Gå til innhold

TNS Gallup plager livet av meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Jeg er reservert. Jeg har sagt jeg ikke er interessert for en uke siden. Nå ringer de meg hver dag og jeg orker ikke ta telefonen.. Må jeg si til dem hver uke at jeg ikke er interessert? Når skal de ta hintet?

Anonymous poster hash: 7fb23...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
AnonymBruker
Skrevet

Skru på en voksenfilm, ta mobilen nær høytaler. Og la dem snakke. :fnise:

Det hjelper ingenting.. de som ringer derfra sitter bare ved en pc som ringer automatisk, de har ingen innvirkning på det. Det eneste man oppnår er at den stakkars underbetalte telefonintervjueren ikke får noe bonus det skiftet, fordi han ikke klarte nok intervjuer fordi tiden ble brukt opp på sånne folk.

Du kan ringe direkte til TNS Gallup og be dem reservere deg igjen. Noen undersøkelser går rett på kundebaser og da tror jeg ikke reservasjonen gjelder (feks at de ringer til folk som akkurat har snakket med Get kundeservice, for å gjøre undersøkelse om hvordan de syntes kundeservicen var.)

Anonymous poster hash: 53255...faa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som fungerte da de holdt på her i huset var å si at personen som eide nummeret og de skulle ha tak i - nylig var død!

Da ble det totalt slutt.

Men da ringte de flere ganger i uken fra morgen til kveld.

Anonymous poster hash: 2a603...a7d

Skrevet

Driver de med markedsundersøkelser så kan du ikke reservere deg, det gjelder kun telefonsalg.

Legg heller nummeret det ringer fra til i blokkeringslista hvis du har denne muligheten på telefon.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Endret av kjærligbåttur
Skrevet

Jeg er medlem av gallup og svarer på undersøkelser pga hvis du får nok poeng på siden deres, så kan du få mange fine ting gratis, for eks. en stor eske med sjokolade... :rodmer:

Gjest crazycatlady
Skrevet (endret)

Skaff deg en lekepistol med naturtro lyd og neste gang de ringer tar du tlf og skyter vilt rundt deg mens du ler høyt og skringende. Tenker at de slutter å ringe da, de satans svina.

Endret av crazycatlady
Skrevet

Skaff deg en lekepistol med naturtro lyd og neste gang de ringer tar du tlf og skyter vilt rundt deg mens du ler høyt og skringende. Tenker at de slutter å ringe da, de satans svina.

De er mennesker de også, de som driver undesøkelser... Er poenget å spille mest mulig gæren? Tenk på sjokoladen... :rodmer:

Gjest crazycatlady
Skrevet

De er mennesker de også, de som driver undesøkelser... Er poenget å spille mest mulig gæren? Tenk på sjokoladen... :rodmer:

Når de ringer og ringer uten å gi seg når man sier man ikke er interessert fortjener de å bli skremt litt, ja. :P Selv om innlegget mitt egentlig bare var en spøk. :) Jeg blokkerer alle sånne nr jeg, både selgere og gallup. Har reservert meg jeg også, flere ganger til og med, men svina ringer likevel.

Skrevet

Når de ringer og ringer uten å gi seg når man sier man ikke er interessert fortjener de å bli skremt litt, ja. :P Selv om innlegget mitt egentlig bare var en spøk. :) Jeg blokkerer alle sånne nr jeg, både selgere og gallup. Har reservert meg jeg også, flere ganger til og med, men svina ringer likevel.

Skulle ønske de kunne ringe meg litt oftere.... Er svært ensom og alene, koslig å høre andre stemmer enn de i hodet mitt... :)

Gjest crazycatlady
Skrevet

Skulle ønske de kunne ringe meg litt oftere.... Er svært ensom og alene, koslig å høre andre stemmer enn de i hodet mitt... :)

:klemme: Er mye ensom jeg også, men har både sosial angst og telefonskrekk, så tør ikke svare når fremmede nr ringer. Må alltid sjekke nr, så ringer jeg heller opp igjen om det er noen jeg kjenner eller et firma jeg har kontaktet/handlet hos.

