Gå til innhold

Gode replika/kopier av RAR gyngestol og acapulco?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter å kikker på kopier av disse stolene på VOGA. Skulle i utgangspunktet gjerne hatt originalene, men har Desverre ikke råd.

Noen som har erfaring mer VOGA, evt. Vet om gode/dårlig kopier?

Anonymous poster hash: 192ce...8c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp hvis du ikke har råd. Det er like harry som en fake merkeveske fra strandprominaden i Tyrkia.

Anonymous poster hash: bf38d...edd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp hvis du ikke har råd. Det er like harry som en fake merkeveske fra strandprominaden i Tyrkia.

Anonymous poster hash: bf38d...edd

Det er egentlig ikke merke som er så viktig for meg, jeg synes bare de er fine. Om det finnes liknende kan jeg like gjerne kjøpe dem 😊

Noen butikker hvor man faktisk kan kikke på produktene?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 😔

Skrevet

De jeg vet som har bestilt fra voga er svært fornøyd med kvaliteten. Det er heltre, godt håndverk og slitesterke stoff. Men de har ikke samme produktene som du lurer på da

• Liker 1
Skrevet

Mange som har bestilt fra VOGA er ikke fornøyde, og jeg mener også det er uetisk å kjøpe en kopi.

Hvorfor må du absolutt ha en kopi? Kan du ikke kjøpe møbler som ligner? Eventuelt spare til du har råd, selv om det tar litt tid.

• Liker 1
Skrevet

Scotthowardshop på ebay:)

Skrevet

Stolen Boze ligner på acapulco, og kan du se på hos Bohus http://www.bohus.no/hage/stoler/hagestoler/boze-stablestol/

Den koster 799,-

Men om man kjøper en replica på VOGA eller en kopi fra Bohus er vel omtrent det samme. Stolene er jo nesten klisslike, målene er ikke veldig forskjellige, så eneste forskjellen er at VOGA er ærlige og sier at de har kopiert den, mens Bohus selger den som egen.

(men Acapulco er kopiert i bøtter og spann, "alle" har den jo inne).

• Liker 1
Skrevet

Men om man kjøper en replica på VOGA eller en kopi fra Bohus er vel omtrent det samme. Stolene er jo nesten klisslike, målene er ikke veldig forskjellige, så eneste forskjellen er at VOGA er ærlige og sier at de har kopiert den, mens Bohus selger den som egen.

(men Acapulco er kopiert i bøtter og spann, "alle" har den jo inne).

Jeg mener det er vesensforskjell på kopi og etterligning.

Bohus selger en stol som ligner mye, og ideen er helt sikkert fra acapulco. Men VOGA går inni patentregisteret og henter tegningene og deretter lager de en kopistol som er lik originalen. Det er nesten som å stjele.

Mennesker har til alle tider laget etterligninger, men hos VOGA er det snak om kopi og manglende respekt for åndsverk. I Storbritannia varer ikke patentene like lenge som i Norge (og store deler av Europa), og derfor er det ikke lovbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...