AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Hei dere! Jeg lurer på om noen av dere har bestilt via http://www.samsonite.no/før? Jeg lurer i så fall om man betaler toll her. Siden er jo norsk (.no), men alt står på engelsk.. Så ble litt usikker. Anonymous poster hash: 01148...bc4
Trygve81 Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Spørsmålet er vel heller hvorfor du vil kjøpe disse koffertene på nettet, når nesten alle butikkene som selger kofferter i Norge fører Samsonite. Står for øvrig en del nyttig info her: http://www.samsonite.no/terms-of-use/terms.html ..., men ingenting om toll og moms. Firmaet er registrert i Norge og da betaler du nok moms til Norge når du kjøper i butikken deres. I så fall, spiller det ikke noen rolle om varene kommer til Norge fra et utenlandsk lager.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Spørsmålet er vel heller hvorfor du vil kjøpe disse koffertene på nettet, når nesten alle butikkene som selger kofferter i Norge fører Samsonite. Står for øvrig en del nyttig info her: http://www.samsonite.no/terms-of-use/terms.html ..., men ingenting om toll og moms. Firmaet er registrert i Norge og da betaler du nok moms til Norge når du kjøper i butikken deres. I så fall, spiller det ikke noen rolle om varene kommer til Norge fra et utenlandsk lager. Fordi de har ikke den fargen jeg skal ha i riktig størrelse:) Anonymous poster hash: 01148...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Spørsmålet er vel heller hvorfor du vil kjøpe disse koffertene på nettet, når nesten alle butikkene som selger kofferter i Norge fører Samsonite. Står for øvrig en del nyttig info her: http://www.samsonite.no/terms-of-use/terms.html ..., men ingenting om toll og moms. Firmaet er registrert i Norge og da betaler du nok moms til Norge når du kjøper i butikken deres. I så fall, spiller det ikke noen rolle om varene kommer til Norge fra et utenlandsk lager. Jeg kontaktet dem på mail og de sa det ikke ville komme taxes (det vil vel si toll?) Ts Anonymous poster hash: 01148...bc4
Trygve81 Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Du kan jo spørre i en lokal butikk som fører Samsonite, om de kan bestille de koffertene du er ute etter, for deg. Da vil du ikke måtte betale ekstra moms og frakten vil ofte gå mye hurtigere enn dersom du kjøper til deg selv som privatperson.
Trygve81 Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Det var ikke et veldig presist svar du fikk fra dem. Kan det være de skrev "Value-Added Tax"? Dette er engelsk for moms.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Du kan jo spørre i en lokal butikk som fører Samsonite, om de kan bestille de koffertene du er ute etter, for deg. Da vil du ikke måtte betale ekstra moms og frakten vil ofte gå mye hurtigere enn dersom du kjøper til deg selv som privatperson. Men de sa det ville ta tre uker (om ikke mer), siden de måtte bestille store partier når de først bestilte, så er ikke sikkert jeg rekker å få kofferten før jeg reiser. Men kan jo sjekke det opp en ekstra gang. TS Anonymous poster hash: 01148...bc4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Du kan jo spørre i en lokal butikk som fører Samsonite, om de kan bestille de koffertene du er ute etter, for deg. Da vil du ikke måtte betale ekstra moms og frakten vil ofte gå mye hurtigere enn dersom du kjøper til deg selv som privatperson. Nå har jeg derimot gjort som du sa og de har lagt inn bestilling til meg. Det skulle ta 2,5 uker cirka fra i dag av. Så hvis alt går som det skal så får jeg kofferten før jeg reiser:-) TS Anonymous poster hash: 01148...bc4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Er ikke noe ekstra moms på å bestille på hjemmesiden deres nei Anonymous poster hash: bb4e2...e84
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Fikk du kofferten din, TS? Lurer på det samme, om det kommer moms og fortollingsgebyr i tillegg? Anonymous poster hash: 27bad...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå