Gå til innhold

Samværsavtale, lei far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger hjelp fra dere damer. Mor til barnet og jeg holder på å lage ny samværsavtale etter hennes ønske etter jeg og min kjæreste bestemte oss for å bli samboere. Det har blitt masse problemer etter jeg fant meg en ny kjæreste, siden jeg da ikke kan være på tå og hev for henne 24/7 lengre med tanke på min kjæreste og vårt forhold så blir jo ting forandret.

Problemet er nå denne samværsavtalen, vær gang jeg ikke er enig i det hun sier eller har lyst at det skal være annerledes begynner hun å snakke nedlatende til meg, forteller meg at jeg blir manipulert av min nye kjæreste bare fordi hun ikke får det som hun vil. Hun sier at jeg ikke respekterer henne og er nedverdigende mot henne fordi jeg har andre meninger ol.

Dette er veldig slitsomt, og vi får aldri laget noe avtale så lenge det ikke blir som hun vil. Nå vil hun til familieværn kontoret der hun bor, som er i Molde. Jeg oppholder meg i Oslo område, så det er både dyrt og vanskelig for meg å bare dra ned der for en dag...

Er det noe jeg kan gjøre for å få denne avtalen i boks. Nå har jeg ikke sett min sønn siden begynnelsen av januar på grunn av dette og jeg får ikke sett han viss vi ikke har en avtale.

Fikk tips av min samboer til å skrive her, siden hun ikke hsdde noe råd og komme med og i tillegg så vil hun ikke ta del i avtalen for hun vil ikke det skal bli mer problemer. Så avtalen er bare mellom meg og mor til barnet.

Anonymous poster hash: f45ef...c99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

stå opp for barnet ditt å sett han før kjæresten din. fatter ikke at mannfolk bare kan si "nei jeg har andre prioriteringer" når de plutselig får seg kjæreste igjen.

Anonymous poster hash: d704d...66d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

stå opp for barnet ditt å sett han før kjæresten din. fatter ikke at mannfolk bare kan si "nei jeg har andre prioriteringer" når de plutselig får seg kjæreste igjen.

Anonymous poster hash: d704d...66d

Jeg tror du missforstod. Mor til barnet vil ikke at barnet skal være hos oss mer en 3-4 ganger i året. Jeg ønsker mye mer, før hadde vi annen hver mnd på grunn av avstand og dette vil jeg ikke endre. Jeg får ikke lov til å ha han til jul/nyttår i år heller sier hun.

Det er ikke vi som er problemet her!

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan fint ta dette på familivernkontoret

Dere møter begge opp på deres nærmeste kontor, og det blir tatt en samtale via telefon.

Dem har høytalere på telefonene. Dere har da en behandler fysisk tilstede på hvert kontor.

Anonymous poster hash: 16e9f...aae
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du missforstod. Mor til barnet vil ikke at barnet skal være hos oss mer en 3-4 ganger i året. Jeg ønsker mye mer, før hadde vi annen hver mnd på grunn av avstand og dette vil jeg ikke endre. Jeg får ikke lov til å ha han til jul/nyttår i år heller sier hun.

Ts

Du bor jo veldig langt unna barnets mor!

Blir ikke mye samvær da...

Anonymous poster hash: b8c86...512

Skrevet

Ta kontakt med familievernskontoret så hjelper de dere med dette.

Det kan være svært greit å ha noen nøytrale utenforstående til stede.

AnonymBruker
Skrevet

TsAnonymous poster hash: f45ef...c99

Altså, jeg forstår deg slik at mor og barn per i dag bor i Molde, og du bor i Oslo?

Hvor gammelt er dette barnet? Et barn i skolealder kan ikke bo 1 mnd i Oslo og en mnd i Molde. Det blir bare rot i skolegangen. Et barn i barnehagealder er for lite til å bo 1 mnd her og 1 mnd der..

For å være ærlig ser jeg ikke at du har mye til sjanse uten å flytte nær mor. Så lene mor ikke har flyttet nylig har barnet venner der og du vil (som mor påpeker) ikke ha en sjanse til å få omsorg uten hennes vilje med mindre hun er uegnet som mor.

Anonymous poster hash: b7f38...1f2

AnonymBruker
Skrevet

Du bor jo veldig langt unna barnets mor!

Blir ikke mye samvær da...

Anonymous poster hash: b8c86...512

Flyttet til Molde når hun fikk barn, flytter tilbake til Oslo når vi gikk fra hverandre. Hsdde ikke noe nettverk der, prøvde bare å gjøre det som jeg trodde var rett på den tiden hun ble gravid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg forstår deg slik at mor og barn per i dag bor i Molde, og du bor i Oslo?

Hvor gammelt er dette barnet? Et barn i skolealder kan ikke bo 1 mnd i Oslo og en mnd i Molde. Det blir bare rot i skolegangen. Et barn i barnehagealder er for lite til å bo 1 mnd her og 1 mnd der..

For å være ærlig ser jeg ikke at du har mye til sjanse uten å flytte nær mor. Så lene mor ikke har flyttet nylig har barnet venner der og du vil (som mor påpeker) ikke ha en sjanse til å få omsorg uten hennes vilje med mindre hun er uegnet som mor.

Jeg hadde han fra mandag til søndag annen hver mnd. Han er i barnehage alderen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde han fra mandag til søndag annen hver mnd. Han er i barnehage alderen.

Dette virker så typisk mødre har jeg opplevd... Lever litt på det samme her. Mor nekter samvær, og skule helst sett å stikke av med barn og pengesum. Stå på ditt, barnet har behov for far! Skjønner at ting blir annerledes med ny kjæreste, men ikke la henne kjøre over deg!!

Anonymous poster hash: b9d51...a89

• Liker 1
Skrevet

Best å ta det på familievernkontor, du i oslo, slik at mor holder seg konstruktiv.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal samværsavtalen endres? Frem til dere har ny avtale er det uansett den gamle som gjelder. Hun kan ikke nekte deg å se barnet ditt bare fordi hun har lyst. For din del burde du ønske FVK velkomne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde han fra mandag til søndag annen hver mnd. Han er i barnehage alderen.Anonymous poster hash: f45ef...c99

Så du hadde barnet en uke hver andre måned? Du forstår at dette er en avtale som må opphøre høsten barnet er 6 år? Etter det ser du han realistisk maks 50% av skoleferiene.

Altså, ts: om du og mor starter krangle om avtalen så vil vedkommende fagperson som kommer inn i bildet ha en person (og kun bare denne ene personen) sin interesse i tankene. Den ene personen er barnet. Om barnet signaliserer at å reise med fly Molde-Oslo en gang i året er nok så ser du barnet en gang i året, med mindre du besøker Molde oftere. Sånn er det bare.

Du og mor MÅ bli enige. Ditt eneste andre reelle valg er å pakke sammen, flyte til Molde (i guttens skolekrets) og være superpappa.

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan fint ta dette på familivernkontoret

Dere møter begge opp på deres nærmeste kontor, og det blir tatt en samtale via telefon.

Dem har høytalere på telefonene. Dere har da en behandler fysisk tilstede på hvert kontor.

Anonymous poster hash: 16e9f...aae

Tusen takk! Dette hjelper så mye, tror nok det er det vi gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Så du hadde barnet en uke hver andre måned? Du forstår at dette er en avtale som må opphøre høsten barnet er 6 år? Etter det ser du han realistisk maks 50% av skoleferiene.

Altså, ts: om du og mor starter krangle om avtalen så vil vedkommende fagperson som kommer inn i bildet ha en person (og kun bare denne ene personen) sin interesse i tankene. Den ene personen er barnet. Om barnet signaliserer at å reise med fly Molde-Oslo en gang i året er nok så ser du barnet en gang i året, med mindre du besøker Molde oftere. Sånn er det bare.

Du og mor MÅ bli enige. Ditt eneste andre reelle valg er å pakke sammen, flyte til Molde (i guttens skolekrets) og være superpappa.

Fult klar over det og da skal han være hos meg i skoleferiene og annen hver jul og nyttår. Dette hadde vi avtalt i den gamle avtalen, og 2 og en halv uker i sommerferien.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal samværsavtalen endres? Frem til dere har ny avtale er det uansett den gamle som gjelder. Hun kan ikke nekte deg å se barnet ditt bare fordi hun har lyst. For din del burde du ønske FVK velkomne.

I hovedgrunnen var det for å legge til noen punkt som publisering av bilder på sosiale medier og legge til min samboer som en av de som kan hente han på flyplass og være "barnevakt" når jeg er på jobb. Trodde jeg, men var flere ting hun ville endre på som samvær som jeg absolutt ikke ikke går med på.

Skrevet

Fult klar over det og da skal han være hos meg i skoleferiene og annen hver jul og nyttår. Dette hadde vi avtalt i den gamle avtalen, og 2 og en halv uker i sommerferien.

Hvorfor bare 2 og en halv uke i sommerferien? Halv ferien er 4 uker.

AnonymBruker
Skrevet

Det er også en STOR fordel o. Du bruker dine egne ord i samtaler med mor og ikke demonstrerer at ballene dine er i en annens skruestikke.

Det høres brutalt og er muligens fornærmende, men menn har en tendens til å bli blind av forelskelse. Kvinner har en tendens til å skulle ta kontroll på mannens liv. Eksen har da en tendens til å bli sjalu og vil i tillegg beskytte barnet mot en kvinne som setter barnets far opp mot de.

Anonymous poster hash: ef31c...bc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...