Gå til innhold

CV og søknad elektronisk - jobbsøkende student!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en fulltidsstudent på 22 år som søker deltidsjobber og lurte på et par ting i forhold til søknadsprosessen.

Det har seg slik at jeg ikke har all verdens arbeidserfaring fra tidligere. Har nå jobbet deltid ved studiene på samme sted i snart to år, dette er vel egentlig min første ordentlige jobb. Før det har jeg hatt noen små sommerjobber o.l.

Jeg fyller inn elektronisk CV nå, og lurer på hvor mye av disse småjobbene jeg skal ha med (noen av de har vært over en veldig kort periode). Når jeg fyller inn i arbeidserfaring-feltet føler jeg det blir så lite å fylle inn der. Burde jeg ha med "alle" småjobber her (synes det blir litt teit) eller bør jeg legge vekt på den siste (ordentlige) jobben jeg har hatt nå? Blir det lite med bare en eller to? Gjør en strålende jobb i min nåværende jobb og vil si jeg har en god referanse derfra! :)

Har dere ellers andre tips til elektroniske søknader?

Det er noen egne felt man kan fylle inn: "Faglige tilleggsopplysninger og søkeord", "Personlige tilleggsopplysninger og søkeord". Skjønner ikke helt om jeg skal fylle noe inn her, føler det egentlig bare blir overflødig. Man kan legge til vedlegg, men det tenker jeg man kan ha med ved evt. intervju. Tanker?

Under arbeidserfaring kan man legge til kommentarer under hver stilling/utdanning man har hatt, bør man f.eks. skrive hva slags arbeidsoppgaver man hadde i stillingen sin?

Er altså litt usikker på hvordan jeg bør utforme CV og søknad for å gjøre best mulig inntrykk! Ikke blir det noe lettere med slike elektroniske skjemaer heller. :laugh: Søknadene mine synes jeg blir bra egentlig.

Hvilke lure tips har dere for å skrive best mulig CV og søknad (spes. elektroniske)?

Takker for alle tips og råd fra andre jobbsøkende og alle andre!


Anonymous poster hash: a1bbb...f25



Anonymous poster hash: a1bbb...f25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...