Gjest Foxx Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Hei, Jeg er en jente på 22 år som ønsker å gå ned 10-12 kg. Jeg veier nå 66 kg, men har alltid pleid å veie ca. 55 kg og det er da jeg faktisk trives i min egen kropp (er 167 cm). Jeg har de siste to åra lagt på meg 10 kg og det sliter veldig på meg å se meg selv i speilet. Det er viktig for meg å se bra ut og jeg har nå bestemt meg for å gå ned 10 kg på 3 mnd. Tror dere at det er mulig for meg å oppnå dette på så kort tid? Jeg trener ikke fast men har pleid å trene 1-2 ganger i uken. Det er nok maten som er mitt største problem.. Noen som har vært gjennom det samme? Har dere evt. forslag til hvor ofte jeg bør trene, hvor mye og hvor mange kcal en bør spise? Jeg trenger virkelig hjelp, hadde vært veldig, veldig takknemlig! Hilsen fotvilt jente…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Det blir nok vanskelig på såpass kort tid. I hvert fall uten endel sult og fare for å gå raskt opp igjen. Jeg er i en liknende situasjon - vil ned fra 67 til 60 (er 175 cm). Jeg gikk i starten ned 1 kilo på en uke, men det går som regel slakkere etterhvert. Disse kiloene kalles jo 'forfengelighetskilo' - du er ikke overvektig, og kroppen din vil selvsagt klamre hardt til disse kiloene. Slik du har lagt det opp må du gå ned nesten en kilo i uken, hvilket betyr et ukentlig kaloriunderskudd på 7000 kalorier (gå 1000 i minus per dag). Jeg kan garantere deg at selv om du trener og spiser tilbake kalorier og spiser sunt, vil du gå sulten til sengs. Sjansen er også stor for at du sprekker. Jeg vet det er et kjedelig svar, men du må nok belage deg på at det tar litt mer tid - bikinisesong eller ei. Jeg ville lagt meg på et moderat kalorinunderskudd og se hvordan det går underveis. Trener du er det god sjanse for at du liker resultatet uavhengig av om du klarer alle kiloene eller ei. Du vil nok uansett greie en 5-6 kilo. Anonymous poster hash: 36a60...382
Gjest Runforit Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Det realistiske er å miste 0,5 kg per uke: altså 6 kilo på 3 mnd. Mer vekttap enn det vil føre til sultekur der du vil senke forbrenningen fordi du tærer ned like mye muskler som fett og så vil du enten sprekke før du har startet eller legge på deg alt pluss mer ved endt slankekur. Om målet er en frisk, sterk og fit kropp med fin balanse mellom muskler og fett så du ser bra ut og ikke bare en tynnfeit versjon av deg selv så må du tenke mer langsiktelig. Du bør ikke ligge under 1500 kcal de dagene du ikke trener. Pluss på mer de dagene du trener så du aldri havner under 1500 kcal. Hva type trening liker og foretrekker du? Om du får inn minst 3 solide økter hver uke og spiser rett og godt nok så vil du merke forskjell på 6 uker.
Gjest Foxx Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 Det blir nok vanskelig på såpass kort tid. I hvert fall uten endel sult og fare for å gå raskt opp igjen. Jeg er i en liknende situasjon - vil ned fra 67 til 60 (er 175 cm). Jeg gikk i starten ned 1 kilo på en uke, men det går som regel slakkere etterhvert. Disse kiloene kalles jo 'forfengelighetskilo' - du er ikke overvektig, og kroppen din vil selvsagt klamre hardt til disse kiloene. Slik du har lagt det opp må du gå ned nesten en kilo i uken, hvilket betyr et ukentlig kaloriunderskudd på 7000 kalorier (gå 1000 i minus per dag). Jeg kan garantere deg at selv om du trener og spiser tilbake kalorier og spiser sunt, vil du gå sulten til sengs. Sjansen er også stor for at du sprekker. Jeg vet det er et kjedelig svar, men du må nok belage deg på at det tar litt mer tid - bikinisesong eller ei. Jeg ville lagt meg på et moderat kalorinunderskudd og se hvordan det går underveis. Trener du er det god sjanse for at du liker resultatet uavhengig av om du klarer alle kiloene eller ei. Du vil nok uansett greie en 5-6 kilo. Anonymous poster hash: 36a60...382 Her er svar til dere begge: Jeg trener både kondisjon og styrke. Varmer opp med løping/ellipse maskin i ca. 20 minutter og trener styrke 40 minutter. Jeg har ulike muskelgrupper hver dag. Som regel bein og rumpe en dag, mage en annen dag og armer, rygg og bryst den siste. Har satt meg som mål om å se bra ut til Thailandsturen vi skal på i juli (høres kanskje rart ut), men da vil jeg være komfortabel i min egen kropp. Vi reiser den 16. juli så egentlig har jeg vell på meg 4 mnder. Jeg får raskt treningsresultater når jeg først er i gang. Men legger også på meg utrolig fort.. Derfor ville det vært viktig for meg å vært streng når det gjelder trening og kosthold.
Gjest Foxx Skrevet 17. mars 2015 #5 Skrevet 17. mars 2015 Det realistiske er å miste 0,5 kg per uke: altså 6 kilo på 3 mnd. Mer vekttap enn det vil føre til sultekur der du vil senke forbrenningen fordi du tærer ned like mye muskler som fett og så vil du enten sprekke før du har startet eller legge på deg alt pluss mer ved endt slankekur. Om målet er en frisk, sterk og fit kropp med fin balanse mellom muskler og fett så du ser bra ut og ikke bare en tynnfeit versjon av deg selv så må du tenke mer langsiktelig. Du bør ikke ligge under 1500 kcal de dagene du ikke trener. Pluss på mer de dagene du trener så du aldri havner under 1500 kcal. Hva type trening liker og foretrekker du? Om du får inn minst 3 solide økter hver uke og spiser rett og godt nok så vil du merke forskjell på 6 uker. Her er svar til dere begge: Jeg trener både kondisjon og styrke. Varmer opp med løping/ellipse maskin i ca. 20 minutter og trener styrke 40 minutter. Jeg har ulike muskelgrupper hver dag. Som regel bein og rumpe en dag, mage en annen dag og armer, rygg og bryst den siste. Har satt meg som mål om å se bra ut til Thailandsturen vi skal på i juli (høres kanskje rart ut), men da vil jeg være komfortabel i min egen kropp. Vi reiser den 16. juli så egentlig har jeg vell på meg 4 mnder. Jeg får raskt treningsresultater når jeg først er i gang. Men legger også på meg utrolig fort.. Derfor ville det vært viktig for meg å vært streng når det gjelder trening og kosthold.
Gjest Runforit Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Her er svar til dere begge: Jeg trener både kondisjon og styrke. Varmer opp med løping/ellipse maskin i ca. 20 minutter og trener styrke 40 minutter. Jeg har ulike muskelgrupper hver dag. Som regel bein og rumpe en dag, mage en annen dag og armer, rygg og bryst den siste. Har satt meg som mål om å se bra ut til Thailandsturen vi skal på i juli (høres kanskje rart ut), men da vil jeg være komfortabel i min egen kropp. Vi reiser den 16. juli så egentlig har jeg vell på meg 4 mnder. Jeg får raskt treningsresultater når jeg først er i gang. Men legger også på meg utrolig fort.. Derfor ville det vært viktig for meg å vært streng når det gjelder trening og kosthold. Om du spiser 1500 kcal per dag pluss 300-400 kcal de dagene du trener så kommer du til å gå ned i fettprosent og bli mer fit til da. Drit i kilo og ta bilde og mål for å se fremgang. Det viktigste er vel at du SER bra ut, ikke hva vektnåla sier?
Gjest Foxx Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Om du spiser 1500 kcal per dag pluss 300-400 kcal de dagene du trener så kommer du til å gå ned i fettprosent og bli mer fit til da. Drit i kilo og ta bilde og mål for å se fremgang. Det viktigste er vel at du SER bra ut, ikke hva vektnåla sier? Det har du helt rett i!! Tusen takk for svarene dine. Jeg fikk virkelig mer tro og motivasjon nå :-) TAKK!
Gjest Runforit Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 Det har du helt rett i!! Tusen takk for svarene dine. Jeg fikk virkelig mer tro og motivasjon nå :-) TAKK! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå