Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mange aborter. De fant aldri noen grunn men den gangen de satte meg på albyl e - blodfortynnende så virker det som det funket! De snakket om at blodfortynnende er med på å gi baby næring og derfor vokser baby og ting går bra!

Dette har jeg troen på ettersom jeg nå er i uke 37. - men de sier jeg skal slutte med albyl e tre uker før termin med tanke på

Blødningsfare under fødsel! Nå nærmer jeg meg denne dagen hvor jeg skal slutte. Jeg er livredd!!! Tenk om baby ikke får næring mer og dør eller noe annet katastrofalt skjer med baby når jeg slutter. Kjennner jeg tenker mye på dette og gruer meg veldig. Nesten så jeg har lyst til å bare stå på albylen ut, men sikkert ikke bra det heller.

Er det noen med samme erfaring gode / beroligende råd?

Anonymous poster hash: dbdae...b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La denne inn som anonym bruker - men det var ikke hensikten :)

AnonymBruker
Skrevet

De vil ikke ta livet av babyen din. Det er ikke næring i tabletten, men den gis for å forebygge små blodpropper i morkaken. Morkakevev som rammes av blodpropp kan dø, slik at tilførsel til fosteret blir redusert. Nå er morkaken stor, og tåler det nok bedre enn når morkaken er liten og en liten blodpropp kan ramme en stor del av morkaken. Jeg tenker det er derfor de mener det er trygt for deg å slutte med tabletter, men be om en forklaring fra behandler så du kan føle deg trygg. Lykke til med fødsel og baby!

Anonymous poster hash: ef6ff...1ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også et par aborter og fikk abyl-e samt klexane sprøyter selv om de ikke fant ut hvorfor jeg hadde abortene. Jeg skulle kun gå på det i 12 uker og grudde meg også veeeldig da jeg skulle slutte, tror jeg tok 3 dager ekstra eller noe. Men det gikk heilt fint!😊

Anonymous poster hash: 1ab5f...510

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen erfaring med dette men om det er fare for blodpropp i morkaken så vil du bli fulgt ekstra opp, vil jeg tro. Spør om det :)

Anonymous poster hash: e0d58...27d

Gjest Tekola
Skrevet (endret)

Hei TS.

Slike spørsmål om medisinering er noe du bør ta opp med din lege, da vi på Kvinneguiden ikke har kompetanse til å luke ut eventuelle skadelige råd du eventuelt måtte få her.

Tråden stenges.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...