Skrevet

Blokker nummeret. Har resevert meg mot nummeropplysning og siden da har jeg aldri blitt plaget igjen. Deilig!

Skrevet

:klemme: Er mye ensom jeg også, men har både sosial angst og telefonskrekk, så tør ikke svare når fremmede nr ringer. Må alltid sjekke nr, så ringer jeg heller opp igjen om det er noen jeg kjenner eller et firma jeg har kontaktet/handlet hos.

Hehe ja jeg forstår at det finnes folk som blir redde. :) Selv om jeg er mye alene, er det pga sykdom, ikke angst, så snakke i telefonen kan jeg. Eneste jeg ikke liker er støvsug-selgere og slike ting...

Gjest crazycatlady
Skrevet

Hehe ja jeg forstår at det finnes folk som blir redde. :) Selv om jeg er mye alene, er det pga sykdom, ikke angst, så snakke i telefonen kan jeg. Eneste jeg ikke liker er støvsug-selgere og slike ting...

Sykdom her og i tillegg til den angsten. Telefonen er farlig ja, hehe. :P Utenom når folk jeg kjenner eller firmaer jeg venter telefon fra ringer da. Men jeg misliker virkelig telefonselgere og gallup som ikke tar et hint. Noen av de mest eksterne selgerne jeg har vært borti var en bokklubb. De ringte og ringte flere ganger daglig og jeg sa at jeg ikke var interessert hver gang. (Dette var før telefonskrekken kom) Likevel bare fortsatte de. Til slutt måtte jeg true med å anmelde dem for telefonterror og da sluttet de heldigvis. Men dette ble veldig OT, sorry. :)

Skrevet

Sykdom her og i tillegg til den angsten. Telefonen er farlig ja, hehe. :P Utenom når folk jeg kjenner eller firmaer jeg venter telefon fra ringer da. Men jeg misliker virkelig telefonselgere og gallup som ikke tar et hint. Noen av de mest eksterne selgerne jeg har vært borti var en bokklubb. De ringte og ringte flere ganger daglig og jeg sa at jeg ikke var interessert hver gang. (Dette var før telefonskrekken kom) Likevel bare fortsatte de. Til slutt måtte jeg true med å anmelde dem for telefonterror og da sluttet de heldigvis. Men dette ble veldig OT, sorry. :)

Huff, ja er ikke glad i selgere... Selv blir jeg aldri ringt føler jeg... Hadde jo vært koslig, for trenger faktisk noen å prate med. Prater mye og diskuterer med kattene min da, og en hund. :)

Gjest crazycatlady
Skrevet

Huff, ja er ikke glad i selgere... Selv blir jeg aldri ringt føler jeg... Hadde jo vært koslig, for trenger faktisk noen å prate med. Prater mye og diskuterer med kattene min da, og en hund. :)

Ja, dyrene er gode å ha. Hadde aldri klart meg uten. <3

• Liker 1
Skrevet

Reservasjon gjelder kun salg, ikke markedsundersøkelser.

De som ringer har ingen kontroll på hvem de ringer til, eller hvor ofte. Det er en datamaskin som tar seg av oppringingen. Om du er i ønsket gruppe så ringes du oftere, f.eks. hvis de driver med en lokal undersøkelse vs en nasjonal. Og de som sitter på gulvet har faktisk ikke mulighet til å fjerne noen fra listene, og eneste gangene man kan krysse av på "fjerning" (det er da noen andre som faktisk rensker listene, de som ringer kan kun "flagge" at noen skal fjernes) er om personen er død. Det er ingen av de på gulvet som ringer og ringer og ringer til deg bare for å plage deg på pur.

Jeg vet at hvertfall telenor har en mulighet for at du kan logge deg inn på din side, og så blokkere telefonnr fra å kontakte deg. Netcom har sikkert noe likt. Selv lagrer jeg alle nr til de jeg ikke vil snakke med, og har slått av ringelyd og vibrering for den kontakten (har iphone, men dette kan sikkert gjøres på alle typer moderne telefoner)

Skrevet

Er drittlei selv. For min del hjalp det bare å ikke svare rett og slett. De ringte flere ganger om dagen i noen uker, men da jeg ikke svarte noen gang tok det slutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...