Gå til innhold

Turnoff at jenta har brukt narkotika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var inne i et ganske tungt narkotikamiljø for ikke så altfor lenge siden, ble aldri veldig avhengig, men var ganske på kjøret likevel. Hadde ingen venner utenom det og hadde det generelt ikke så bra, så da prøvde jeg egentlig bare alt jeg kunne få tak i. Er også en ganske nysgjerrig person, så jeg leste meg veldig opp på narkotika, og nå har jeg ganske gode kunnskaper om det, samt mye egen erfaring, kontakter i rusmiljøet og de fleste av de vennene jeg har nå er derfra.

Jeg tar ikke narkotika selv lenger, men det er fremdeles en vesentlig del av livet mitt, og når jeg har venner over på besøk snakker vi om det i helt dagligdagse toner, om dårlig stoff og hvem som er i fengsel og hvem som tok altfor mye sist helg og så videre.

Ville dette skremt bort deg som mann?

Anonymous poster hash: 35afa...3e3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Turnoff uansett om du er mann eller dame.

Anonymous poster hash: ca1c9...3ee
  • Liker 10
Skrevet

Jeg er jente, men jeg ville reagert mer på det siste du skrev enn at noen har brukt narkotika tidligere.

• Liker 4
Skrevet

Kom deg bort fra det miljøet ASAP! Det er skremmende bare å lese om det.

Skal du begynne et nytt liv der du ikke skremmer bort folk som ikke er narkomane. Må du begynne der. For å ikke snakke om deg selv. Du blir en del av miljøet du vanker i. De vil dra deg ned med deg.

Begynn med en eller annen form for sport eller hobby. Fotball, orientering whatever. Det kan egentlig være det samme. Men du vil der få et annet nettverk og vennekrets sakte men sikkert. Da vil ikke veien tilbake til narkotika være så kort.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at en slik sosial krets er avtennende for veldig mange.

Ellers er jeg liberal. Om en mann er godt voksen og han testet litt hasj i studieårene eller kokain en eller to ganger på byen men det er et fullstendig tilbakelagt kapittel og han ellers har et godt liv uten noen slike venner og ellers er "skikkelig", så er det greit for meg. Men jeg vil ikke han en mann som fortsatt vanker i de kretser.

Anonymous poster hash: c6356...280
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på. Hadde ikke reagert noe særlig på om en kvinne hadde røykt litt hasj tidligere og prøvd det ut, men jeg hadde ikke ønsket å være sammen med noen som røykte stadig vekk. Man kan si hva man vil, men det er mange som blir litt sløve av det, kjenner også noen som røyker mye og de er ikke de mest oppmerksomme personene.

Det andre avsnittet ville vært mer utelukkende for min del. Det hadde ikke vært aktuelt å date noen som fortsatt er en aktiv del av miljøet, selv om hun ikke bruker det selv. Da er det primært ikke stoffet jeg er mest opptatt av, men alt det andre hun potensielt får trukket oss inn i ved miljøet og det ønsker jeg ikke å være en del av enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 17967...988
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var derfor jeg utdypet i hovedinnlegget, fordi det ikke er snakk om å ha røkt hasj en gang som 15-åring eller litt ecstasy på fest. Men jeg kommer ikke til å droppe vennene mine bare fordi de er med i et rusmiljø. Ting er ikke svart-hvitt, og jeg kommer ikke til å havne på kjøret igjen. Jeg har vært der før og jeg havner der ikke igjen.

Men takker for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Det var derfor jeg utdypet i hovedinnlegget, fordi det ikke er snakk om å ha røkt hasj en gang som 15-åring eller litt ecstasy på fest. Men jeg kommer ikke til å droppe vennene mine bare fordi de er med i et rusmiljø. Ting er ikke svart-hvitt, og jeg kommer ikke til å havne på kjøret igjen. Jeg har vært der før og jeg havner der ikke igjen.

Men takker for svar.

Men da må du jo også ta konsekvensen av det, at det er mange menn som vil være skeptiske. Det sier jeg ikke for å være kjip men om du henger i et miljø der mange ruser seg så er det mange som ikke ønsker å bli trukket med i det.

