Gå til innhold

Plutselig nummenhet i halve ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca femten minutter siden kjente jeg de første antydningene til nummenhet på venstre halvdel av ansiktet. Jeg vil ikke si at det er en hevelse, men noe er det. Jeg har svekket følelse på kinnet, kjenner mindre smerte når keg biter meg i tunga eller på innsiden av kinnet. Det er ikke noe synlige forandringer så vidt jeg ser. Nå kjenner jeg at det prikker litt på høyre side også.. Noen som har opplevd det samme?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det blir verre kontakter du lege.

Anonymous poster hash: 5926f...498
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med lege :)

Anonymous poster hash: 3beb0...b4f
Skrevet

Har saumfaret nettet etter ulike symptomer på det ene og det andre, og ut fra det jeg har kommet fram til så venter jeg litt og ser det an. Det kom opp ganske mye, men keg kjenner nok ekstra etter symptomer på slag eller noe. Får keg hodepine f.eks nå så ringer jeg tvert. Ble ordentlig stressa nå, holder på og smører matpakker og leter frem klær til ungene og håper de slipper å våkne opp sammen med en barnevakt i morgen! 😩

AnonymBruker
Skrevet

Typisk symptom på slag, dersom du føler videre nummenhet eller mister kontroll over muskler på ene halvdelen av kroppen må du ringe sykebil asap.

Anonymous poster hash: 01e5d...27a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier ikke å være hysterisk, men nå vil jeg faktisk si du bør kontakte legevakt. Eller; hvis du er en person som fort blir bekymret og har hyppige besøk hos lege/legevakt er det sikkert ikke nødvendig. Er du derimot en person som sjelden føler noe "rart" eller vondt i kroppen, men reagerer på dette - ring legevakten.

Det er litt spesielt å kjenne nummenhet i bare ene halvdelen av ansiktet, da kan det jo som kjent dreie seg om f.eks. hjerneslag. Det bør man ta på alvor.

Anonymous poster hash: 78d3c...ecc
  • Liker 4
Skrevet

Ja, jeg er ganske så påpasselig her nå. Det er fremdeles bare nummenhet, jeg sitter konstant og ser etter forandringer i ansiktet, rister på armen osv.

Skrevet

ring lege....

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Test for om du har hjerneslag:

Syng "Bæ,bæ lille lam". Klarar ein ikkje det; ring legevakt!

Skrevet

Ingen problemer med å synge den :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AB over her. Jeg synes du skal ringe legevakten. Du kan umulig få sove i kveld når du kjenner slike symptomer. HVIS det er snakk om hjerneslag eller lignende er det helt avgjørende å få medisinsk hjelp så fort som mulig. Ta en telefon i det minste?

Anonymous poster hash: 78d3c...ecc
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dra på legevakten. NÅ. Jævlig dumt å sitte hjemme og vente på det store slaget hvis dette virkelig er varselsymptomer på slag.

Anonymous poster hash: bfbc7...da1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare melde om at jeg har en type migrene som gjør meg 'lam' i halve ansiktet. Får problemer med å ta på leppestift når jeg skal klemme leppene sammen, kan ha små problemer med å snakke. Jeg har få eller ingen smerter, men kan få kjempegod luktevne.

Anonymous poster hash: 113c2...596
AnonymBruker
Skrevet

Legevakt nå! De får vurdere om det er noe uskyldig eller farlig!

Anonymous poster hash: 2545b...f7f

AnonymBruker
Skrevet

Ta en telefon til legevakta, ikke nødnummeret, men det "vanlige" telefonnummeret.

Fortell om symptomene. De vil si hvorvidt du burde komme til dem, eller hvilke forandringer du må være obs på.

Anonymous poster hash: e49ab...5ae
  • Liker 1
Skrevet

Typisk symptom på slag, dersom du føler videre nummenhet eller mister kontroll over muskler på ene halvdelen av kroppen må du ringe sykebil asap.

Anonymous poster hash: 01e5d...27a

Jeg ville ringt legen før det. Er så typisk at folk opplever slikt. Så går det over og så yenker de ikke over det. Å vente kan føre til varige men eller dødsfall

• Liker 1
Skrevet

Har ringt dem, legen skulle ringe meg opp. Hun frøkena som svarte mente det hørtes uskyldig ut mtp få symptomer, men hun ville jeg skulle diskutere det med legen. Jeg drar naturligvis hvis jeg må, men jeg er alene med barna mine, og tenker at jeg kjører ikke med mindre legen råder meg til det. Det tar tre kvart å kjøre dit og det blir mye styr og organisering. Men selvfølgelig, jeg drar hvis jeg må.

• Liker 2
Skrevet

Så det er ikke usannsynlig at det kan være noe, til tross for få og svake symptomer?

Skrevet

Hvordan går det TS?

Skrevet

Det går bedre nå :) jeg kjenner fremdeles at det er noe der, men ikke sånn som istad. Og nå har det forsvunnet fra innsiden av munnen :) vi ble enige om at vi lar det ligge. Jeg setter på alarm på tlf kl tre og ser an formen da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...