AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Jeg fikk i gave i dag en Samsung Galaxy S5. Jeg bruker Nokia Xpressmusic. Nå er jeg ikke så flink med mobiler, så jeg er litt usikker om dette med å flytte sim-kortet fra Nokiaen til Samsungen. Bruker de samme sim-kort? Hva med resten av dataen på Nokiaen? Hvordan flytte den? Finnes det noen butikk hvor jeg kan gå og få alt dette gjort (ha Samsungen klar for bruk med dataen fra Nokiaen)? Koster det noe å få en slik hjelp på butikk? Hvor i Oslo kan man få hjelp med dette? Takk. Anonymous poster hash: 76fc8...bf2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 S5 bruker vel minisim? Anonymous poster hash: 499bb...02d
Klatt Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Antar du har fått hjelp til dette allerede, men nei, en S5 bruker microsim og du må med stor sannsynlighet få nytt simkort. Det er ingen automatikk i overføringen av data mellom to telefoner, så det må gjøres manuelt i en eller annen forstand. Som regel kan de aller fleste elektronikkbutikker hjelpe med å overføre data (bilder, sms, kontakter, osv), men gjerne mot betaling. Pleier å koste rundt 300 +/- for en full overføring. Nytt simkort koster stort sett 200 kr i butikk. Du kan også bestille gratis direkte fra operatøren din, men da må du vente på å få tilsendt nytt i posten!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Jeg snakket med operatøren min og bestilte et nytt SIMkort, fordi de viste seg at de to telefonene bruker forskjellig SIMkort, ja. Jeg finner ut angående overføringen av data. Takk alle sammen! Anonymous poster hash: 76fc8...bf2
Neidu!! Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Hvis det er android så kan du synkronisere nesten alt med google og få alt over på den måten ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå