på naboen til hytten vår hadde det vært annerledes tror jeg, der må man spasere forbi for å kunne se inn i hagen, og da er det jo greit. Men i et tettbebygget boligfelt - nei, vet dere, jeg syntes ikke det passer seg.
kjellebassen Skrevet 19. august 2004 #18 Skrevet 19. august 2004 Dersom denne mannen har gjort det hele tiden mens barna har vokst opp så ser jeg ikke problemet. Da er de jo vant til at han går runt naken og tenker sikkert ikke over det. Tror faktisk heller det at foreldre og andre lager oppstuss runt det er det eneste som vil "opplyse" barna og gjøre at de vil tenke over det. Dessuten virker han harmløs så vidt jeg har skjønt så jeg ser ikke helt faren her. Harmløs men rar
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #19 Skrevet 19. august 2004 Jeg er tilbøyelig til å bli imponert over hvor fordomsfrie man er i denne tråden! :o Skal jeg være helt ærlig så er det ikke pedofili som bekymrer meg men total mangel på estetikk. *grøss* Med mindre naboen har en særdeles usjenert hageflekk så ville jeg overhode ikke likt å få verdiforringelse på boligen min pga. naken nabo. :-x Hehe...nå er det vel slik at det faktisk er hans hage, og det er fortsatt, takk og lov, lov til å ta av seg klærne på egen eiendom. Når det gjelder mangel på estetikk - hva hadde du sagt om naboen hadde bedt deg holde deg mest mulig innendørs, fordi han mente ditt stygge utseende ville føre til verdiforringelse av nabolaget?
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #20 Skrevet 19. august 2004 Med så mye fokus som det er på pedofili i media finner jeg det ganske utrolig at en mann faktisk går naken rundt i hagen med barn tilstede. Skjønner han ikke at folk blir mistenksomme??? :o Liker han å ha disse mistankene mot seg eller er han så tett i omløpet at han aldri har tenkt tanken. Jada jada kropp er naturlig og bla bla bla men naken i en hage midt inni ett boligområde med barn løpende rundt- nei, jeg hadde ikke godtatt det uansett hvor "snill" han var. Så man kan konkludere med at barn ikke må få se en naken kropp fordi "det er så mye fokus på pedofili i media". Forøvrig hadde det vært interessant å vite hva du hadde gjort siden du ikke hadde godtatt det - sendt trusselbrev, banket han opp, hengt han ut som pedofil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå