Gå til innhold

Ny mobil... Delbetaling hos Elkjøp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mobilen min ble ødelagt i dag og jeg trenger ny telefon øyeblikkelig. Jeg har dårlig råd for tiden og lurer på om det er mulig å få kjøpt ny på en Elkjøp butikk, og få det på faktura delbetaling? Om jeg kjøper en mobil til 5000,- så betaler jeg for eksempel 1000 kroner i måneden?

Takk på forhånd for svar. :(

Anonymous poster hash: c420a...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det medfører høye renter og du ender opp med å betale mye mer enn nødvendig. Det finnes noen mobiloperatører som tilbyr rentefri nedbetaling, som for eksempel Chess, men da får du ikke mobilen før om et par dager. Hvis jeg var i din situasjon så ville jeg kjøpt en billig-mobil til et par hundre kroner frem til jeg hadde bedre råd.

Anonymous poster hash: 04170...f9a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig, men jævlig lite lurt.

Kjøp en sånn: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/E1200RWH/samsung-e1200-mobiltelefon-hvit

Og så sparer du til du har råd til ny mobil. Mobiler ryker for øvrig i tide og utide, så hvis man liker å ha en ny og fancy en, bør man alltid ha en passende sum stående på sparekonto.

Anonymous poster hash: 8a523...8cd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp på delbetaling i så fall, men ta heller betalingsutsettelse. I praksis er det nesten det samme, men du bestemmer selv hvor mye og når du skal betale pengene dine. Så lenge du har betalt sluttsummen innen fristen, så er det ingen renter på kjøpet bortsett fra gebyret du blir ilagt på første faktura. Elkjøp tilbyr 3 måneder (150 kr gebyr), 6 måneder (300 kr) og 9 måneders (450 kr) betalingutsettelse. Husk at Cresco er en del at DNB og du vil få tilsendt et kredittkort i posten dersom du velger å inngå en slik avtale.

Har selv benyttet meg av 9 måneders betalingsutsettelse to ganger, og det har fungert helt smertefritt begge gangene, og har ikke kostet meg en krone mer enn gebyret.

Hvis du ender opp med at du ikke vil benytte deg av Cresco, så kan du jo alltids kjøpe en telefon knyttet til et abonnement og i mange tilfeller vil man spare flere hundrelapper på dette totalt sett i løpet av et år. I praksis vil jo dette også være en slags delbetaling, bare uten renter og ekstrakostnader. Dette er nok det lureste, så sant du ikke har noe imot Elkjøps tre mobiloperatører, Tele2, Netcom eller Telenor/Djuice. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...