AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 1. Er det "feil" å sykle/buss til skolen når du er 18 år og går på vgs? 2. Er ryggsekk ut ? Jeg synes selv det er veldig praktisk 3. Når kan man ikke lenger bruke klær fra wow.no 4. Blir det altfor dumt å snakke for meg om seg selv, og å avbryte folk hele iden når de snakker, det gjørjeg for ofte, men glemmer f'**' hele tiden uansett. Noe man kommer på i tidspunktet. 5. Er det for flaut å sitte å drikke burn energidrikke i første økta på skolen, gjerne spise en sjokolade og :D Hva synes dere er sosialt selvmord, var noen av disse punktene kanskje akkurat dette? :D Anonymous poster hash: 8b041...2d3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Kjenner meg ikke igjen i noen av disse punktene Anonymous poster hash: 85f15...c5c 3
Tøytigern Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Sosialt selvmord? Fordi du sykler til skolen, bruker ryggsekk, klær fra wow, drikker energidrikk og spiser sjokolade i timen på skolen? Da har du feil folk rundt deg. Da er de mennesker som er så overfladiske at man egentlig bør ignorere det de mener. Om du ikke lytter til folk og alltid avbryter vil du nok etterhvert oppdage at folk ikke er så begeistret for deg. Fordi du tar all oppmerksomheten. Å glemme å la være å ta all oppmerksomheten er litt underlig. Spør deg selv hvorfor du må ha alles øyne og oppmerksomhet på deg selv hele tiden. Egentlig bør du bli litt flau av et sånt umodent behov. Endret 16. mars 2015 av Tøytigern 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Ingen av delene er sosialt selvmord. Sykle og ta buss er helt topp, ryggsekk er helt innafor, klær fra wow kan man gå med så lenge man passer det, men hettegenserne med "wow" er vel litt ut, spørsmål 4 skjønte jeg ikke, og drikk så mye burn du bare vil, men den kommer du muligens til å få et par blikk på, hverfrall fra her jeg kommer fra. Men det varier jo over alt. Men de fleste her blir sett på som litt harry hvis man drikker mye av det. Er jo bare sukker, og er man 18 år kan man jo begynne å vende seg til kaffe ;-) Anonymous poster hash: e6930...abc
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 På min vgs kom alle med buss eller sykla hvertfall. Det bilgreiene er et bygdefenomen. Bruk sekk om du ønsker det, hvem bryr seg? Å avbryte folk når de snakker og plapre altfor mye er en uting. Prøv å høre etter hva andre sier:) Syns kanskje ikke energidrikk og godteri hører til på skolen. Hva med vannflaske og noe frukt? Ingenting av det du nevner gir sosialt selvmord. Er bare at når man er 18år virker slike ting viktige. Det er godt å bli litt eldre:)Anonymous poster hash: 54454...067 1
Cashbah Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Gjør som du selv føler for og drit i hva andre mener. Det er en vanskelig ting å få til, men det vil gjøre at du slapper mye mer av. Det er ditt liv, ikke la noen andre bestemme over det. Gjør som du vil.
Gjest pandabjørnen Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Alt dette her vet du nok best selv hvordan det evt. vil "plage" deg og hva du burde velge, det kan ikke andre personer bestemme for deg. 4. er likevel i mine øyne det punktet du burde tenke mest på, for stort sett ingen liker selvopptatte personer som avbryter en samtale for å prate om seg selv. Ingen er så viktig at de hele tiden må sette seg selv først.....
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 På min vgs kom alle med buss eller sykla hvertfall. Det bilgreiene er et bygdefenomen. Bruk sekk om du ønsker det, hvem bryr seg? Å avbryte folk når de snakker og plapre altfor mye er en uting. Prøv å høre etter hva andre sier:) Syns kanskje ikke energidrikk og godteri hører til på skolen. Hva med vannflaske og noe frukt? Ingenting av det du nevner gir sosialt selvmord. Er bare at når man er 18år virker slike ting viktige. Det er godt å bli litt eldre:)Anonymous poster hash: 54454...067 Ts: ja eller synes mye av dette er litt sosialt selvmord, men jeg tror du og de andre misforstod innlegget her litt. Jeg bare ga eksempler på typisk selvmord ting man kan gjøre for å drite seg ordentlig ut. Ville egentlig bare høre hva dere ser på som sosialt selvmord :D Anonymous poster hash: 8b041...2d3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 1. Er det "feil" å sykle/buss til skolen når du er 18 år og går på vgs? 2. Er ryggsekk ut ? Jeg synes selv det er veldig praktisk 3. Når kan man ikke lenger bruke klær fra wow.no 4. Blir det altfor dumt å snakke for meg om seg selv, og å avbryte folk hele iden når de snakker, det gjørjeg for ofte, men glemmer f'**' hele tiden uansett. Noe man kommer på i tidspunktet. 5. Er det for flaut å sitte å drikke burn energidrikke i første økta på skolen, gjerne spise en sjokolade og :D Hva synes dere er sosialt selvmord, var noen av disse punktene kanskje akkurat dette? :D Anonymous poster hash: 8b041...2d3 Punkt 4) og 5) er sosialt selvmord. De andre punktene er helt ålreit og greit for alle uansett hvem og hvor.Anonymous poster hash: 5a3d9...a54
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Ts: ja eller synes mye av dette er litt sosialt selvmord, men jeg tror du og de andre misforstod innlegget her litt. Jeg bare ga eksempler på typisk selvmord ting man kan gjøre for å drite seg ordentlig ut. Ville egentlig bare høre hva dere ser på som sosialt selvmord :DAnonymous poster hash: 8b041...2d3 Det varierer jo veldig fra sted til sted og fra skole til skole. Nå begynner det å bli noen år siden jeg gikk ut av vgs (sentralt i oslo), men der var det kanskje "sosialt selvmord" å stemme FrP/høyre/KrF, være USA-vennlig, ikke være oppdatert i samfunn/nyheter, like "feil" musikk, være for bertete/sossete/merkebevisst. På andre skoler var sikkert designvesker, bleket hår og det å få dårlige karakterer populært..Anonymous poster hash: 54454...067
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 1. Er det "feil" å sykle/buss til skolen når du er 18 år og går på vgs? 2. Er ryggsekk ut ? Jeg synes selv det er veldig praktisk 3. Når kan man ikke lenger bruke klær fra wow.no 4. Blir det altfor dumt å snakke for meg om seg selv, og å avbryte folk hele iden når de snakker, det gjørjeg for ofte, men glemmer f'**' hele tiden uansett. Noe man kommer på i tidspunktet. 5. Er det for flaut å sitte å drikke burn energidrikke i første økta på skolen, gjerne spise en sjokolade og :D Hva synes dere er sosialt selvmord, var noen av disse punktene kanskje akkurat dette? :D Anonymous poster hash: 8b041...2d3 Syntes kun punkt nr. 4 er sosialt selvmord. Ikke mange som liker noen som kun snakker om seg selv, og mangler evnen til å kunne lytte.Anonymous poster hash: 3f103...924 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Ts: noe jeg gjør ofte da er at hvis jeg sitter med o andre i storefri og skal snakke liksom så bare faller eg t av samtalen og sitter å stirrer tom på noen ellernoe uten noe i hodet. Folk synes jo dette er rart, og blir ofte snakket om på grunn av akkurat dette... Anonymous poster hash: 8b041...2d3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Herregud, hvis punkt 1 er sosialt selvmord håper jeg ikke du blir avgjørende for norges eller verdens fremtid akkurat... Anonymous poster hash: db83c...9f6 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Høres ut som om du er veldig "inn i deg selv", ts. Alle ser faktisk ikke på alt du gjør altså. Men noen ting jeg syns er ille er: ● å drikke seg alt for full på en fest og kline med mange eller spy utover gulvet. ● Alltid drikke brus/burn mens man snakker om hvor "avhengig" man er av dette. ● klage på at man er røyk/snus syk, og bommer av alle. Men ikke kjøper selv. (Slutt da?) ● sminke seg som en dust. Den