AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Hei Vi har bestemt oss for å flytte til et nytt hus som ligger bare drøye 5 minutter unna det gamle, Vi har altså en 2 år gammel hunnkatt som vi skal ha med oss til det nye huset. Har lest en hel del om flytting av katter og har skjønt at katten bør være inni det det nye huset i hvertfall 4 uker før den slippes ut men det vi er så redd for er at når vi slepper hun for første gang på net nye stedet kommer hun bare til og finne veigen tilbake til det gamle huset vårt og tro hun forsatt bor der? siden det er så nærme. noen med erfaringer som kunne gitt meg noen tips om akkurat dette? er bare så redd for at hun skal forsvinne fra oss som den gamle katten vår som en dag plutselig ikke kom hjem igjen etter tidligere flytting. Anonymous poster hash: 275cc...add 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Det er riktig som du sier. I tillegg kan det være lurt å ta kontakt med kjøper av det gamle huset deres og varsle at katten deres helt sikkert kommer til å oppsøke huset. OM katten gjør dette, så sørg for at ny eier ikke mater katten. Det vil nok gå bra, men greit å være føre vàr Anonymous poster hash: 0d3a1...b25
skravlus Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Dette skjedde med katten vår (kastrert hannkatt på tre år). Vi holdt ham inne i fire uker etter flytting og det første han gjorde da vi slapp ham ut, var å oppsøke det forrige huset vårt. Og han ble der, helt til jeg fysisk hentet han hjem til det nye huset. Dette varte faktisk i mange måneder. Vet ikke hvor mange ganger jeg måtte kjøre og hente ham. Det var ingen som matet ham eller slapp han inn. Han bare lå på trappa til huset "vårt" og passet på (eller ventet på oss) og ville slett ikke være med til det nye huset. Uff, det var en fortvila situasjon. Han tar seg fremdeles turer bort til gamle-huset (våre gamle naboer forteller meg det) men han kommer alltid hjem igjen for egen maskin, så han skjønte etterhvert hvor det var mat og kos å få Det så mørkt ut en stund, så jeg er glad for at det endte godt. Er ca 2 km mellom de to hjemmene. Lykke til! Kan godt hende det blir helt annerledes for dere. Men vær tålmodige hvis det samme skjer som med oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå