Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle prøve en ny krem i et parfymeri, og gjorde som jeg pleier: tok en klatt i håndflaten og sauste den rundt i hele fjeset. Også på øyepartiet.. Hun i butikken sa at sånn måtte jeg aldri gjøre, for hun sa at dersom man smører krem for nært selve øyet, så kan noe av kremen forsvinne ned under huden og lage poser på sikt. Hun sa at kvinner som har fått operert bort posene under øynene har fått påvist masse oppsamlet kremrester i poseområdet. Jeg synes det hørtes veldig underlig ut og min kritiske sans sier meg at dette neppe kan skje.. Jeg vet forøvrig at det ikke har noe for seg å smøre masse krem på selve lokket og rett under øyet siden huden er så tynn og ikke har porer som resten av huden, men at det var direkte skadelig har jeg aldri tenkt på.. Tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke bruke vanlig fuktighetskrem rund øynene. Huden er veldig tynn og sensitiv der. Det er en grunn til vi det finnes øyekrem :)

Anonymous poster hash: 5c750...e62

AnonymBruker
Skrevet

Den forklaringen tror jeg virkelig ikke noe på.

Men at man får poser under øynene av å bruke tunge ansiktskremer tviler jeg ikke på i det hele tatt. Jeg har poser under øya nå siden jeg var sløv med øyekrem når jeg var yngre. Så vær forsiktig med huden rundt øynene.

Anonymous poster hash: 0fac9...c18

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte nylig å bruke øyekrem (oktober/november) og har nå for første gang fått poser under øynene. Eller bare under det ene. Før brukte jeg ingenting under øynene. Så jeg vet ikke hva jeg synes om øyekrem gitt.

Skrevet

Jeg begynte nylig å bruke øyekrem (oktober/november) og har nå for første gang fått poser under øynene. Eller bare under det ene. Før brukte jeg ingenting under øynene. Så jeg vet ikke hva jeg synes om øyekrem gitt.

Tja, akkurat samme erfaring kan man jo også ha med vanlig fuktighetskrem. Huden rundt og under øynene er såpass tynn og sensitiv at man bør bruke en egen øyekrem, men det er like viktig å finne en som passer til akkurat din hud.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved å bruke en for fet krem rundt øynene kan man få såkalte milier, ser ut som hvite hudormer, men lar seg ikke klemme så lett ut.

Man kan også få poser under øynene, men det er ikke fett, men væske.

Hun hadde tydeligvis ikke greie på hva hun snakket om. Ingen kremer går så godt inn i huden at det legger seg fettklumper under huden.

Anonymous poster hash: 04840...85b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...