Livets datter Skrevet 17. august 2004 #1 Skrevet 17. august 2004 Det er nå ca 21/2 år siden jeg flyttet fra eksen min, etter å ha kranglet oss gjennom de 2 siste årene i forholdet. Han gikk stadig oftere ut på byen, drakk tettere, var sur og gretten og havnet ofte i "bråk". Jeg ble lei av dette, i tillegg til at han aldri gjorde noe hjemme. I helgene var det ingen vits i å lage middag, for da var det alkoholen som stod i fokus. Til slutt kom han ikke hjem fra byen i det hele tatt, men sov over hos andre jenter, for å få en sjalu reaksjon fra meg. En natt tok han til og med med seg ei fremmed jente hjem. Klokken var 04.00, og jeg lå og sov. Dette sa han etterpå var av samme grunn; for å få en reaksjon fra meg. Vel, det første året som singel var meget bra, bortsett fra at det var litt "kjipt" å møte ham ute på byen og i diverse tilstelninger (vi har en del felles venner), men så kom det en periode hvor alt gikk fint (trodde jeg). Han var i stadig bedre humør, og vi kunne prate uanstrengt sammen. Men de siste månedene, har jeg stadig fått tilbakemeldinger fra andre om at han KUN prater om MEG, i alle sammenhenger. Og det er IKKE positive ting, men ren og skjær løgn. Nå har han også møtt en jente, og han nøler ikke med å fortelle røver-historier om meg, for å sette henne og meg opp mot hverandre. Til henne har han sagt at jeg synes sønnen hennes er det styggeste barnet jeg noengang har sett (Tenk deg selv hvordan en mor reagerer på et slikt utsagn). Sist helg fortalte han min beste venninde hvor "bra det var at det ble slutt mellom oss, for det plaget ham at jeg aldri vasket håret, og dessuten baksnakket alle vennene mine." :o :o :o Dessuten la han ut om hvor mye min nye kjæreste ser opp til HAM!!! :o :o :o Yeah right!! Jeg kjenner at jeg blir så inn i ........ SINNA! Hva annet er det folk går rundt og tror om meg?? :-( Og hva er den min eks vil oppnå med dette? Det verste er at jeg "hemmelige" ting om ham, som jeg har gått og holdt for meg selv i 2 1/2 år. Egentlig ville det aldri falle meg inn å røpe andres hemmeligheter, men nå bor det en liten djevel i meg, som ønsker at han skal føle sladder/rykter/løgn på kroppen han også, så han skjønner hva han egentlig driver med!! Men akk... jeg får meg ikke til å gjøre slikt. Er det noen som har erfaring med fæle ekser, og kan gi meg noen råd om hvordan jeg skal takle dette?
Gjest MrsL Skrevet 17. august 2004 #2 Skrevet 17. august 2004 Sånt er helt for jæ...... uansett hvilken sammenheng det er i. Vet det er tøfft, men det beste er kanskje å late som du ikke bryr deg om det, for er det en reaksjon han er ute etter så uteblir jo den og det vil bli han som står i ett dårlig lys. I tillegg får vi tro at dine venner vet sannheten og ikke faller for løgnene hans.
Gjest Madam Felle Skrevet 17. august 2004 #3 Skrevet 17. august 2004 Han er tydeligvis ikke ferdig med deg, og holder på slik for å "redde" seg selv. Bry deg ikke om det, men hev deg over det. De som kjenner deg vet at dette ikke er sant.
Cand alt Skrevet 17. august 2004 #4 Skrevet 17. august 2004 Du kan være sjelelig glad for at du er kvitt han. Enig med de som sier at du må bare la det ligge. At han slenger slik om deg tyder på at han ikke har glemt deg. Trist
alisia4 Skrevet 17. august 2004 #5 Skrevet 17. august 2004 Har du venner du stoler på, skal de vite at ryktene ikke er tilfellet. Og da bør du heve deg over det. Han gjør det for å få KONTROLL over deg for å si det mildt. Jeg opplevde det samme med min x. Han løp i hele nabolaget og spredte løgner. Men vi var godt kjent med naboene rundt, og de visste jo selvsagt at alt var bare skittent som kom fra hans munn. Det sier bare alt om ham også da.
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #6 Skrevet 17. august 2004 Er i mer eller mindre akkurat samme situasjon. Trøst deg med at kjærlighet og hat går hånd i hånd, altså har han følelser for deg enda og vel så det, synes synd på han, og utvikle deg selv til å bli langt sterkere med å stå i mot og heve deg over det. DRITVANSKELIG, men du kommer igjennom det.
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #7 Skrevet 17. august 2004 Ps... det bor en jævel i oss alle selvfølgelig har du lyst til å buse ut med det du også, men noe har stoppet deg hittil, og det er bra. Kan du prøve å lære deg å le av han?
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #8 Skrevet 17. august 2004 Dersom disse felles vennene og bekjente kjenner deg like godt som han (eller omvendt) vil de sansynligvis ikke tro på røverhistoriene hans og han vil bare sette seg selv i et dårlig lys. Bare ignorer ham, han er jo en dust likevel..
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #10 Skrevet 17. august 2004 Meg som skrev innlegget ditt over der igjen Kjellebassen... det du sier er det som skjer i en ideell verden, hvilket vi ikke har. De som ikke har vært igjennom det selv, vil ofte ikke forstå, om de er aldri så gode venner. Ikke alle er like smarte, selv om de liker å tro at de er det Det er store sjanser for at mange av vennene hennes vil tro denne eksen. Derfor skal hun bli enda sterkere selv. Noen av dem vil nok alltids ta til vett igijen, men tror ikke det er det hun skal basere det på. Hovedinnleggsskriver, hva skjer når du snakker med han?
Livets datter Skrevet 18. august 2004 Forfatter #11 Skrevet 18. august 2004 For 2 uker siden skulle min venninde på en fest (la oss kalle henne Hege), og møtte helt tilfeldig min eks der. Hun fortalte meg at hele kvelden gikk med på å snakke stygt om meg! Da jeg møtte ham for en uke siden, flakket han med blikket, og det første han sa var: "Du har vel ikke snakket med Hege, vel?" Den setningen sier jo alt. Jeg svarte "Jo, det har jeg selvsagt. Det er tross alt min beste venninde". Da ville han vite hva hun sa, og mente at hun sannsynligvis bare hadde løyet om alt han hadde sagt.
Gjest Eir Skrevet 18. august 2004 #12 Skrevet 18. august 2004 Kjellebassen... det du sier er det som skjer i en ideell verden' date=' hvilket vi ikke har. De som ikke har vært igjennom det selv, vil ofte ikke forstå, om de er aldri så gode venner. Ikke alle er like smarte, selv om de liker å tro at de er det Det er store sjanser for at mange av vennene hennes vil tro denne eksen. Derfor skal hun bli enda sterkere selv. Noen av dem vil nok alltids ta til vett igijen, men tror ikke det er det hun skal basere det på. [/quote'] Men dersom de velger å tro på han så er de kanskje ikke så mye å samle på heller? Jeg ville fortalt min versjon til vennene mine, og satset på at de tror meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå