Gå til innhold

Ned 3-4 kg, men vil ikke være konstant sulten… Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en kvinne som vil ned 3-4 kg før sommeren. Jeg kan godt spise sunt, men jeg vet ikke om jeg klarer å sulte meg… Jeg trener mye og blir ufattelig sulten etter treningsøktene. Noen som har tips/erfaringer til mat som man faktisk blir mett av, og som ikke inneholder alt for mye kalorier? Magre salater osv er uaktuelt. Blir ikke mett selv med egg og tunfisk i.

Dette er det jeg har spist i dag for å gi en liten indikasjon på mitt kosthold (bør merkes at jeg har spist mer karbohydrater i dag enn det jeg pleier):

Frokost: havregrøt med en hel banan, melk, ca 10 nøtter og syltetøy uten sukker.

Mellom nr 1: 2 plommer

Lunsj: 6 lapper av banan, havregryn, melk og egg med syltetøy uten sukker.

Mellom nr 2: 2 plommer+ bringebær og blåbær med melk.

Middag: tortellini (spiste en hel pakke, dvs spiste 2 porsjoner) med salat, paprika, tomat og pesto.

Mellom nr 3: 2 tomater

Har drukket en kopp kaffe, ellers ingen flytende kalorier.

Har ikke spist kveldsmat enda.

Anonymous poster hash: b6a18...f49
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Myfitnesspal.com

Det siste jeg vil er å telle kcal. Det er ufatterlig slitsomt synes jeg… Og det gjør meg som regel mer sulten fordi jeg stadig tenker på hvor mye jeg får lov til å spise resten av dagen. Tenker mer på mat som gir god og varig metthetsfølelse, men som ikke er proppfull av kalorier. TS

Anonymous poster hash: b6a18...f49

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt er kjempebra. Det blir imidlertid ganske kaloriholdig med en hel banan og nøtter til, bare så du er klar over det. Lappene er sannsynligvis mye mer kaloriholdige enn du er klar over, og jeg vil anbefale deg å droppe disse fullstendig. Både tortellini og pesto er også veldig kaloriholdig, og det er lite næring i pasta, så jeg vil anbefale at du lar det høre til sjeldenhetene.

Forslag til ting du kan spise:

- Rugsprø med diverse pålegg og grønnsaker, (f.eks. skinke, salat og agurk eller paprika/leverpostei med agurk/en banan som pålegg).

- Cottage cheese med fruktbiter i, kjempegodt, mettende og sunt.

- Kyllingfilet med grønnsaker

- Laksefilet med grønnsaker

- Hjemmelagde karbonader

Anonymous poster hash: 6ee59...e18
Skrevet (endret)

I utgangspunktet skal det ikke være nødvendig å sulte seg for å gå ned i vekt, tvert imot, å holde seg mett nok er den eneste måten å få det til på... om man da ikke vil ned i en usunn vekt, og da er sultfølelse kroppens måte å si ifra på. Det er lite protein og fett i eksempelet ditt. Spiser du ikke kjøtt eller fisk? Lettere å gi råd om vi vet om dine restriksjoner.

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...