Gå til innhold

Er det unormalt å leie inn håndverkere istedet for å gjøre jobben selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du råd og lyst, så betal for fagfolk med god samvittighet. Her i huset tar vi stort sett ikke annet enn malerarbeidet selv. Vi har nok evnene til å gjøre resten også, men verken energien, lysten, muskelstyrken eller tålmodigheten som skal til. Det beste for ekteskapet er helt klart å overlate jobben til proffene, og så lenge vi har råd til det så hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 138a6...b6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hatt behov for å pusse opp, men jeg ville gjort akkurat det samme som deg: leid inn folk til å gjøre det. Det plager meg ikke at andre er i stand til å pusse opp selv, men jeg vet at jeg ikke ville klart det på skikkelig vis.

Jeg kan fint strikke en genser eller brodere en hardangersømduk, men skal jeg sy en rett fald på en gardin er det noe nær på en katastrofe. Jeg tør ikke tenke på hva resultatet ville blitt om jeg skulle slippes løs med en tapetrull eller tre, samme hvor mange laservatere jeg hadde. Jeg vet også utmerket godt hvordan jeg slet med det nattbordet fra IKEA for to år siden.....

Så jeg ville definitivt overlatt oppussing til proffene. (Kunne muligens våget meg på å male en vegg selv, men jeg er neimen ikke sikker på hvordan det ville gått heller. :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er i gang med en oppgradering av boligen. Blandt annet nytt kjøkken, nytt bad, pusse opp 2 soverom, og skifte en del vinduer.

Har inntrykk av at når vi forteller folk at vi har leid inn et firma til å gjøre jobben, så stirrer folk på oss som om vi har 2 hoder hvorpå de spør: "firma?? Hvorfor gjør dere ikke det meste selv? Vinduer kan da alle skifte, gulvbelegg kan alle legge, alle kan legge tapet, alle kan rive bad, det eneste vi iflg en del bekjente trenger fagfolk til er elektriker og rørlegger.

Feil. Hverken jeg eller min mann er snekkere. VI vil gjerne ha et godt resultat som ser skikkelig ut. Vi vil ha et kjøkken som ikke ser ut som det er hjemmesnekret i vedsjåen, eller et bad med skjeve plater. Eller utette vinduer eller vablete tapet. Vi er ikke snekkere. Vi vil heller ikke bo på en byggeplass i årevis, og bruke all vår fritid på oppussing, for å spare noen tusenlapper.

Dessuten vil vi vite at huset er salgbart om vi vil selge. Vi vil ikke at alt skal se hjemmelaget og skakt ut.

Åh! Blir dårlig innvendig. Er det virkelig gjengs oppfatning at alle pusser opp boligen selv? Jeg vil våge å påstå at om jeg går enkelte ikea-kjøkken etter i sømnene så vil det vises at det er satt opp av hobbysnekkere og ikke folk med papirer på at de kan snekre. Bare for å ta et eksempel.

Er vi unormale som ikke vil bo i en hjemmesnekret trehytte?? Trodde de fleste hyret inn fagfolk til oppussing, men har egentlig aldri spurt beljentskapskretsen rett ut. Men ut fra det vi hører er vi unormale og stormannsgale som leier inn et seriøst firma til å oppgradere en bolig som er verdt flere millioner, som vi også akter å få igjen ved et evt salg. Vi er ikke interessert i å tape flerfoldige 100 tusen fordi en potensiell kjøper trekker fra flere hundre tusen pga at boligen er hjemmesnekret av oss!!

Anonymous poster hash: ec0c5...d59

Vi skal gjøre omtrent det samme, og sparer vel omtrent en halv million på å gjøre mye selv. (Ikke ting som en elektriker, rørlegger eller ting som krever attester som membran på bad osv).

Det er selvfølgelig opp til dere hva dere gjør, jeg hadde ikke reagert på valget deres, men selv så pusser vi nå opp hele boligen istedet for kun noen få rom fordi vi valgte og gjøre mye selv.

Her er ingenting særlig skakt heller, da min mann er utdanner tømrer og jobber innen et annet felt av byggebransjen.

Anonymous poster hash: d2e1b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...