AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Jeg er i den heldige situasjonen at jeg nå snart har like mye på BSU-en som jeg har i boliglån. Dette er siste året jeg kan spare på BSU (både med tanke på alder, og at jeg når max for sparebeløp). Men om jeg setter inn penger på BSU i år vil jeg da ha mer på BSU'en enn jeg har igjen på lånet, så det vil stå noen tusen igjen på BSU'en jeg ikke får ut før jeg evt kjøper meg ny bolig. Siden dette kan hende ikke skjer før om gudane vet hvor lenge, er jo det litt dumt, føler jeg? Renten etter fylt 34 faller til vanlig brukskontonivå, så det er ikke økonomisk gunstig å ha penger på den kontoen da. Hva ville dere gjort? Ville dere betalt ned hele lånet nå, og ikke fått de 5000 i fratrekk på skatt jeg ville fått om jeg sparte også dette året? Eller satt inn penger på kontoen nå, som jeg ikke får ut igjen før jeg kjøper meg pensjonistbolig ? Anonymous poster hash: 72f26...78f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Refinansiering før du betaler ned lån? Oppussing? Kjøpe utleiebolig? Anonymous poster hash: 5b52c...e7e
Zzyzx Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Øke boliglånet før du betaler det ned med BSU-en. På den måten får du frigjort det som er for mye på BSU og du kan spare i år også. Sjekk med banken din før du går for denne løsningen, men jeg vil nesten forvente at det er helt problemfritt å gjøre og at banken vil øke lånet ditt så mye som du trenger.
Glitnir Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 Bytt bank? Jeg har fått beholde vanlig BSU-rente etter at jeg ble 34, og det er derfor ikke aktuelt å bruke de til å betale ned lånet som har mye lavere rente. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Bytt bank? Jeg har fått beholde vanlig BSU-rente etter at jeg ble 34, og det er derfor ikke aktuelt å bruke de til å betale ned lånet som har mye lavere rente. Hvilken bank har du?Anonymous poster hash: 75651...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå