AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har bestilt ketolyse kur, da jeg er svært overvektig. Lurer da på om barnet mitt kan spise samme mat som meg? Vil IKKE at barnet mitt skal på lavkarbo! Jeg skal ha kosttilskudd samtidig, og da blir det vell 2 middager heretter å lage. Hvordan løste andre dette som går/gikk på en slik kur? Det er mulig jeg er helt dum når jeg spør Anonymous poster hash: 6bd44...200
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har bestilt ketolyse kur, da jeg er svært overvektig. Lurer da på om barnet mitt kan spise samme mat som meg? Vil IKKE at barnet mitt skal på lavkarbo! Jeg skal ha kosttilskudd samtidig, og da blir det vell 2 middager heretter å lage. Hvordan løste andre dette som går/gikk på en slik kur? Det er mulig jeg er helt dum når jeg spør Anonymous poster hash: 6bd44...200 Hvor gammelt er barnet ditt? Er han/hun også overvektig? Anonymous poster hash: 9f790...150
Tøytigern Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har bestilt ketolyse kur, da jeg er svært overvektig. Lurer da på om barnet mitt kan spise samme mat som meg? Vil IKKE at barnet mitt skal på lavkarbo! Jeg skal ha kosttilskudd samtidig, og da blir det vell 2 middager heretter å lage. Hvordan løste andre dette som går/gikk på en slik kur? Det er mulig jeg er helt dum når jeg spør Anonymous poster hash: 6bd44...200 Nei, det kan barnet ikke. 1
Tøytigern Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Hvis du vil skade ditt barns mentale utvikling med å unndra sukker fra hjernen til barnet, så kjør igang. Men da håper jeg ungens fastlege oppdager hva du driver med og melder deg inn til barnevern for omsorgssvikt, med beskjed om hastevedtak så barnet tas ut av hjemmet. Endret 17. mars 2015 av Kosemose 3
Tøytigern Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Hvor gammelt er barnet ditt? Er han/hun også overvektig? Anonymous poster hash: 9f790...150 Barns skal aldri slankes uten i samråd med lege og ernæringsfysiolog. Barn er i vekst og utvikling og hjernen modnes. Utsetter du barnet for en ketolysekur, kan du like gjerne sende barnet til flyktningeleir i Afrika og sulte det der, så det får stanklete bein, bremset vekst, nedsatt tannsubstans og blir latargisk og forvirret. Endret 16. mars 2015 av Tøytigern 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Unnskyld at jeg spør. Bestilte nettopp idag, og driver å undersøker litt om det. Jeg vet at barn ikke skal gå på lavkarbo, derfor presiserte jeg i HI om det. Det var et mega dumt spørsmål, og jeg burde aldri fått barn osv osv.. Sånn, nå trenger ikke KG være kvass lenger. Med vennlig hilsen en TS med IQ under 100. Anonymous poster hash: 6bd44...200 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Hvor gammelt er barnet ditt? Er han/hun også overvektig? Anonymous poster hash: 9f790...150 Nei barnet er sunn og frisk, absolutt ikke overvekt Dessuten er hun alt for liten til å ikke få i seg karbohydrater, hun er 3 år. Formulerte kanskje spørsmålet litt rart, mente om det var nødvendig å lage 2 middager, feks at jeg lager meg kylling, så legger jeg til ris osv til barnet, for at det skal få i seg nødvendige vitaminer og mineraler, eller om jeg må lage to helt separate middager. Anonymous poster hash: 6bd44...200
Gjest Magdalene Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Du skal ta en kur? Ikke spise mat? Det sier seg jo selv at barnet ditt må ha skikkelig mat. Om du skal lage mat, så kan du jo servere det samme som du skal spise, bare med litt karbo ved siden av. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Barns skal aldri slankes uten i samråd med lege og ernæringsfysiolog. Barn er i vekst og utvikling og hjernen modnes. Utsetter du barnet for en ketolysekur, kan du like gjerne sende barnet til flyktningeleir i Afrika og sulte det der, så det får stanklete bein, bremset vekst, nedsatt tannsubstans og blir latargisk og forvirret. Kan ikke du roe deg ned et par hakk? Du tar jo helt av! Les hovedinnlegget. Anonymous poster hash: 6bd44...200 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 http://platform-prod.dudamobile.com/site/1470850?url=http%3A%2F%2Fwww.ketolyse.no%2Foppskrifter#2895 kall meg dum, men hva er feil med feks denne retten til barn? Anonymous poster hash: 309fb...d79