Anonymous poster hash: 17967...988

• Liker 2
Skrevet (endret)

Historie skremmer ikke. Jeg kjenner flere som har vært langt ute på kjøret, men som kom seg ut av det og er oppegående mennesker i jobb og fungerer "normalt" (i hermetegn fordi jeg synest ordet 'normalt' kan gi feil signaler). Noen har virkelig fått en del åpenbaringer i livet av prosessen med å bli rusfri og blitt personer som er veldig hyggelige å ha med å gjøre. Det kan gi mye selvinnsikt å komme seg opp fra en så tung situasjon.

Er du fremdeles i et sånt miljø så ville jeg nok blitt skeptisk, ja. Jeg har en del personlige erfaringer med bekjente og narkotiske stoffer som har satt sine spor og gjort meg skeptisk til det.

Du bruker kanskje ikke lengre eller ser noen fare for at du kommer til å gjøre det, men for en som er interessert i deg kan omgangskretsen din og det de bedriver alltid føre til usikkerhet og utrygghet for hva han kan forvente. Det er mange som har sagt at de er ferdig med rus, om det er alkohol eller narkotika, for så å havne på kjøret igjen. Ikke at det nødvendigvis vil skje med deg, men mange vil nok frykte det.

Samtidig finnes det nok de som ikke har noe problem med dette.

Endret av Reddle
AnonymBruker
Skrevet

Var inne i et ganske tungt narkotikamiljø for ikke så altfor lenge siden, ble aldri veldig avhengig, men var ganske på kjøret likevel. Hadde ingen venner utenom det og hadde det generelt ikke så bra, så da prøvde jeg egentlig bare alt jeg kunne få tak i. Er også en ganske nysgjerrig person, så jeg leste meg veldig opp på narkotika, og nå har jeg ganske gode kunnskaper om det, samt mye egen erfaring, kontakter i rusmiljøet og de fleste av de vennene jeg har nå er derfra.

Jeg tar ikke narkotika selv lenger, men det er fremdeles en vesentlig del av livet mitt, og når jeg har venner over på besøk snakker vi om det i helt dagligdagse toner, om dårlig stoff og hvem som er i fengsel og hvem som tok altfor mye sist helg og så videre.

Definitivt ikke noe for meg.

At du fortsatt er i et sånt type miljø er uforenelig med et forhold for min del.

Anonymous poster hash: 99094...e4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Turn off til tusen.

Anonymous poster hash: 38adb...55d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: 1cfa5...df4
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke hatt noe imot ei som har prøvd å røyke hasj en gang eller to (merk: prøvd, ikke fast bruker), da jeg har gjort det selv, men det du beskriver er helt uaktuelt. Den tidligere bruken av narkotika som du beskriver får meg til å bli meget skeptisk, og det at du fortsatt har kontakt med et slikt miljø gjør at det nok ville vært helt utelukket.

Er du ute etter en nogenlunde streit partner, bør du skaffe deg andre venner.

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt. Jeg hadde løpt.

Anonymous poster hash: 53361...de5

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er turnoff. Om man er mann eller dame.

Sjelden jeg har sett xnarkomane finne seg kjærester som aldri har drevet med rus. Det er som regel en grunn til det, og det er at de som ikke har drevet med rus har holdt seg unna for en grunn, enn de som har drevet med det. No offence, men er fåtallet som vil bli assosiert med folk som driver med rus.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjon.

irrlys, mod.

Skrevet

Ja, definitivt! Det er en av mine absolutte dealbreakers.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde skremt meg til ny rekord på 1000m.

Både tidligere bruk OG miljø hadde fått meg til å løpe isolert sett.

Kombinasjonen fordrer full spurt.

Mulig jeg er sær, men akkurat narkobruk har jeg nulltoleranse på, det gjelder fortiden og.

Anonymous poster hash: c82af...81d

• Liker 1
Skrevet

Nei d hadde ikke skremt meg. Har selv vert bort i det der. Vert avhengig en stund, men er sluttet nå. Så lenge dama ikke bruker stoff når hun er sammen med meg (vil ikke risikere å sprekke igjen), så bryr jeg meg ikke om hva hun har gjort tidligere. Kun hvis det gjelder utroskap. Jeg kan aldri bli sammen med ei som har vert utro mot noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...