skolen jeg gikk på hadde mye mobbing, så så lenge noen var "flinke" til det så kunne de komme unna med mye ting som andre kunne bli sett ned på.. Jeg og venninna mi brukte veske over skulderen på vgs og jeg ble skeiv i kroppen! Kanskje det ikke skjer med så mange (?) Men den dag i dag så ber folk meg faktisk om å rette opp skuldrene mine fordi den ene er høyere enn den andre.. Det med buss var mer "kult" enn å bli kjørt der jeg gikk. Ble du kjørt så var du barn. Anonymous poster hash: 541c3...231 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 Jo og jeg skulle si noe mer: hvis det er vanskelig å avbryte så er det noe jeg pleier å gjøre som gjør det litt lettere. Jeg avbryter ikke fordi jeg vil ha oppmerksomhet, jeg liker ikke oppmerksomhet egentlig. Men noen ganger er det impulser og andre ganger fordi jeg ikke hører etter hva de andre blablablaer om. Men noen ganger så sitter jeg og tenker "vent til hun er ferdig nå", det hjelper. Jeg får jo ikke alltid med meg hva de sier uansett heheAnonymous poster hash: 541c3...231
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #16 Skrevet 17. mars 2015 1. Er det "feil" å sykle/buss til skolen når du er 18 år og går på vgs? 2. Er ryggsekk ut ? Jeg synes selv det er veldig praktisk 3. Når kan man ikke lenger bruke klær fra wow.no 4. Blir det altfor dumt å snakke for meg om seg selv, og å avbryte folk hele iden når de snakker, det gjørjeg for ofte, men glemmer f'**' hele tiden uansett. Noe man kommer på i tidspunktet. 5. Er det for flaut å sitte å drikke burn energidrikke i første økta på skolen, gjerne spise en sjokolade og :D Hva synes dere er sosialt selvmord, var noen av disse punktene kanskje akkurat dette? :D Anonymous poster hash: 8b041...2d3 1. Slettes ikke feil. De færreste 18-åringer har vel råd til å kjøpe en bil selv? En del gjør det jo, men tenk heller på at kroppen din blir sprekere om du sykler. 2. Jeg vil anta at sekk er ut. Men om du foretrekker sekk, så kan du prøve å fokusere på at det er ergonomisk best for ryggen din/skuldrene dine enn å bruke en tung skulderveske. 3. Har ikke peiling. 4. Du bør ikke avbryte folk når de snakker. Det er en uting. Generelt sett er det ikke dumt å snakke om seg selv, men du kan ikke gjøre det alt for mye heller slik at du virker "høy på deg selv". Må se det litt an etter situasjonen/folka du er rundt, prøve å virke interessert i den du er med/spørre den om ting som er aktuelt for vedk. heller enn å bare snakke om deg selv. 5. Du bør nok vurdere å legge deg tidligere selv om det ikke er kult. Behøver ikke å snakke om det til de andre. Sjokolade er ingen bra frokost, og det bør man ikke ha hver dag uansett. Ellers forstår jeg at du liker Burn, men legg deg heller tidligere på kvelden. Skjønner at det kan være litt sosialt selvmord om man da går glipp av kule program på kveldstid, men de sendes vel ikke hver dag i uka?? Anonymous poster hash: 2c71a...0f8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #17 Skrevet 17. mars 2015 De fire første er ok, 5 burde du skamme deg over. Hadde jeg sett noen drikke burn i storefri hadde jeg daua av flauhet. Også burde du tenke over om du kan ha ADHD, da å dette ut og bli "blank" kan være resultat av at hjernen din har problemer med å konsentrere riktig. Du burde også kutte ut drittmat som energidrikker og sjokolade, slike ting gjør konsentrasjonen din mye verre. Slutt med boller og brus. begynn med grønnsaker og kjøtt (ikke pølser og hamburgere). Anonymous poster hash: f52a4...a5b
Chizue Skrevet 17. mars 2015 #18 Skrevet 17. mars 2015 Sosialt selvmord: "Bli med ut i helga, drikke, feste... YAAAAY" Meg:".....Nei, skal game...^^" Og slik gikk de første årene mine på vgs i allefall, jeg hadde null interesse av å henge med fulle folk eller drikke.. Så jeg og mine andre venner møtte opp og nerdet istedet
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #19 Skrevet 17. mars 2015 Punkt 4. er muligens ikke sosialt selvmord, men helvetes irriterende, og noe som nær kvalifiserer til juling om det stadig gjentar seg. Anonymous poster hash: 9bbf3...bd0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #20 Skrevet 17. mars 2015 Ganske sykt at noen faktisk mener at det er sosialt selvmord å drikke energidrikk. Hva i alle dager Anonymous poster hash: f5c29...de9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå