Gå til innhold

Har du barn på privatskole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil du kanskje fortelle litt om deres erfaring? Både positivt og negativt. Gjerne også hvilken skole dere valgte og hvorfor :)

Takk på forhånd!

Anonymous poster hash: 91004...e22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Men det er videregående, regner med du mener barneskole?

Skrevet

Jeg har ikke barn, men gikk selv på to privatskoler. Først gikk jeg på en internasjonal midt i sentrum i Trondheim, men jeg husker ikke stort fordi jeg gikk der fram til 3. klasse. Husker bare at jeg var flink til å snakke britisk da alt av undervisning foregikk på engelsk. Det dumme var vel at skolegården var helt grå og liten siden den lå midt i byen.

Så gikk jeg noen år på offentlig skole før jeg begynte på Steinerskolen fordi den lå nærmest etter at vi flyttet. Må innrømme at jeg likte Steinerskolen mye bedre, både miljømessig og innen pedagogikk. Skole var faktisk morsomt, og jeg fikk faktisk ferdig ungdomsskolen der selv om mange mener at offentlige ungdomsskole er mye bedre. Fikk også varmmat på Steinerskolen, som var et stort pluss. Var veldig kjedelig med matpakke de årene jeg gikk på offentlig skole (4 år).

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde i Danmark når barna gikk i grunnskolen. Jeg er i grunnen motstander av å privatisere noe så viktig som skolen, men den ene sønnen min ble mobbet og skolen gjorde ingenting for å rette opp hans hverdag, da flytta vi han over til privatskole og det har vi bare gode erfaringer med. Han fikk betydelig bedre karakterer.

Det viste seg at vår lille sønn var svært intelligent og det fikk privatskolen fram.

Anonymous poster hash: 47d3a...093
AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde i Danmark når barna gikk i grunnskolen. Jeg er i grunnen motstander av å privatisere noe så viktig som skolen, men den ene sønnen min ble mobbet og skolen gjorde ingenting for å rette opp hans hverdag, da flytta vi han over til privatskole og det har vi bare gode erfaringer med. Han fikk betydelig bedre karakterer.

Det viste seg at vår lille sønn var svært intelligent og det fikk privatskolen fram.

Anonymous poster hash: 47d3a...093

Du beskriver en veldig stor prosentandel av offentlige skoler så håper du er for privatskoler nå.

Anonymous poster hash: 48ecd...d2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...