AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Av ren nysgjerrighet, hva gjør dere som er på diett/er opptatt av kalorier/av andre årsaker har et strengt kosthold etter å ha gått på en skikkelig smell - for eksempel, som i mitt tilfelle akkurat nå, en skikkelig sjokoladesmell? (Det kaaan hende vi snakker 200 gram her...) "Straffer" dere dere selv feks ved å kutte kaloriene resten av dagen eller dagen etter? Tar dere en skikkelig treningsøkt? Sier dere "pytt sann" og lar det være med det? Anonymous poster hash: 82ecf...43b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Om det ble slik at jeg kjøpte meg en 200 grams, og spiste den i middagstiden, så var det middagen, jeg lager meg ikke annen mat. Anonymous poster hash: 8863b...106
Gjest StripeyPanda Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Livet går videre! 200grams sjokkis er som en dråpe i havet om man spiser sunt og mosjonerer utenom. Lev etter 80/20-regelen, alt med måte og beveg skrotten hver dag, så kan du spise en 200grams uten dårlig samvittighet
Gjest The damned Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Så lenge det tilhører sjeldenhetene, så har det ikke mye å si om man går på en smell. Går ikke opp mange kilo hvis man ellers spiser sunt og trener.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Livet går videre! 200grams sjokkis er som en dråpe i havet om man spiser sunt og mosjonerer utenom. Lev etter 80/20-regelen, alt med måte og beveg skrotten hver dag, så kan du spise en 200grams uten dårlig samvittighet Så lenge det tilhører sjeldenhetene, så har det ikke mye å si om man går på en smell. Går ikke opp mange kilo hvis man ellers spiser sunt og trener. Takk for rådene, men dette vet jeg allerede. Derfor handler ikke tråden om hvor redd jeg er for å gå opp i vekt hvis jeg går på en smell - jeg lurer derimot på hva andre foretar seg når dette skjer med dem :-) Selv ble jeg ekstra motivert til en hard treningsøkt etter sjokkisen i dag! Anonymous poster hash: 82ecf...43b
Gjest StripeyPanda Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Ah, sånn ja! Hehe Ikke så mye egentlig? Jeg setter av lørdagskvelder til å spise godis, og føler jeg for en sjokkis på en tirsdag, så gjør jeg det. Karbsene gir bare mer energi og gjør at jeg kicker ass på den neste treninga! Nå er jeg ikke på slankern heller, jeg prøver å bygge muskler, så det å gå over kaloriinntaket av og til unnskylder jeg meg mentalt med at det er bare ekstra energi for muskelbyggingen
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Verden går jo ikke under selv om man får i seg litt sjokolade, med mindre man har diabetes eller veier 200 kilo fra før av. Snakk om å være hysterisk.Anonymous poster hash: 15549...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Verden går jo ikke under selv om man får i seg litt sjokolade, med mindre man har diabetes eller veier 200 kilo fra før av. Snakk om å være hysterisk.Anonymous poster hash: 15549...4d0 Hei. Jeg synes ikke det er spesielt hysterisk å lure på om andre 1) gjør noe med kosten resten av dagen, 2) trener, eller 3) ikke gjør noe spesielt de gangene de har gått på en heftig kalorismell. I stedet for å kommentere som du gjør her, kunne du kanskje bare ha svart alternativ 3) ingenting? Anonymous poster hash: 82ecf...43b 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Standard meg: Jaja, når jeg først har stappa innpå 200gr sjokkis, så er "alt" ødelagt likevel, så kan like gjerne putte i meg en pose chips og renske skapet helt. Så føler jeg meg skikkelig dritt etterpå/ dagen derpå. Får ekstra motivasjon da, og lover meg selv at det aldri skal skje igjen. Haha!Anonymous poster hash: 1ab75...9d3 4
Pringle Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Av ren nysgjerrighet, hva gjør dere som er på diett/er opptatt av kalorier/av andre årsaker har et strengt kosthold etter å ha gått på en skikkelig smell - for eksempel, som i mitt tilfelle akkurat nå, en skikkelig sjokoladesmell? (Det kaaan hende vi snakker 200 gram her...) "Straffer" dere dere selv feks ved å kutte kaloriene resten av dagen eller dagen etter? Tar dere en skikkelig treningsøkt? Sier dere "pytt sann" og lar det være med det? Anonymous poster hash: 82ecf...43b Jeg tror mange svarer deg på "feil" grunnlag her. Jeg vil også gjøre det Du spør om hva man gjør etter en "smell" når man er på en streng diett. Mange av oss her er ikke på strenge dietter. Vi bare spiser. Da blir også begrepet "smell" meningsløst. Man spiser, koser seg, og går videre med livet sitt.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Jeg går på små smeller hver dag. Er det ikke derfor man trener?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Jeg tror mange svarer deg på "feil" grunnlag her. Jeg vil også gjøre det Du spør om hva man gjør etter en "smell" når man er på en streng diett. Mange av oss her er ikke på strenge dietter. Vi bare spiser. Da blir også begrepet "smell" meningsløst. Man spiser, koser seg, og går videre med livet sitt. Hehe, det var kanskje naivt å tro at man på kostholdsforumet ville få faktiske tilbakemeldinger på hvordan folk reagerer når de spiser større volum og mer usunt enn planlagt.. Bare så det er sagt: jeg lever fint med den sjokoladen jeg spiste i dag, altså. Jeg følger heller ikke noen diett. Men fordi det i mitt hode ikke kan være godt for noen å trøkke i seg vel et halvt dagsinntak av kalorier kun i form av sjokolade, tenkte jeg "shit, må gjøre noe for å veie opp for denne 'smellen'", og tok meg en ekstra treningsøkt. Men det er jo bra at andre ikke får dårlig samvittighet og derfor ikke gjør noe som helst i slike situasjoner. Og det gjør meg glad at begrepet "å gå på en smell" ikke finnes i alles verden! Anonymous poster hash: 82ecf...43b 2
Pringle Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Hehe, det var kanskje naivt å tro at man på kostholdsforumet ville få faktiske tilbakemeldinger på hvordan folk reagerer når de spiser større volum og mer usunt enn planlagt.. Bare så det er sagt: jeg lever fint med den sjokoladen jeg spiste i dag, altså. Jeg følger heller ikke noen diett. Men fordi det i mitt hode ikke kan være godt for noen å trøkke i seg vel et halvt dagsinntak av kalorier kun i form av sjokolade, tenkte jeg "shit, må gjøre noe for å veie opp for denne 'smellen'", og tok meg en ekstra treningsøkt. Men det er jo bra at andre ikke får dårlig samvittighet og derfor ikke gjør noe som helst i slike situasjoner. Og det gjør meg glad at begrepet "å gå på en smell" ikke finnes i alles verden! Anonymous poster hash: 82ecf...43b Jeg er glad for å høre din respons! Jeg har som de fleste på min alder vokst opp med begrepene jamat og neimat, og det er en tøff prosess å venne seg til tanken på at alt er greit å spise, men likevel - alt med måte! Sånn som det (elendige) slagordet til Rema(?) - det er sluttsummen på kassalappen som teller
Gjest The damned Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Takk for rådene, men dette vet jeg allerede. Derfor handler ikke tråden om hvor redd jeg er for å gå opp i vekt hvis jeg går på en smell - jeg lurer derimot på hva andre foretar seg når dette skjer med dem :-) Selv ble jeg ekstra motivert til en hard treningsøkt etter sjokkisen i dag!Anonymous poster hash: 82ecf...43b Åja, trodde det var enda en av de trådene hvor trådstarter er livredd for å bli feit Jeg får litt dårlig samvittighet, det skal jeg innrømme, men vet jo at det ikke spiller noen rolle. Gjør jo ekstra godt å spise sunn mat og trene etter at noe slikt skjer
pippip Skrevet 17. mars 2015 #15 Skrevet 17. mars 2015 En gang i blandt glemmer jeg alt som heter kaloritelling og hiver innpå pizza, chips og godteri til den store gullmedaljen. Jeg blir litt oppgitt over meg selv etterpå, men går fort videre. Kaster restene hvis det er noe igjen, og er litt ekstra nøye på å spise sunt de neste dagene. Blir gjerne litt ekstra trening. 2
Leonetta Skrevet 17. mars 2015 #16 Skrevet 17. mars 2015 Prøver å kompensere med å være mer aktiv dagen etterpå. Men går som oftest ikke på en smell uplanlagt. Handler inn det jeg har bestemt meg for å spise, det være seg sjokolade, potetgull, masse mat. Spiser det og later som det aldri har skjedd 😊
Haddy Skrevet 17. mars 2015 #17 Skrevet 17. mars 2015 Har planlagte smeller hver lørdag. Da spiser jeg det jeg har lyst på og mye av det. Dagen etter :Er jeg motivert for det tar jeg tur på sats . Ellers har jeg svært dårlig matlyst og spiser ofte kun et måltid den dagen.
Gjest Amémonos Skrevet 18. mars 2015 #18 Skrevet 18. mars 2015 (endret) *slettet* Endret 21. februar 2016 av Amémonos
Gjest Penelopee Skrevet 18. mars 2015 #19 Skrevet 18. mars 2015 Før var jeg typen som gikk på en smell, fikk dårlig samvittighet og overspiste bare enda mer og fråtset det jeg kom over. Følte meg alltid fæl i etterkant hver gang jeg gjorde dette, og det kunne være flere dager i uken (!!) Nå som jeg har endret livsstil så har jeg funnet ut at det er greit å skeie ut en gang i blant, for i det store og hele blir det bare en dråpe i havet så lenge det ikke skjer så altfor ofte. Det er viktig å unne seg litt! Balanse er nok nøkkelen.
Susan Sto Helit Skrevet 18. mars 2015 #20 Skrevet 18. mars 2015 Jeg opplever det vel heller ikke som å "gå på en smell". Men noen ganger unner jeg meg ting som ikke inngår i mitt normale hverdagskosthold. (Som en hel sjokolade.) Da kommer dette i tillegg til det jeg normalt ville spist, eller som erstatning for hele eller deler av ett måltid. (Gjerne kvelds eller mellommåltid.) Jeg går ikke sulten fordi jeg spiser en sjokolade, altså. Som regel utgjør dette "ingenting" i det totale kostholdet den uka. Og jeg spiser det der og da, og glemmer det etterpå. Andre ganger kan jeg ha perioder hvor det er flere dager med mange kalorier. Da forsøker jeg oftest å øke treningsintensiteten litt i den neste uka. For å forsøke å hente inn en del av det. Det er gjerne etter konferanser eller sosiale ting, som skjer flere dager på rad. Da er det jo ofte en planlagt utskeielse også, så noen ganger trener jeg ekstra på forhånd. Noen ganger får jeg litt dårlig samvittighet over at jeg ikke klarte å ta ett bedre valg. Men det er jo fordi jeg da bryter med mitt eget mål, om å gå ned en del før påske. Men jeg velger å aldri dvele ved det. Gjort er gjort, og spist er spist. Verden går videre, og det er summen av valgene over tid som er viktig. Ikke den enkelte uke eller dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå