Gå til innhold

sykemelding

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

ferien min kommer inn i sykeperioden. Er det nødvendig med s.melding da? perioden vil fortsette etter frien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er sykmeldt sammenhengede før, under og etter ferien - så har du ferien tilgode!

(hvis jeg forstår deg rett.......)

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg var sykemeldt tok jeg ferien i sykemeldingsperioden. Arbeidsgiveren foretrakk dette. Dette ble rimeligste alternativ for arbeidsgiver. Ellers måtte arbeidsgiver leie inn folk senere da jeg var frisk igjen slik at jeg fikk avviklet ferien.

Skrevet

Du har faktisk rett til å få ferien igjen på et senere tidspunkt om du er syk i ferien. Sjefen din kan ikke kreve noe annet. Om du frivillig velger å ta ferien i sykemeldingsperioden er noe annet.

Gjest Anonymous
Skrevet

For det første så er det ikke hva arbeidsgiver ønsker som teller her. Dersom du er syk og ikke kan feriere slik du ønsker så har du krav på ferien til gode. For det andre så er det ikke dyrere for din arbeidsgiver om du tar ut ferien i sykemeldingsperioden. Trygdekontoret betaler sykepengene til deg etter de to første ukene. Det høres ut som om du har en sleip sjef!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Problemet er at han må betale to arb.giverperioder. Mener det ikke er mitt problem.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at han må betale to arbeidsgiverperioder?

Mener du at dersom du tar ut ferien sykemeldingsperioden (da friskmeldes du) så må han betale ny arbeidsgiverperiode etter ferien? Om det er slik så vil det jo iallefall være billigere om du tar ut ferien når du er tilbake i jobb, for ferien må arbeidsgiver stå for åkke som.

Skrevet

uff og uff. Du skal ha igjen feriedagene dine hvis du har vært 100% sykmeldt!!!

Les her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...