Gå til innhold

Dras mot narkomane og kriminelle. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 25-30 år gammel jente som alltid har slitt med å skaffe meg venner. Tror problemet ligger hos meg, kanskje er jeg litt snål og vanskelig å komme inn på.

For en tid tilbake ble jeg sammen med en mann med fortid som narkoman og som hadde et ganske ustabilt liv. Det ble etterhvert slutt mellom oss, men etter det har jeg latt meg fascinere av den type mennesker. Og jeg liker det ikke.

Jeg jobber i et strøk hvor det ferdes en del narkomane, og rett som det er snubler det rusmisbrukere og fulle mennesker innom arbeidsplassen min. Kollegaene mine løser dette ved å hive de ut, mens jeg er nok litt mildere. Jeg ber de gå, i likhet med mine kollegaer, men på en hyggelig måte. Ringer taxi for de om de er for ruset til å ta vare på seg selv når det er vinter og iskaldt ute.

Dette har resultert i at folk kjenner meg igjen, jeg har fått tilbakemld på at jeg er en hyggelig jente med respekt for andre mennesker osv..

Det triste er at jeg har begynt å tilbringe ganske mye tid med disse menneskene. Jeg bruker ikke narkotika selv, men jeg trives med aksepten jeg får av disse folkene. Jeg plages ganske mye av angst og med narkomane føler jeg meg mye sterkere. Til daglig sliter jeg med øyekontakt, holde igang en samtale og prøve å passe inn, med rusmisbrukere slipper jeg å tenke på det, da de fleste er så ruset og bortevekk at øyekontakt med de ikke er noe problem, praten flyter lett og de respekterer at jeg er den jeg er. For første gang i livet mitt føler jeg meg sterk som person når jeg er med andre mennesker.

Men jeg forstår jo at dette ikke er bra:( Hva skal jeg egentlig gjøre? Jeg har prøvd å få meg venner i så mange år, men det funker ikke. Det passer liksom aldri for noen, og jeg er såpass "gammel" blitt at alle jevngamle rundt meg har barn og da passer det ihvertfall aldri å finne på noe.

Nå er jeg redd for at jeg skal bli deprimert igjen og gjøre den fatale feilen at jeg begynner med narkotika selv.. Jeg vil virkelig ikke det, men det sliter sånn på meg at jeg aldri får meg gode venner:(

Anonymous poster hash: ecc4e...a85

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg omvendt, jeg dras mot velutdannede, overlegne, løgnaktige narsissistiske playere fra gode familier.
Det er ikke så bra det heller.

Men hvis du har vanskeligheter med å få venner, kanskje du kan finne noen på nettet? :)

Anonymous poster hash: 88ce5...cbe
AnonymBruker
Skrevet

Alle har en livsoppgave her. Kanskje din fortid som "utstøtt" gjør at du har ekstra empati for andre utstøtte. Ser ikke noe problem i det, narkomane og kriminelle er også gode mennesker!

Anonymous poster hash: d0140...a73
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner problemet!

Jeg er noe slik selv, men jeg har blitt veldig nøye på hvilke mennesker jeg tar inn i livet mitt. Derfor prøver jeg å snu denne greia, men det er vanskelig.

Anonymous poster hash: b7c1d...97e
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Den følelsen du føler er skam og gjør at du er redd for å vise hvem du er ovenfor den vanlige borger som er blitt oppdratt til å bli en tyraniserende moralist som dømmer andre og uansett hvor god man er som person så passer det ikke inn i A4 malen til tankepolitet. Dritt i hva du tror andre syns og vær deg selv uten å skamme deg. De andre er mer frigjort og tolerange, derfor slapper du av ovenfor de. Les denne http://www.amazon.com/Guilt-Shame-Anxiety-Understanding-Overcoming/dp/1616141492/ref=sr_1_13?ie=UTF8&qid=1432202254&sr=8-13&keywords=shamekan fåes på kindle og lastes ned til dataen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den følelsen du føler er skam og gjør at du er redd for å vise hvem du er ovenfor den vanlige borger som er blitt oppdratt til å bli en tyraniserende moralist som dømmer andre og uansett hvor god man er som person så passer det ikke inn i A4 malen til tankepolitet. Dritt i hva du tror andre syns og vær deg selv uten å skamme deg. De andre er mer frigjort og tolerange, derfor slapper du av ovenfor de. Les denne http://www.amazon.com/Guilt-Shame-Anxiety-Understanding-Overcoming/dp/1616141492/ref=sr_1_13?ie=UTF8&qid=1432202254&sr=8-13&keywords=shamekan fåes på kindle og lastes ned til dataen

Hun er ikke redd for hva andre synes. Hun er redd for at dette gjør veien til å begynne med narkotika selv kortere.

Anonymous poster hash: 75cc6...ecb

AnonymBruker
Skrevet

Får også lett kontakt med rusmisbrukere. Tror det har svært mye med blikk og kroppsspråk og gjøre, og jeg synes du bør ta det som et kompliment. Stå stille på Karl Johan og se på hvordan A4 robotene haster forbi folk som lider, og attpåtil blir jaget rundt av politiet. Finansiert av de samme A4 robotene som løper forbi uten å forstå at de har et ansvar for hvordan samfunnet fungerer.

Men, det er ikke bare rusmisbrukere som er av den mer våkne og empatiske sorten. Tror du vil kunne finne en del likesinnede hvis du prøver Yoga, meditasjon osv, vegetar kokkekurs og andre ting der mer alternative kretser vanker.

Når det er sagt er det bedre å vanke med narkomane enn å tilbringe tid med den bedøvede gjengen vi kaller folk flest her til lands.

Anonymous poster hash: 96d76...23a
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...