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Unnskyld at jeg spør. Bestilte nettopp idag, og driver å undersøker litt om det. Jeg vet at barn ikke skal gå på lavkarbo, derfor presiserte jeg i HI om det. Det var et mega dumt spørsmål, og jeg burde aldri fått barn osv osv.. Sånn, nå trenger ikke KG være kvass lenger. Med vennlig hilsen en TS med IQ under 100. Anonymous poster hash: 6bd44...200 Ville heller anbefale deg å spise sunt, variert, ofte og lite enn å strebe seg igjennom disse kurene hvor man går ned 15 kg i en smell og opp igjen 30 kg. Just sayin... Men ditt liv - din kropp. Anonymous poster hash: 6adce...b5e 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Nei barnet er sunn og frisk, absolutt ikke overvekt Dessuten er hun alt for liten til å ikke få i seg karbohydrater, hun er 3 år. Formulerte kanskje spørsmålet litt rart, mente om det var nødvendig å lage 2 middager, feks at jeg lager meg kylling, så legger jeg til ris osv til barnet, for at det skal få i seg nødvendige vitaminer og mineraler, eller om jeg må lage to helt separate middager. Anonymous poster hash: 6bd44...200 jO du er ikke den skarpeste kniven i skuffen. Skal du spise kylling, så leger du bare til ris/pasta/potet til barnet i tillegg til grønnsaker etc.. Jøss altså.. Anonymous poster hash: 6adce...b5e 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Du skal ta en kur? Ikke spise mat? Det sier seg jo selv at barnet ditt må ha skikkelig mat. Om du skal lage mat, så kan du jo servere det samme som du skal spise, bare med litt karbo ved siden av. Enig. Barn kan fint spise kylling og spesielt fisk, men ha ris, poteter, salat, grønnsaker osv ved siden av. Og brødmat (gjerne hjemmebakt) til frokost og kvelds Anonymous poster hash: 23c53...141 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Unnskyld alle. Jeg vet jeg er stokk dum. Skulle aldri skrevet her. Blir ikke å svare fremover. TS Anonymous poster hash: 6bd44...200 1
Lizliz Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 Ville heller anbefale deg å spise sunt, variert, ofte og lite enn å strebe seg igjennom disse kurene hvor man går ned 15 kg i en smell og opp igjen 30 kg. Just sayin... Men ditt liv - din kropp.Anonymous poster hash: 6adce...b5e Man går ikke opp igjen med mindre man går tilbake til samme vaner igjen. Har selv mistet 15 kg med denne kuren og tok 10 til med vanlig lavkalori når jeg ikke ville være så lavt på karbs lenger. Ingen kg krøpet på igjen 3 år senere . Så til TS Lag pasta, ris, potet etc i tillegg til ungen din. Du spiser jo helt normal mat bare ikke så mye karbo. Så du trenger ikke lage to middager, bare lag litt ekstra karbs til ungen din lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #16 Skrevet 16. mars 2015 http://platform-prod.dudamobile.com/site/1470850?url=http%3A%2F%2Fwww.ketolyse.no%2Foppskrifter#2895 kall meg dum, men hva er feil med feks denne retten til barn?Anonymous poster hash: 309fb...d79 Ha en potet ved siden av i tillegg, så er det flott. Jeg anbefaler poteter foran ris. Mange lavkarbo-folk er i mot både poteter og ris, men poteter er veldig mettende og ikke usunt så det er bare å kjøre på med poteter Det er viktig at barnet får utviklet smakssansene og får smakt på mye forskjellig mat Anonymous poster hash: 23c53...141 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #17 Skrevet 16. mars 2015 Man går ikke opp igjen med mindre man går tilbake til samme vaner igjen. Har selv mistet 15 kg med denne kuren og tok 10 til med vanlig lavkalori når jeg ikke ville være så lavt på karbs lenger. Ingen kg krøpet på igjen 3 år senere . Så til TS Lag pasta, ris, potet etc i tillegg til ungen din. Du spiser jo helt normal mat bare ikke så mye karbo. Så du trenger ikke lage to middager, bare lag litt ekstra karbs til ungen din lykke til Dette er ikke helt riktig. Så et program på Newton om dette. Når man har gått ned mye i vekt er det kjempevanskelig å holde vekta fordi kroppen har blitt vant med å veie mye og kjemper alt den kan for å komme tilbake til den vekta. F.eks jeg veier 56 kg. Jeg har veid det kjempelenge og om jeg plutselig skulle gå opp eller ned i vekt så er det ikke lange tiden det tar før jeg er tilbake på samme vekta. Så det er ikke bare kcal ut og inn som har noe å si. Husker ikke hva det het dette, men det er i alle fall slik Anonymous poster hash: 23c53...141 4
Lizliz Skrevet 16. mars 2015 #18 Skrevet 16. mars 2015 Dette er ikke helt riktig. Så et program på Newton om dette. Når man har gått ned mye i vekt er det kjempevanskelig å holde vekta fordi kroppen har blitt vant med å veie mye og kjemper alt den kan for å komme tilbake til den vekta. F.eks jeg veier 56 kg. Jeg har veid det kjempelenge og om jeg plutselig skulle gå opp eller ned i vekt så er det ikke lange tiden det tar før jeg er tilbake på samme vekta. Så det er ikke bare kcal ut og inn som har noe å si. Husker ikke hva det het dette, men det er i alle fall slikAnonymous poster hash: 23c53...141 Det er fortsatt kcal inn og ut jo. Men man må nok være forsiktig og passe på i mange år etter. Nytter ikke slanke seg 20+ kg også slutte å tenke på kalorier eller vaner , da kommer de fort på igjen. Men dette skrev jeg jo også. Det handler om å endre vanene sine og tilegne seg kunnskap som gjør at man tar bedre valg.
Tøytigern Skrevet 16. mars 2015 #19 Skrevet 16. mars 2015 (endret) . Beklager, feilposting. Endret 16. mars 2015 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 16. mars 2015 #20 Skrevet 16. mars 2015 Når du har et tre år gammelt barn bør du klare å forstå hva du skal gi barnet ditt å spise. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå