Gå til innhold

Drikkevarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde tenkt å servere vin/øl og min.vann til maten og kaffe og cognac etter på.

Men siden vi skal ha festen i lokaler der det ikke er bar ville vi bare sette frem øl/vin og min.vann sånn at alle kunne forsyne seg selv etter hvert. (til maten blir det servert)

Det er et uformellt bondebryllup..

synes dere det er kjipt å ikke ha sprit/drinker og at gjestene forsyner seg av drikke selv?

er det noen som har erfaring i hvor mye vi bør kjøpe inn? Vi blir 80.. Det er jo ikke meningen at man skal bli dritings...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt greit at gjestene forsyner seg selv jeg, vi kommer til å ha det sånn vi også :wink: Hvor mye dere må kjøpe inn, kan jeg ikke hjelpe deg med, sliter litt med samme "problem", og dritings i et bryllup er ikke hyggelig, etter min mening.........

Skrevet

Vi glemte ølet til middag,så da ble det servert rødvin,isvann og brus!

Det gikk 10 kartonger rødvin til middagen,og vi var 82 gjester.

Skrevet
Vi glemte ølet til middag,så da ble det servert rødvin,isvann og brus!

Det gikk 10 kartonger rødvin til middagen,og vi var 82 gjester.

Kjekt å vite, litt vanskelig å beregne, men det man ikke drikker opp, tar en jo bare med seg hjem eller gir bort :wink:
Skrevet

Hvis det er brennevin i baren, bør det nok være noen som har litt kontrollen på det. Jeg har vært i ett hvor det var bare å forsyne seg selv, og det ble litt sånn "et melkeglass med cocnac" stil, og folk ble VEEELDIG fulle. Greit at noen "doserer" ut, så blir det litt mer kontroll på mengder. Og dette var ikke utprega festfolk heller! -Jeg skal gifte meg i helga, og har fått søstra til ei venninde til å administrere drikkevarene etter kaffen. De har kjekke målebeger på IKEA.

Skrevet

Det har du rett i, kjekt at noen har litt kontroll ja...og du?? LYKKE TIL I HELGA DA :P

Skrevet

Vi skal ha fri forsyne seg selv bar med både vin, øl og sprit. Stoler på at folk kan å beherske seg.

Ser ikke helt forskjellen på at folk tar en litt sterkdrink de har laget selv, eller at de går og henter 3 svake som noen annen har laget.

Skrevet

Ser ikke helt forskjellen på at folk tar en litt sterkdrink de har laget selv, eller at de går og henter 3 svake som noen annen har laget.

Det tar lengre tid å drikke tre svake, hvilket betyr at en får i seg mindre alkohol.

Skrevet

Vi hadde forresten bartender hele kvelden,og det fungerte utmerket.

Tror det ville blitt litt kaotisk uten bartender,iallfall hos oss,med såpass mange feststemte mennesker!

Skrevet

Det tar lengre tid å drikke tre svake, hvilket betyr at en får i seg mindre alkohol.

Vel, hvis de henter 3 wiskey samtidig og heller dette over i samme glass, går jo vinninga opp i spinninga. Det har jeg sett flere har gjort når jeg har vært i bryllup med bartender.

Skrevet
Vi hadde forresten bartender hele kvelden,og det fungerte utmerket.

Tror det ville blitt litt kaotisk uten bartender,iallfall hos oss,med såpass mange feststemte mennesker!

Jeg var i et bryllup i fjor hvor venner etter tur stod i baren, og det fungerte veeeldig dårlig. Det ble de sterkeste drinkene jeg noen gang har smakt, og å fylle opp cognac-glasset til randen er ikke særlig lekkert.

Så en bartender, eller en annen edru person til å passe baren er nok å anbefale.

Skrevet

takk for mange svar :-)

Vi skal ikke ha brennevin etter middagen, så da tror jeg det skal gå greit at folk foryner seg selv.

Tenkte å fylle noen sink baljer med isvann og legge øl oppi.. (eller kanskje et stort pyntet hvitt badekar?!)

:-)

Skrevet
takk for mange svar :-)

Vi skal ikke ha brennevin etter middagen, så da tror jeg det skal gå greit at folk foryner seg selv.

Tenkte å fylle noen sink baljer med isvann og legge øl oppi.. (eller kanskje et stort pyntet hvitt badekar?!)

:-)

Et badekar hadde vært utrolig kult :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...