Gå til innhold

Pris på enmannsorkester og visevert?

Gjest Madam Felle

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle

Hva er normal pris for enmannsorkester, og som også vil fungere som visevert?

Vi har fått en pris fra to ulike på kr 6000, og jeg syns ikke det var avskrekkende. Men hva mener dere?

Snakket også med en duo, som skulle ha 8000 kr for å spille hele kvelden. Men da må vi skaffe visevert utenom. Er ikke så heldig å kjenne noen som er flinke til slikt, og derfor må vi leie inn en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er en visevert?

6.000,- for ett enmannsorkester? Tja, litt syrt synes jeg det var, men det kommer vel an på hvor dyktig han er og hvor lenge han skal spille og hvor i landet dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Viseverten er han som har ansvaret for at taler, mat ol går rett for seg.

Så prisen er både for musikk og visevert jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja' date=' med andre ord en toastmaster :-) Kan ikke noen i familien eller venner ha den jobben da?[/quote']

Det er vel det vanligste, at man spør en talefør bryllupsgjest om å ta den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betaler 3500 for enmannsorkester, toastmaster er ei talefør god venninde, tenkte å gi henne ei flaske cocnac etter jobben er ferdig! Er vel ikke vanlig å betale noe for det?? -Det bør kanskje være noen en kjenner godt, så en kan prate sikkelig om alle ting. Vedkommende bør jo ha oversikt over det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... ser at det er flere som ikke har hørt navnet visevert før... Lurer på om det er et særegent fenomen på Vestlandet (i Bergen?) å leie inn visevert/toastmaster, mens det ellers i landet er vanlig at noen man kjenner tar den oppgaven. Jeg har vært i bryllup med begge deler og hvis en innleid toastmaster er flink, så fungerer det veldig bra - han kan være proff fordi dette er noe han gjør ofte. Men når det ikke fungerer, kan det bli direkte flaut... :-?

Har opplevd innleide som ikke har forberedt seg godt nok og at de f.eks roter med navnene på brudeparets familie etc. De forteller kanskje vitser som man merker hører med til det faste repertoaret og som derfor blir veldig upersonlig. Man kan ofte like gjerne velge en talefør slektning/venn - hvis man har det da! (Ellers er det vel like greit å leie en). Jeg ville bare leid inn en hvis jeg visste at vedkommende var veldig dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hadde vi hatt noen som kunne ta toastmasterjobben, så hadde vi spurt. Men nå er vi ikke så heldige, og vil vi ha en som gjør den jobben, så må vi betale for det.

Så slipper dere å fortelle flere ganger, at en vi kjenner bør ha den jobben. For det vet jeg, men vi er som sagt ikke så heldige.

Ellers takk for svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke vondt ment fra min side og som sagt: Er det en visevert som er flink, kan det være mye bedre enn en amatør som kjenner familien. Mitt poeng var bare at dere bør være veldig nøye med hvem dere velger, kanskje få en anbefalt. Noen jeg kjenner var utrolig misfornøyd med sin visevert og følte at det la en demper på bryllupet deres. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår fisefjert...ehh toastmaster :ler: kostet 4000,- :o men så var han flink syntes vi.

Vi spurte også på enmanns og han kostet 6000,- Men vi tok en duo som het "Bruder'n å e" fra Ålesund. De tok 8000,- og var veldig flinke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fått tak i Duo til 4.500. Veldig fornøyd med den prisen..:-) De spiller da 21.30 - 02.00 og er åpne for å fortsette enda en stund om stemningen er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Det var ikke vondt ment fra min side og som sagt: Er det en visevert som er flink' date=' kan det være mye bedre enn en amatør som kjenner familien. Mitt poeng var bare at dere bør være veldig nøye med hvem dere velger, kanskje få en anbefalt. Noen jeg kjenner var utrolig misfornøyd med sin visevert og følte at det la en demper på bryllupet deres. Lykke til![/quote']

Forsto at det ikke var vondt ment, men ble bare litt småirritert når jeg allerede i første innlegg hadde skrevet at vi ikke hadde en sånn person. :wink:

Har nå snakket med tre personer, og han ene som "bare" er toastmaster, er den personen jeg har best inntrykk av på telefon. Tror jeg må stole litt på magefølelsen også, for han var kjapp i svarene. Stiller ute i lokalet tidlig på dagen, for å sjekke at alt er som det skal, og blir til vi går på natten. Han skal ha 3000 kr.

Snakket også med en person i en duo, og fikk også en god følelse på han. Han er også den eneste som har sagt han skal sende repertoaret til oss. Sånn at vi kan få se hva slags sanger de spiller. De skal ha kr 7000.

Det blir 4000 kr mer enn hva han ene skal ha, for å gjøre begge jobbene. Men noen tusen fra eller til er lite, for vi skal jo være fornøyd på den store dagen også.

Heldigvis er det en stund til, og vi har litt god tid på å bestemme oss. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forsto at det ikke var vondt ment' date=' men ble bare litt småirritert når jeg allerede i første innlegg hadde skrevet at vi ikke hadde en sånn person. [/quote']

Var heller ikke min mening å mase, så rett og slett ikke det du skrev i det første innlegget. Veldig greit med en som har overoppsyn med at alt går som det skal hele dagen, fra begynnelse til det låses, for da kan både brudepar og eventuelt foreldre slappe bedre av og nyte dagen som en festdag og ikke et "hinderløp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...