Gå til innhold

Stenge veggen for kommentarer på Facebook-hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har stengt veggen sin for kommentarer kommentarer på Facebook. Jeg har spurt om hvorfor han har gjort dette, men får ikke noe helt klart svar. Han sier det er fordi han vil bestemme selv hva som skal være på veggen hans. Jeg tenker at da er det jo bare til å sette på en funksjon som gjør at du først må godkjenne alt som skrives der.

Egentlig er dette kanskje unødvendig å irritere seg over, men det gjør jeg altså. For ordens skyld har jeg så og si aldri skrevet på veggen hans, så det er ikke slik at jeg har for vane å spamme han med nutteplutte-innlegg. Jeg har aldri skrevet mine følelser ol på veggen hans.

Men jeg synes det er leit at jeg ikke kan gratulere han med dagen eller tagge han om vi er på noe spesielt osv.

Har du trengt veggen din for kommentarer eller noen du kjenner? Hvorfor gjorde de/du det?

Anonymous poster hash: e9e09...a05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke ganske vanlig å "skjule veggen", slik at kun de som skriver noe der kan se det? Jeg har hatt det sånn i flere år...

Hos meg som kun er aktiv i et par grupper, og aldri legger ut noe, så skjer det uansett veldig lite på veggen min, og jeg synes det er litt teit om alt som står der er "Tiril og xx andre venner skrev til Stine på bursdagen hennes" fra i år, i fjor, året før og året før der igjen... Så derfor har jeg heller stengt/skjult den litt.

Anonymous poster hash: 08a5e...b96
  • Liker 3
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg har stengt veggen og gjort det umulig og tagge meg i innlegg, dette er fordi det nærmer seg fødsel, og jeg ikke ønsker at noen andre skal dele nyheten før oss

• Liker 1
Skrevet

Jeg har stengt veggen og gjort det umulig og tagge meg i innlegg, dette er fordi det nærmer seg fødsel, og jeg ikke ønsker at noen andre skal dele nyheten før oss

Husk å stenge veggen til mannen også! :)

Jeg har stengt veggen fordi jeg ikke vil at folk skal sladre om at jeg er gravid på FB. Mannen har også stengt veggen av samme grunn :)

Har brent oss på det en gang før, nyheter man gjerne vil fortelle selv kan fort bli fortalt av andre "velmenende" folk..!

• Liker 1
Skrevet

Merkelig ting å irritere seg over.

• Liker 4
Gjest Solstråla88
Skrevet

Husk å stenge veggen til mannen også! :)

Jeg har stengt veggen fordi jeg ikke vil at folk skal sladre om at jeg er gravid på FB. Mannen har også stengt veggen av samme grunn :)

Har brent oss på det en gang før, nyheter man gjerne vil fortelle selv kan fort bli fortalt av andre "velmenende" folk..!

Det er ikke mannens familie vi er redd for. Jeg har en bror som skal dele alt, og jeg mener alt på face. Mannen er heldigvis ikke venn med han. Han blir uansett også siste som får vite at babyen er født.

AnonymBruker
Skrevet

Har både stengt veggen min og må godkjenne tagginger før de kommer ut. Grunnen er at rett og slett at enkelte mangler litt filter på hva de både synes er greit å poste på min vegg eller tagge meg i. Etter at en tidligere venninne hadde tidenes største FB oversharing rant som hun tagget meg i der hun løy så hun trudde det selv, så fant jeg ut at nå gadd jeg ikke mer. Jeg har kollegaer der og mange som jeg bare deler interesse med og har der av den grunn. Da trenger ikke venner finne ting de synes er ustyrtelig morsomt å poste, som overhode ikke reflekterer meg som person på noen som helst måte.

I tillegg så orker jeg ikke flere "morsomme" memes og fjoll over at jeg er veganer. :)

Anonymous poster hash: dd823...9d9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har både stengt veggen min og må godkjenne tagginger før de kommer ut. Grunnen er at rett og slett at enkelte mangler litt filter på hva de både synes er greit å poste på min vegg eller tagge meg i. Etter at en tidligere venninne hadde tidenes største FB oversharing rant som hun tagget meg i der hun løy så hun trudde det selv, så fant jeg ut at nå gadd jeg ikke mer. Jeg har kollegaer der og mange som jeg bare deler interesse med og har der av den grunn. Da trenger ikke venner finne ting de synes er ustyrtelig morsomt å poste, som overhode ikke reflekterer meg som person på noen som helst måte.

I tillegg så orker jeg ikke flere "morsomme" memes og fjoll over at jeg er veganer. :)

Liker! Kunne ikke sagt meg mer enig. Er selv vegetarianer, og spøkene er bare utrolig lite morsomme. Helt enig i alt du skriver. Har også bekjente som poster ting jeg aldri i verden hadde giddet å lese eller har noe å kommentere på, og som deg liker jeg ikke at andre får inntrykk av at jeg er en person som for eksempel digger en kjendis eller TV-show jeg ikke kan fordra.

TS:

La nå for all del mannen din styre dette selv! Herregud!!!

Anonymous poster hash: dc52e...8b4

AnonymBruker
Skrevet

Liker! Kunne ikke sagt meg mer enig. Er selv vegetarianer, og spøkene er bare utrolig lite morsomme. Helt enig i alt du skriver. Har også bekjente som poster ting jeg aldri i verden hadde giddet å lese eller har noe å kommentere på, og som deg liker jeg ikke at andre får inntrykk av at jeg er en person som for eksempel digger en kjendis eller TV-show jeg ikke kan fordra.

TS:

Du sier du vil skrive gratulerer med dagen på veggen? Kan du ikke ønske ham gratulerer med dagen IRL????

• Liker 2
Gjest reebok
Skrevet

Åh Facebook - vår tids problematikk - på alle tenkelige områder!!

Jeg har heller ikke åpen vegg på Facebook. Hvis noen vil si meg noe er det andre måter å gjøre det på!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du vil skrive gratulerer med dagen på veggen? Kan du ikke ønske ham gratulerer med dagen IRL???? Anonymous poster hash: dc52e...8b4

Haha, jeg ER helt enig Men... Føler at det enten er det at han er flau over meg, eller at han har noen han vil skjule oss for, eller at han er redd for at en eller annen jente skal skrive noe upassende på veggen hans.

Gjest pandabjørnen
Skrevet

Siden din kjæreste har tatt det valget, så ønsker han full kontroll over hva som publiseres der, og det kan ha med hvilke venner han har der å gjøre. Mange har arb.kollegaer (og evt. forretningsforbindelser) der, og ønsker ikke noe de selv synes kan være upassende der.

Selv er min FB "vegg" åpen, men jeg har ingen problemer med å forstå de som velger å fjerne den muligheten. For det er mange som absolutt skal legge ut, tagge, offentligjøre alt mulig på andres "vegger" til enhver tid. Selv har jeg vært spart for slike ting så langt, og derfor er den fortsatt åpen, men den muligheten fjernes fort om det skulle forandre seg.......

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har stengt veggen sin for kommentarer kommentarer på Facebook. Jeg har spurt om hvorfor han har gjort dette, men får ikke noe helt klart svar. Han sier det er fordi han vil bestemme selv hva som skal være på veggen hans. Jeg tenker at da er det jo bare til å sette på en funksjon som gjør at du først må godkjenne alt som skrives der.

Egentlig er dette kanskje unødvendig å irritere seg over, men det gjør jeg altså. For ordens skyld har jeg så og si aldri skrevet på veggen hans, så det er ikke slik at jeg har for vane å spamme han med nutteplutte-innlegg. Jeg har aldri skrevet mine følelser ol på veggen hans.

Men jeg synes det er leit at jeg ikke kan gratulere han med dagen eller tagge han om vi er på noe spesielt osv.

Har du trengt veggen din for kommentarer eller noen du kjenner? Hvorfor gjorde de/du det?

Kan det hende grunnen er at han egentlig ikke har så mange venner, og ikke vil vise dette til deg. Face book er jo et veldig åpent sosial sted der slike ting for legges merke til. Og hvis han nå har bursdag er det vel da ingen merkelig grunn til at han har valgt å stenge av for kommentarer om han kun vil få 15 stykker eller noe, og du av dine venner kanskje får typisk langt over 100 ;)

Anonymous poster hash: 9d343...7e9

Skrevet

Jeg bruker Facebook ene og alene pga. messenger og enkelte grupper, så jeg ser ingen grunn til å ha åpen vegg.

Skrevet

Alt man skal irritere seg over da...

AnonymBruker
Skrevet

TS:

Man går lei samme spøken gang nummer 456 eller noe...

I tillegg er noen mer politiske aktive enn andre på FB, og ikke alle er like politisk korrekte selv om de er aktive. Det er fint at de har en mening og står for den, men vennligst ikke dra meg inn i hodeløse debatter om innvandring der det kommer veldig tydelig fram at de er ekstremt innvandringsfiendtlige uten noe slags kildekritikk og filter...

Gratulasjoner er nå uansett best å gi i RL synes jeg. FB gratulasjoner er for FB kontakter. Alle andre får enten en telefon, SMS eller face to face. Og denne evinnelige taggingen med "jeg er her med den og den og den" er ikke min greie. Så ut fra veggen min, så er jeg venneløs og tiltaksløs antakelig. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan stenger man veggen sin da?

har bursdag denne uken, og synes det er pinlig flaut hvor lite gratulasjoner jeg får :rodme:

Anonymous poster hash: 917d5...168
  • Liker 1
Skrevet

Tenk i gamle dager (før Facebook) da vi ikke kunne gratulere hverandre med dagen...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min vegg er ikke helt stengt, men rimelig.

Hvis du poster noe på min vegg, så ser kun du og meg det. Ingen andre kan se det.

Jeg skal også godkjenne tagger av meg.

Det er så mange grunner til dette.

Besteforeldre og slikt tar ofte feil mellom pm og vegg, og skriver dermed litt for privat på veggen min. Da er det best at kun vi ser det ;)

Anonymous poster hash: 318cd...927
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk i gamle dager (før Facebook) da vi ikke kunne gratulere hverandre med dagen...

Eller fikk fortalt om hva vi gjorde og med hvem vi var med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...