Gå til innhold

Fløytespilling!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta til samboeren min har begynt å spille fløyte. Hun er blitt kjempeflink og er ivrig på å øve..

Men hver gang hun skal øve så starter hun gjerne etter kveldsmat/før leggetid.. Hun skal helst sitte sammens med oss i sofaen å øve også.. Midt i "tvtiden"..

Jeg har prøvd å si at hun spiller fint, men at hun kan gå ett annet sted å øve og så komme å spille til oss når hun har fått øvd på sangen..

For sånn "øvespilling" er veldig slitsomt å høre på samtidig som du prøver å følge med noe på tvn..

Men hun gir seg ikke.. Det virker som at i sofaen, fremfor tvn er rette stedet å øve..

Holder på å bli gal..

Anonymous poster hash: 2c869...ee8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke bare gjøre det til en vane at hun øver i et kvarter før middag, eller noe sånt?

Så har hun øvd for dagen, og trenger ikke sitte i sofaen og spille om kvelden.

Dette burde ikke egentlig være noe problem- det er bare at dere som foreldre tar tak og bestemmer hvor/når det skal øves, ferdig med det. Fire av barna mine spiller flere ulike instrumenter hver, og det har aldri vært snakk om å se på tv og øve samtidig....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og dette syns du vi skal mene noe om/gjøre noe med /løse for deg? :)

Mine barn er fæle til å synge og rope ved matbordet. Bare til orientering.

Anonymous poster hash: 896a9...313
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke bare gjøre det til en vane at hun øver i et kvarter før middag, eller noe sånt?

Så har hun øvd for dagen, og trenger ikke sitte i sofaen og spille om kvelden.

Dette burde ikke egentlig være noe problem- det er bare at dere som foreldre tar tak og bestemmer hvor/når det skal øves, ferdig med det. Fire av barna mine spiller flere ulike instrumenter hver, og det har aldri vært snakk om å se på tv og øve samtidig....

Jo.. Jeg har prøvd både det, og at hun kan øve i ett annet rom enn midt i stuen.. Men jenta gir seg ikke.. Hun SKAL øve i stuen ø, oppi sofaen, sammens med oss.. Pappaen syns det bare er bra at datteren øver.. Samme hvor.. Men jeg mener at det burde være grenser..

Skrevet

Jo.. Jeg har prøvd både det, og at hun kan øve i ett annet rom enn midt i stuen.. Men jenta gir seg ikke.. Hun SKAL øve i stuen ø, oppi sofaen, sammens med oss.. Pappaen syns det bare er bra at datteren øver.. Samme hvor.. Men jeg mener at det burde være grenser..Anonymous poster hash: 2c869...ee8

I all verden...

Ja, da kan du jo bare gratulere verdens mest tafatte pappa med å lage seg et fullstendig unødvendig problem. Han får glede seg til årevis med mas og manglende rutiner, og så får du kjøpe deg en egen tv og flytte til et annet rom ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vår datter øver på fiolinen i stua også, i typisk dagsrevyen-tid, så tven står på. Hun ble nettopp 5 år, og vi kan ikke sende henne på rommet alene og øve - hun trenger mye veiledning ennå. Og der sover uansett lillebror vegg i vegg, så det er uaktuelt.

Hos oss fungerer kveldsøving bra, pga at da er lillebror lagt, så han ikke forstyrrer, og hun er mer motivert til å øve når hun vet at hun må legge seg etter øvinga. Da spiller hun gjerne leksen både to og tre ganger for å få være oppe litt ekstra :).

Hvor gammel er din datter? For min fungerer det å plassere dukker og bamser på rekke og rad et sted, og så må hun gå dit og holde "konsert" for dem. Men hvis din datter er eldre, vil det kanskje ikke fungere.

Anonymous poster hash: f48bb...e78

AnonymBruker
Skrevet

Jo.. Jeg har prøvd både det, og at hun kan øve i ett annet rom enn midt i stuen.. Men jenta gir seg ikke.. Hun SKAL øve i stuen ø, oppi sofaen, sammens med oss.. Pappaen syns det bare er bra at datteren øver.. Samme hvor.. Men jeg mener at det burde være grenser..

Med andre ord er det ikke fløytespillingen som er problemet, men at du og far ikke er enige om oppdragelse og grensesetting, samt hans (manglende) respekt for dine meninger i deres felles hjem.

1. Snakk med ham om dette. Som i en lengre, uforstyrret og løsningsorientert samtale, ikke en løs prat/krangel over middagsbordet. 2. Ta en avgjørelse på hvorvidt du kan leve med det dere (ikke) kommer fram til

Basert på 1352 andre tråder her med liknende tema ønsker vi lykke til...

Anonymous poster hash: be147...f5a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...