AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Hei. Jeg er en jente på 17,snart 18 år. Jeg sliter mye med at en eldre mann på godt over 50 år(kanskje rundt 52) konstant ringer meg og sender meg medlinger hele tiden. Får hele tiden meldinger om hvor mye han vil ha meg og om vi ikke kan.. Jeg ber han omå slutte, jeg har fått nok, men han hører ikke på meg. Nå har han i tilegg begynt å sende meg mail. Han står også gjerne på utsiden av skolen og venter på meg for å plukke meg opp så må altid passe på å gå tidigere fra skolen.. Jeg kan ikke si noe om dette til mamma f.eks fordi det er mannen til vennine til mamma og faren til vennina mi..Jeg vil ikke ødelegge noe, men nå er jeg litt redd.. Anonymous poster hash: 6ead3...25b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Si ifra til moren din og anmeld det til politiet. Det vil være mer ødeleggende for deg hvis denne mannen gjør noe mot deg, enn hvis du sier ifra til noen. Anonymous poster hash: 46ce0...a3f 10
Lady Stardust Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Selvfølgelig må du fortelle dette til noen! Spiller ingen rolle at han er noens mann eller far, han er åpenbart ikke helt god, og i verste fall farlig. Snakk med noen så fort som mulig, og la noen ta tak i dette. Du skal ikke utsette deg selv for fare for å ta hensyn til andre. Håper det ordner seg for deg. 8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #5 Skrevet 17. mars 2015 Si i fra til helsesøster på skolen eller moren din. Da kan de ta avgjørelsen med å anmelde eller konfrontere vedkommende slik at du ikke får problemer med venninnen din. Ta vare på alt av mail osv som han sender til deg. Det kan brukes som bevis mot han om du trenger det endag. Anonymous poster hash: e8467...3b0 3
Dolly82 Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Si fra!!! Dette er ikke greit, uansett hva som har gjort dette så er det ikke noe du har gjort galt og det er han som ødelegger, ikke du
Gjest Lille-pus Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Jeg synes du skal si fra til moren din, og vise henne det han har sendt deg. - da tenker jeg det fort blir slutt på at han plager deg.
Gjest Miss Selfridge Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 Si ifra til noen. Du skal ikke måtte gå rundt å være redd, når noen kan ta hånd om saken.
Poserose Skrevet 17. mars 2015 #9 Skrevet 17. mars 2015 Det er han som ødelegger for seg selv ved å trakassere deg, ikke du som ødelegger om du sier i fra om han! Alle må stå for det de gjør.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #10 Skrevet 17. mars 2015 Ja, det er han som ødelegger her, ikke du. Det han driver med er ikke normalt. Fortell det til noen slik at dette kan ta slutt. Du har ingenting å skamme deg over! Mammaen din er glad i deg og hun vil bare at du skal være trygg. Vis henne meldingene du har fått. Eller snakk med helsesøster som en annen foreslår. Anonymous poster hash: 6ef31...c25
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #11 Skrevet 17. mars 2015 Hei. Jeg er en jente på 17,snart 18 år. Jeg sliter mye med at en eldre mann på godt over 50 år(kanskje rundt 52) konstant ringer meg og sender meg medlinger hele tiden. Får hele tiden meldinger om hvor mye han vil ha meg og om vi ikke kan.. Jeg ber han omå slutte, jeg har fått nok, men han hører ikke på meg. Nå har han i tilegg begynt å sende meg mail. Han står også gjerne på utsiden av skolen og venter på meg for å plukke meg opp så må altid passe på å gå tidigere fra skolen.. Jeg kan ikke si noe om dette til mamma f.eks fordi det er mannen til vennine til mamma og faren til vennina mi..Jeg vil ikke ødelegge noe, men nå er jeg litt redd.. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 6ead36344a5cb16b646c2825eaa6125b"] 6ead3...25b [/ acronym] Når du ikke kan snakke med mamma eller andre i familien, så er helsesøster på skolen der - for å hjelpe. Gå til helsesøster og få hjelp! Denne mannen har problemer og det skal ikke gå utover deg og ditt liv. Han opptrer langt over det akseptable i forhold til en ung umyndig jente. Anonymous poster hash: 317db...aa8
Gjest Amémonos Skrevet 17. mars 2015 #12 Skrevet 17. mars 2015 (endret) Du må for all del si ifra! Det er ikke DU som ødelegger, det er HAN. Endret 17. mars 2015 av Amémonos
bølla Skrevet 18. mars 2015 #13 Skrevet 18. mars 2015 Her er det samme f om det så er kongen av Danmark. Slik oppførsel skal du ikke akseptere. Anmeld mannen. Makan tll ufyselig mann.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #14 Skrevet 18. mars 2015 Støtter meg til alt som er sagt før her: dette MÅ du si fra om til en annen voksen. Det er ikke du som har gjort noe som helst galt her så jeg mener du må snakke med din mor med det samme, eller en annen voksen du stoler på . Ta vare på mailer, meldinger osv som du har fått fra ham- de er viktige beviser. Når en mann i 50-åra med kone og familie stalker en bekjent jente på 17 år så er det faktisk noe alvorlig galt fatt med denne mannen, det er langt utenfor grensene for hva som er normal atferd. Jeg forstår at du ikke vil "starte noe uro" i dine omgivelser ved å si fra eller anmelde (jeg husker jeg tenkte likt ad jeg var yngre selv) men det er faktisk det ENESTE riktige her. Og alt er denne gærningens feil- hadde han oppført seg normalt ville han ikke fått reaksjoner som nå vil komme fra omgivelsene (helst politiet). Jeg ser at det er vanskelig mtp at datteren hans er din venninne osv men bare husk en ting: denne mannen har klart utviskede grenser og er potensielt farlig for yngre jenter. Det at du anmelder ham kan evt sette en stopper for at andre jenter må gå gjennom det du gjør nå!!!! Hvem vet- kanskje er han slik mot flere jenter- eller kanskje gjør han også verre ting-.. og om ingen sier fra- hvordan skal han da bli stoppet?? det at du anmelder kan hindre ham i å legge seg etter andre tenåringer. Måten han opptrer på nå er skremmende og ubehagelig for deg, det forstår jeg godt. dette er noe som legger en demper på deg, styrer deg i den grad at du må snike deg vekk fra skolen utenom tiden osv- det er veldig galt at hans væremåte begrenser deg og hva du gjør. Dette skal du faen ikke finne deg i!! Det er galt og det er urettferdig og du må bare ta et par grep mtp å dele dette med noen for at det skal bli en slutt på det. det er faktisk ulovlig å opptre truende overfor andre, for det er det han gjør når du blir engstelig- og det kan du anmelde ham for. Han kan få besøksforbud, slik at han ikke kan oppholde seg nærmere enn en viss avstand fra deg, og må holde seg unna skolen og hjemmet ditt og ikke kontakte deg. Gjør han det likevel -vil politiet gripe inn. Det er veldig urettferdig at du som en ung jente skal bli "kneblet" av en sånn gammel, forskrudd gris. Bli sint, jente!! Dette er ikke greit! Si fra!!! Anonymous poster hash: 773b5...a3d 2
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. mars 2015 #15 Skrevet 18. mars 2015 Snakk med en voksen, helsesøster, lærer, foreldre osv. Dette er ikke din skyld. Er det noen som ødelegger her så er det han
Ciara Skrevet 18. mars 2015 #16 Skrevet 18. mars 2015 Kjære deg, si fra til foreldrene dine. De er der for å støtte deg, og de kommer ikke til å mene at du har gjort noe galt. De kommer bare til å sette pris på at du deler denne. Denne mannen er ikke frisk, og du skal slippe å bli trakassert av ham. Han må stoppes. Det er ikke din feil.
caline Skrevet 18. mars 2015 #17 Skrevet 18. mars 2015 Sifra til noen og det fort! Jeg skjønner at det kan være vanskelig, men du må vite at det er HAN som ødelegger og ikke deg. Det er han som gjør noe ulovlig, som å forfølge deg og sender deg seksuelle meldinger. Han kan være direkte farlig og med sånne som han vet man aldri. Ikke la det fortsette slik uten at noen vet om det, dette skal du slippe å bære på alene.
Antoinette Skrevet 18. mars 2015 #18 Skrevet 18. mars 2015 Jeg undrer meg over hva slags forhold du har til foreldrene dine når du ikke kan si ifra om noe såpass alvorlig som dette. Skal du vente med å si noe til du blir voldtatt? Du har bevis på både mail og tlf så hva er det du er så redd for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå