Gå til innhold

gravid-farlig med stevia?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

spiste akkurat noen dent-pastiller, før jeg oppdaget at de inneholder stevia..Huff, ser at det ikke er anbefalt. Det kan jo ikke være store mengder jeg har fått i meg..Grunn til bekymring? :(

Anonymous poster hash: 72c6c...33b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mammanicolene

Jeg spiste 3 esker av den hver dag i nesten en uke når jeg lå med influensa forrige uke. Tror det går greit jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går nok helt sikkert greit. Det er ingen studier til nå som viser at stevia er farlig for gravide, men det er heller ikke forsket mye på graviditet og stevia.

Allikevel, det er lite indikasjon på at det skulle kunne være farlig, og du har jo fått i deg ekstremt lite. Hvor har du forresten lest dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

takker for svar

vet ikke helt hvor jeg har plukket det opp, leste vel noe på nettet(google er litt skummelt når man er gravid:)

Men regner vel med at mengden må ha noe å si, at hvis man spiser det feks i kaker og bakverk og hver dag, noen pastiller må vel gå greit..

Anonymous poster hash: 72c6c...33b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge du følger retningslinjene til FHI så er du trygg

Anonymous poster hash: 44321...e1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk, alt med måte :) store doser stevia er nok ikke bra uansett, gravid eller ei..men noen dentpastiller med stevia tror jeg ikke tar livet av hverken deg eller baby! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...