AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Det ble slutt mellom eksen og meg for ni måneder siden. Han har siden bodd i leiligheten vi eier sammen (50% hver på papiret). Han skal kjøpe meg ut, men det tar så ekstremt lang tid! Hvor lang tid skal det egentlig ta med papirarbeid og slikt? Han sier han driver og ordner det.. Jeg begynner å bli redd for at han prøver å lure meg. I tillegg er det vel slik at om det ender opp med å bli 12 måneder eller mer siden jeg bodde der må jeg betale 28% skatt av summen han kjøper meg ut for(?) Hva kan jeg gjøre for å få fortgang i dette? Det begynner å bli latterlig. Er det noe annet jeg bør tenke på? Han takserte leiligheten for et halvt år siden. Bør jeg selv ordne en taksering nå for å være sikker på at kjøpesummen blir riktig? Anonymous poster hash: 8f3b7...51a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Er det noe annet jeg bør tenke på? Han takserte leiligheten for et halvt år siden. Bør jeg selv ordne en taksering nå for å være sikker på at kjøpesummen blir riktig? Anonymous poster hash: 8f3b7...51a Gjennomsnitt av to takseringer vet jeg noen bruker, nettopp for å forsikre seg mot at prisen blir kunstig lav eller høy. Har hørt om tilfeller der den ene godprater med takstmannen for å få en gunstig pris, eller bruker familiemedlemmer/venner med myndighet til å taksere. Anonymous poster hash: 30762...f84
Gjest Godjente Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Jeg kjøpte ut min samboer og det tok en dag i banken med papirarbeid, ikke noe mer. Banken overførte beløpet jeg lånte for å betale han ut med.Vi begge skrev under og så var vi ferdige med den saken 1
Britt Banditt Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 Først og fremst må dere få ordnet med papirene i statens kartverk. Skjøtet altså. Det er det du (og to vitner) som skal signere på. At du skriver over din del på han. Først da kan han få tatt opp nytt lån. Evt må du være kausjonist på hans lån til dere har ordnet med skjøtet.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #5 Skrevet 17. mars 2015 Først og fremst må dere få ordnet med papirene i statens kartverk. Skjøtet altså. Det er det du (og to vitner) som skal signere på. At du skriver over din del på han. Først da kan han få tatt opp nytt lån. Evt må du være kausjonist på hans lån til dere har ordnet med skjøtet. Og hvis du ikke stoler 100% på samboeren din bør du bruke advokat som mellommann. Jeg ville ikke signert fra meg skjøtet før jeg hadde fått betaling i ditt tilfelle! Kanskje han ikke får nok lån?Anonymous poster hash: 320c5...a19 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Takk for svar alle! Ser jeg må sette meg litt inn i ting her. Skal kontakte advokat slik at ting blir gjort riktig. Har jo verken sett noe til takstdokument eller noe. Det var et hardt brudd, men trodde likevel dette skulle gå smertefritt. Så det første jeg gjør nå er vel å avtale møte med advokat.Anonymous poster hash: 8f3b7...51a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Gjennomsnitt av to takseringer vet jeg noen bruker, nettopp for å forsikre seg mot at prisen blir kunstig lav eller høy. Har hørt om tilfeller der den ene godprater med takstmannen for å få en gunstig pris, eller bruker familiemedlemmer/venner med myndighet til å taksere. Anonymous poster hash: 30762...f84 Dyktige advokater fraråder i de aller fleste tilfeller å bruke mer enn en takst. Men når det her har gått mer enn 6 mnd så vil en ny takst sett i lys av utviklingen på boligmarkedet være på sin plass. En advokat vil og hjelpe på prosessen og sikre dine rettigheter. Anonymous poster hash: fab10...a20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå