Gå til innhold

Oppsigelsestid - hvem har rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått meg ny leilighet, og sagt opp leiligheten jeg bor i nå. I følge min huseier og kontrakten er det to mnd oppsigelsestid, som jo er helt greit, er enig i det. Men huseier mener jeg da blir å leie ut mai. Jeg mener dette ikke stemmer, da jeg betaler forskudd, og når jeg flyttet inn betalte jeg husleie 2x den første mnd. Det vil si at jeg har betalte for 1/2 mnd når jeg flyttet inn, og nå som jeg sa opp nøyaktig i midten av mars, og har betalt for hele april, blir dette sammenlagt to mnd jeg har betalt for- og to mnd oppsigelse i følge kontrakten. Det kan vel ikke da stemme at jeg også skal betale for hele mai?

Eller er jeg helt på jordet?

Anonymous poster hash: 34ea5...c01
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2 mnd fra den 01. i mnd. Hadde du sagt opp før 01. mars hadde det vært mars og april, men nå starter ikke oppsigelsen din egentlig før 01. April, så da blir det april og mai.

Sånn er det på alt med oppsigelser, jobb også. Om det ikke er avtalt noe annet på forhånd.

Anonymous poster hash: 95606...117

• Liker 3
Gjest Gjest_Flodhestene
Skrevet

Hvis du flyttet inn f.eks 1 aug, og betalte leie x 2, og så har betalt vanlig leie den 1 i hver påfølgende mnd har du jo utestående 1 mnds leie hos utleie. Så siden du har to mnd oppsigelse ( april og mai, hvis du sa opp i mars) må du betale leie for april, mens den ekstra leien du betalte når du flyttet inn dekker siste mnd som jo blir mai.

Eneste er hvis den ekstra leien er ment å være depositum, da må du betale leie også i mai, og få tilbake den ekstra leien når du leverer tilbake nøklene, evt med fratrekk for skader

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...