Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om denne vil få best respons her eller under "barn og familie", men prøver her først ;)

Er på utkikk etter ei sykkelvogn som skal brukes til og fra barnehage i hovedsak, og lurer på hvilke kg-folket har å anbefale?

Jeg har sett litt på nordic cab og thule chariot cougar 2. Begge er ganske dyre, men de billigere variantene jeg finner kommer ikke så godt ut i tester. Barnet som skal sitte i den er litt over året, ingen planer om søsken med det første, men det er kanskje greit å ha plass til sekken med barnehagetøy.

Anonymous poster hash: 361fd...93b
AnonymBruker
Skrevet

Har en Chariot Cougar 1 som er brukt noen hundre mil i all slags vær. Kan absolutt anbefale denne vognen. Den er litt dyrere enn de billigste vognene men du får det du betaler for. Vognen er bl.a. dempet for bedre komfort.

Du får også all slags tilleggsutstyr; trillehjul, pulkdrag etc.

Fordelen med den Cougar 1 er at den er smalere og enklere å komme fram med på fortau osv. Bruker du den som trillevogn også synes jeg Cougar 2 blir for bred.

Det er oppbevaringsrom bak på vogna som fint rommer en barnehagesekk.

Anonymous poster hash: 22f95...f7d
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Den ser veldig bra ut da, og det burde vel ikke være noe problem å få solgt hvis/når det dukker opp søsken om noen år som også skal sitte i den. Får bare drømme om at den kommer på salg ila de neste par ukene før jeg blir desperat og kjøper den til fullpris :ler:

Anonymous poster hash: 361fd...93b
Skrevet

Jeg har den billige, husker ikke hvilket merke. Den er helt grei, men blytung. Begge ungene får fint plass i den, og jeg har ikke hatt problemer med at den blir for bred noe sted. Ungene sitter godt og har ikke klagd på manglende demping eller annen komfort. :)

Skrevet

Vi har croozer sykkelvogn (den gamle oransje modellen, men den nye ser veldig lik ut) med plass til 2. Veldig fornøyd! Stabil og god. Ungene sitter lavt og trygt, med gode seler. Har sett en del andre vogner som ser direkte "kanglete" ut. Kjøpte den på tilbud for 7 år siden. Og den er like fin fortsatt. Enkel og grei, og vi har brukt den mye som "sportsvogn" også. Den har et romslig "bagasjerom" også. Ser at noen mener at den er tung, men det er den ikke . lett å trille, og merkes ikke mye etter sykkel. Selv om minstemann nå sykler selv stort sett kommer vi til å beholde vognen fordi den er utrolig praktisk når vi skal på tur eller på stranden.

Har sett en del med Nordic cab som pulk i skisporet, og det hadde jeg aldri turt! Syns ungene sitter høyt i den, og har sett en nesten velte i en sving. Skummelt! men de er kanskje bedre etter sykkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...